KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 23.5.2010
Lähtö kello 11 Bembölen kahvituvalta.
Tule hyvissä ajoin. Kahvila avoinna. Muista tankata pyörä!!
Kimppakiva on leppoisa, kaikille avoin, ajotapahtuma jossa pärjää vähemmälläkin ajokokemuksella. Veturi vetää letkaansa nopeusrajoitusten mukaan.
Veturina ensi sunnuntaina Marko (Sam66).
Reitti: http://maps.google.fi/maps....3f&z=10
Ajamme Markon perässä suurinpiirtein kartan reitin
Kolme pysähdystä ravitsemusliikkeissä ja lisää 'tarpeen' tullen.
Kokopäiväretki.
Takaisin Bembölessä noin kello 17-18.
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. (Tuire kädellään, Marko jalallaan). Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
Lähtö kello 11 Bembölen kahvituvalta.
Tule hyvissä ajoin. Kahvila avoinna. Muista tankata pyörä!!
Kimppakiva on leppoisa, kaikille avoin, ajotapahtuma jossa pärjää vähemmälläkin ajokokemuksella. Veturi vetää letkaansa nopeusrajoitusten mukaan.
Veturina ensi sunnuntaina Marko (Sam66).
Reitti: http://maps.google.fi/maps....3f&z=10
Ajamme Markon perässä suurinpiirtein kartan reitin
Kolme pysähdystä ravitsemusliikkeissä ja lisää 'tarpeen' tullen.
Kokopäiväretki.
Takaisin Bembölessä noin kello 17-18.
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. (Tuire kädellään, Marko jalallaan). Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.