SAM66
New member
Kokopäiväretki. Kohteena, tavoitteena ja ruokapaikkana Keppanakellari Tammelassa. Koko reitille kertyy matkaa n. 240 km ? Ai minne ?
Lähtö ”äkkilähtöpaikka” kello 11. Neste & Motorest kehä III, Niittytie 2, Tikkurila, Vantaa ? Ai tässä ?
Veturina SAM66.
"Pikkulinnut olivat jo kerinneet Keppanakellarille kertomaan tulostamme. Joten siellä meitä tiedetään odotella
Jos näitä lueskelee joku joka miettii mukaan tuloa kesken matkan tai vaikka vasta lounastauolta on seuraavassa muutama tauko-/tankkauspaikka tiedossa:
- Nurmijärvi ABC n. 11:35-
- Vihti kk. Neste ja ABC n. klo 12:30-
- Kärköläntie Porintie risteys Teboil n. 13:30-
- Keppanakellarista lähdetään kun kaikki ovat syöneet joten siitä pääsee mukaan "koti" matkalle.
- kotimatkalla taukoa Läyliäisen Nesteellä jonne n. 60 km keppanasta.
Tervetuloa matkaan siis taukopaikoilta.
Kimppakiva on kaikille avoin, leppoisa, rauhallisesti (nopeusrajoitusten mukaan) etenevä ajotapahtuma.
Tule hyvissä ajoin. Muista tankata pyörä ja tyhjätä itsesi ennen lähtöä!!
Reitti: Jotakuinkin miten nyt sattuu osumaan
? Noin ?
Säävaraus. Jos sateen uhkaa retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Kaikki oikeudet muutoksii pidätetään
Kertaus on opintojen äiti.
Kimpparyhmäajoohjeet (muut älköön vaivautuko)
Copy:
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi. Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa. Jos takanatulijaa ei näy jää risteykseen selkeästi näkyvään paikkaan odottamaan takanatulevaa jne.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista. Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
Lähtö ”äkkilähtöpaikka” kello 11. Neste & Motorest kehä III, Niittytie 2, Tikkurila, Vantaa ? Ai tässä ?
Veturina SAM66.
- Nurmijärvi ABC n. 11:35-
- Vihti kk. Neste ja ABC n. klo 12:30-
- Kärköläntie Porintie risteys Teboil n. 13:30-
- Keppanakellarista lähdetään kun kaikki ovat syöneet joten siitä pääsee mukaan "koti" matkalle.
- kotimatkalla taukoa Läyliäisen Nesteellä jonne n. 60 km keppanasta.
Tervetuloa matkaan siis taukopaikoilta.
Kimppakiva on kaikille avoin, leppoisa, rauhallisesti (nopeusrajoitusten mukaan) etenevä ajotapahtuma.
Tule hyvissä ajoin. Muista tankata pyörä ja tyhjätä itsesi ennen lähtöä!!
Reitti: Jotakuinkin miten nyt sattuu osumaan
Säävaraus. Jos sateen uhkaa retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Kaikki oikeudet muutoksii pidätetään
Kertaus on opintojen äiti.
Kimpparyhmäajoohjeet (muut älköön vaivautuko)
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi. Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa. Jos takanatulijaa ei näy jää risteykseen selkeästi näkyvään paikkaan odottamaan takanatulevaa jne.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista. Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.