Kingiin kumit?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bone

New member
Mustaa ja pyöreetä... kyllä, mutta hieman lisää hyviä ominaisuuksia tarttis:D.

Eihän tuohon Tourinkikumeja oikein pysty, eli mennään reippaasti
sinne Sport puolelle ja teillä liikutaan jotain harvaa poikkeusta
lukuunottamatta. Eli unohdetaan myös ne "katukelpoiset" selkeät ratakumit.

Misukoista on viimeisimpiä keksintöjä lukuunottamatta jonkinlainen käsitys,
mutta eniten kiinnostaisi nyt muiden omat kokemukset muista vermeistä
Misukoihin verraten.

Tuollainen neljännestonnin "lohmu" kun kuitenkin omalla tavallaan huutaa aika tukevaa
kumia allensa. Erityisesti tuntumat esim. viimeisimmästä Sport Smartista kiinnostaa.

Niin... ja takanahan on tosiaan sitten 190/55.
 
Alla oli T-Cat, joten ei suoraan verrannollinen Kingiin, mutta tuo SportSmart tuntui kestävän kilometrejä paremmin kuin PP2CT.
 
Onhan se tuntuma sekin, että tuntuisi kestävän pitempään :thumbup:.

Joo... mutta asiallisesti....

Lähinnä kiinnostaa ihan se ajotuntuma ja sen erot hieman reippaammin runtatessa.
Tilannehan on se, että isoa massaa viedessä ei aina sama kumi tahdo
pelittää (vaikka olisi kuinka hyvä sinänsä) yhtä hyvin kuin 600-1000 luokan
kevyemmissä kanuunoissa.

Jäykistyyhän se notkeampikin runko viiden kilon paineella, mutta ei viittis.... :D.
 
Onhan se tuntuma sekin, että tuntuisi kestävän pitempään :thumbup:.

Joo... mutta asiallisesti....

Lähinnä kiinnostaa ihan se ajotuntuma ja sen erot hieman reippaammin runtatessa.
Tilannehan on se, että isoa massaa viedessä ei aina sama kumi tahdo
pelittää (vaikka olisi kuinka hyvä sinänsä) yhtä hyvin kuin 600-1000 luokan
kevyemmissä kanuunoissa.

Jäykistyyhän se notkeampikin runko viiden kilon paineella, mutta ei viittis.... :D.

Radalla ajaessa oli parempi luotto Dunlopiin kuin Misukoihin eturenkaan osalta. Tiedä sitten kuinka paljon samanaikainen profiilin vaihto vaikutti asiaan 120/60 -> 120/70.

Mattipoeka noita gummeja kanssa kehunut, jos oikein muistan.
 
Niinkuin itsekin totesit "mustat ja pyöreät"...renkaidenkin kanssa voi hifistellä loputtomiin.
Busassa Misukan Pilot Power toimi itsellä hyvin ja jos kurkkaat Busanistit.org ,on siellä muutamia kavereita jotka ajaa näillä "kohtuu kovaa" radallakin.
Tämä on kuitenkin nykyään budjettirengas, varsinkin kimpassa ostettuna.Hinta/laatu suhde Ok.
 
OK! Kiitos noista edellisistä.

Ihan en kuitenkaan lähde tohon, että homma menee kumien kanssa hifistelyksi, jos
seuraavat kaksi kriteeriä täyttyy:

1. Halpa

2. Vetomies vetää vaikka halkeilleilla ukin aikaisilla Barumeilla

Ihan samalla tavalla kun on halvin tapa "hankkia parempi mopo" laittamalla uudet "oikeat kumit" alle,
On myös helpoin tapa pilata se..... laittamalla siihen alle "väärät kumit".

Ihan sama homma pätee kotiloissakin... vaikkapa ihan "parin kympin" kauppakasseissa.
Ajat yhdellä jossa on "sopivat" alla, se menee paimentamatta.
Sitten ajat ihan samanlaisella, jossa on siinäkin "ihan merkkirenkaat" ja samaa kokoakin alla,
mutta erilaiset..... ja pysähdyt muutaman kilsan päästä katsomaan onko joku kumi tyhjä vai
onko kaikki pultit löysällä.

Toki.... Aika moni ei huomaa yhtään mitään.... ihmettelee vielä jopa oman vasemman takafillarin
pyöriessä ohitse.... että heh... keneltähän onnii lähtennä pyärä irti :p
 
Metzeler, Pirelli, Michelin jne. Dunlop voi olla hyvä edessä, mutta... multa jää ostamatta.

Kingi tahtoo käydä takakumin päälle, joten seos, jossa keskellä kovempaa ja sivulla pehmeempää on musta bueno.
 
Metzeler, Pirelli, Michelin jne. Dunlop voi olla hyvä edessä, mutta... multa jää ostamatta.

Kingi tahtoo käydä takakumin päälle, joten seos, jossa keskellä kovempaa ja sivulla pehmeempää on musta bueno.

Kaikilla noilla valmistajilla on tuollaisia kumeja.

Motorradin testeissä SportSmart oli kulutuskestävin supersport luokan renkaista. Oma kokemus ei ole ristiriidassa tuloksen kanssa. Rungonkin pitäis olla kohtuu jäykkä, kun matalapainerengas on (siis takanen).

Mut jos tuosta luokasta sitä liimaisinta hakee, niin Pirellin Rosso II on varmaan se.
 
Joo ei valittamista rossoista viime kaudelta 4tkm ja 250€ kierros.:thumbup: edit: Pintaa edelleenkin reilusti kun vein talviunille.
 
Näin on meikäläisellä kingissä gummit kestäneet.
Dunlop Qualifier 3500 km
Pirelli Diablo 5500 km
Jotku Avon:it en muista mitkä 8000 km
Michelin Pilot Road 3 Nyt ajettu 9000 km ja varmaan vielä pari tonnia menee.

Seuraavaksi kokeilen Michelin Pilot Road 2:sia.
 
Näin on meikäläisellä kingissä gummit kestäneet.
Dunlop Qualifier 3500 km
Pirelli Diablo 5500 km
Jotku Avon:it en muista mitkä 8000 km
Michelin Pilot Road 3 Nyt ajettu 9000 km ja varmaan vielä pari tonnia menee.

Seuraavaksi kokeilen Michelin Pilot Road 2:sia.
k8 busa, joka on ~saman painoinen ja ~samalla moottorilla varustettu söi pr2:n noin 18tkm matkalla.
http://g0d.damnserver.com/busa_pilotroad2_17500km.jpg tuolta se näytti 17500km ajettuna
Nyt PR3 alla. Molemmat pitää ja kestää, ei voi olla kuin tyytyväinen. Jos kumit on ajettu lämpimäksi ja asfaltti on kuiva ja puhdas niin en ole noita sutimaan saanut. Paskaisella asfaltilla ja kylmällä renkaalla sutii rengas kuin rengas
 
Michelin Pilot Road2 (custom-renkku) oli ihan väärä valinta aikoinaan busaan. Pitoja ei ollenkaan, kun vähänkin lähetti...:orgmp: Pilot Power 2ct osoittautuivat hyviksi. Viime kauden ajelin kikserillä Bridgestone BT-016 Pro-renkuilla ja ne toimi.
 
Michelin Pilot Road2 (custom-renkku) oli ihan väärä valinta aikoinaan busaan. Pitoja ei ollenkaan, kun vähänkin lähetti...:orgmp: Pilot Power 2ct osoittautuivat hyviksi. Viime kauden ajelin kikserillä Bridgestone BT-016 Pro-renkuilla ja ne toimi.

Kiitos näistä!

Kysehän kuitenkin oli kumeista Kinkyyn / Kinkyn alla.
Renkaan segmentti sinällään määrittää pitkälti perusominaisuuksia.... ja ihan samoin
pyörätyypin valinta sen perusominaisuudet eri käytössä.

On sitten jokaisen oma asia, haluaako ajaa pyörä pystyssä pitkää reissua kyykkärillä....
liimakumeilla vai kivikovilla touring kumeilla..... tai tehdä jotain muuta yhtä..... omituista :D.

Pointti siinä, että rengasta voi "arvottaa" järkevästi vain siinä pyörässä, mihin se tulee.....
ja että pyörällä ajetaan pääasiassa sellaista ajoa..... mihin se on lähtökohtaisesti rakennettu.

Kinkyhän on yksinkertaisesti "ajettava" naku, jossa on tehty paljon kompromisseja.... vaikkakin varsin
onnistuneita.... muutoin kuin painon ja voiman suhteen, joita riittää vähän kovemmallekin pelimannille.

Tästähän sitten muodostuu ne tavallaan haastavat puitteet renkaan valintaan.... kadulle.
Pitoa huutaa... että löytyy luottoa tiukempaan taiteltaessa.... mutta laitteen mellevä paino
kohtalaiteen notkeuteensa nähden taas kaipaa kumilta hieman "jäpäkkyyttä" runkoonkin.

PS. Tää nyt oli ihan "yleistä pohdintaa", eikä erityisesti 67:lle kuitattu.
 
http://www.mynetmoto.com/motorradre...08103/michelin_190/55_zr17_(75w)_power_3.html

kokeillaan näitä jos pääsisi yli 3000km katuajoa:grin:
esim alkuperäisrenkailla 1200km ja kankailla.:boring:
ja michelin power road 2 3500km ja kankailla
mitähän jos kävisin radalla kierros ja kumit valmiit:wanna:
ja ajelen rauhallisesti noin +20km/h päälle rajoituksen :D
kun ei kummit kestä niin ei kestä :rant:

Joko sä harrastat suht rankalla kädellä kumin polttoo tai sit sulla on paineet renkaissa ihan viturallaan. Loppuuko sulla renkaat keskeltä vai laidoilta? Olettaisin, että keskeltä, kerran kankaille menee.
 
Joko sä harrastat suht rankalla kädellä kumin polttoo tai sit sulla on paineet renkaissa ihan viturallaan. Loppuuko sulla renkaat keskeltä vai laidoilta? Olettaisin, että keskeltä, kerran kankaille menee.
ei ole kertaakaan kumi mulla kärynnyt:rant:
ja painetta olen pitänyt 2,9-3
ja keskeltähän ne kankaat tuleet esiin on kyllläkin reunoiltakin kulunut.:grin:
ajellaan kuitenkin 4 numeroisia teitä eli aika karhee asfaltti :paikallatuulee:
ja radalla en ole käynyt ikinä:rant:
 
Dunflopin qualifierit ei tuntuneet koskaan ollenkaan sopivilta Kinkiin vaikka loppuun asti yritin niihin tottua, mutta en saanut luottoa renkaasen, en sitten millään.

Pirelli Rosso ll:set ja Metzeler M5:set olleet omaan käyttöön istuvat. Molempia kahdet kierrokset ajettu. Ajot on reipasta tourinkia ja ratapäiviä.
Kummatkin merkit on olleet luotettavia ja johdonmukaisesti käyttäytyviä renkaita niin kuivalla, sateella, kadulla ja radalla.
Katuajossa kestäneet n 5000 km.
Radalla takasen saa sulamaan nopeastikin...
Molemmat ollet hyvät kompromissit, mutta Rosso ll:n on ehkä hivenen sopivampi radalle ja Metzelerissä taasen parempi märkäpito.
Uskallan suositella molempia.
 
Dunflopin qualifierit ei tuntuneet koskaan ollenkaan sopivilta Kinkiin vaikka loppuun asti yritin niihin tottua, mutta en saanut luottoa renkaasen, en sitten millään.

Pirelli Rosso ll:set ja Metzeler M5:set olleet omaan käyttöön istuvat. Molempia kahdet kierrokset ajettu. Ajot on reipasta tourinkia ja ratapäiviä.
Kummatkin merkit on olleet luotettavia ja johdonmukaisesti käyttäytyviä renkaita niin kuivalla, sateella, kadulla ja radalla.
Katuajossa kestäneet n 5000 km.
Radalla takasen saa sulamaan nopeastikin...
Molemmat ollet hyvät kompromissit, mutta Rosso ll:n on ehkä hivenen sopivampi radalle ja Metzelerissä taasen parempi märkäpito.
Uskallan suositella molempia.

Dodih :thumbup:

Nyt pukkaa jotain pohjaa arpomiselle!

Päädyin kyllä jo "ensimmäisen kattauksen" osalta vanhaan tuttuun neljän viljan puuroon :D.

PP 2CT:t ei ainakaan yllätä suuntaan tai toiseen.... ja jos ei Taxfreen Krisu kevättä nää, niin ei
nuo Misukatkaan syksyä.... hyvä jos edes Juhannusta :D.
 
Back
Ylös