KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 30.5.2010
Lähtö Kimppakivan äkkilähtöpaikalta kello 11. Neste kehä III, Niittytie 2, Tikkurila, Vantaa
http://maps.google.fi/maps....89&z=15
Veturina Hyvinkäälle asti Jolanda.
Mukaan pääsee myös Hyvinkään ABC:ta, josta lähtö noin kello 12.30.
Tule hyvissä ajoin. Muista tankata pyörä!!
Kimppakiva on kaikille avoin, leppoisa, rauhallisesti etenevä ajotapahtuma.
Veturina sunnuntaina Hyvinkäältä eteenpäin Tapo.
Kohteena Parolan moottoripyörämuseo.
Paluumatkalla pysähdymme legendaarisessa Suvirannassa.
Paikassa jossa kesä torstaisin kokoontuu 500-1000 moottoripyöräilijää
Reitti:
Kartasta puuttuu alku ja loppu, selviävät ajon aikana
Lenkki päättyy Hyvinkään ABC:lle.
Kokopäiväretki. http://maps.google.com/maps....79&z=10
Säävaraus. Jos sateen uhkaa retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia viikonloppuna!
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
Lähtö Kimppakivan äkkilähtöpaikalta kello 11. Neste kehä III, Niittytie 2, Tikkurila, Vantaa
http://maps.google.fi/maps....89&z=15
Veturina Hyvinkäälle asti Jolanda.
Mukaan pääsee myös Hyvinkään ABC:ta, josta lähtö noin kello 12.30.
Tule hyvissä ajoin. Muista tankata pyörä!!
Kimppakiva on kaikille avoin, leppoisa, rauhallisesti etenevä ajotapahtuma.
Veturina sunnuntaina Hyvinkäältä eteenpäin Tapo.
Kohteena Parolan moottoripyörämuseo.
Paluumatkalla pysähdymme legendaarisessa Suvirannassa.
Paikassa jossa kesä torstaisin kokoontuu 500-1000 moottoripyöräilijää
Reitti:
Kartasta puuttuu alku ja loppu, selviävät ajon aikana
Lenkki päättyy Hyvinkään ABC:lle.
Kokopäiväretki. http://maps.google.com/maps....79&z=10
Säävaraus. Jos sateen uhkaa retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia viikonloppuna!
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.