Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noh, itse en ole sisäänajanut ketjuja mitenkään. Heti vaan happea sen minkä pata tarjoaa. Jos ketju venyy, säätöä tarkistetaan.Paljonkos sisäänajatte "kisa"ketjuja esim. did erv3:sta ennen kuin alatte antaa tosissaan happea. Ymmärtääkseni, jos sopivasti säälii ketjuja vaihdon jälkeen tietyn ajan, niin kestävät mokomat pitempään.
Olutpullo on kanssa hyvä ajaa sisään, lämpösenä kestää vähän pitempään mitä kylmänä.
Oon samaa mieltä siitä merkin tunnettavuudesta.Otin nimittäin riskin tossa alkukesäsästä, ja ostin Bilteman 530 "kultaiset" ketjut mun VTR SP1,een.Ja pakko myöntää ettei parempia ketjuja ole mulla ainakaan ollut.Siis en tarvinnut kertaakaan säätää ketjuja asennuksen jälkeen 4000km,iin ,sitten myin pyörän.Ja mun ajot ei ihan sunnuntaiajoa ole.Mun mielestä aika hyvät kuitenkin olivat,o-rengasketjut.Oli ensimmäiset ketjut jotka olin joutunut vaihtaa vuodesta -86,sen verran tiheesti on tullut vaihdettua,ja aina saanut "just ketjut" vaihdettu ostettua.En sen kummemin tiedä vetolujuuksista, mutta 4000 kg lupas noihin Bilteman ketjuihin.Enkä ainakaan niitä "ajanut sisään" päinvastoin ajoin ulos.Itse ajaisin sellaisilla ketjuilla mitkä ei tuppaa venymään ja murtolujuus on mahdollisimman iso. Joku tietty tunnettu merkki ei vielä takaa laatua...
Ok. Eipä ole tullut ikinä sisäänajettua ketjuja, sitä samaa normikyytiä on tullut annettua noille välitysten vetovehkeille ihan uudesta lähtien.Tapahtuu ns. myötölujittuminen, eli kun metallin molekyylit antaa vähän periksi ja liukuvat, niin metallin rakenne kovenee.
Näin se vaan on. Pätee valssatuille teräksille. Mitä asiantuntijat sanoo.
Teräksen kestävyydestä on toinenkin juttu. Kauhakuormaajan kauhan huulilevy on helvetinmoisella rasituksella. Se on booriterästä, siinä on kaksi mahdollisuutta lisätä sen kestävyyttä: Takominen, eli lekalla pitää hakata se s....tanan levy eestaas sata kertaa. Tai, mennä kuormaamaan kiviä nuppiin. Sama juttu siis, pitää rasittaa niin lujittuu. En tiedä mistä seoksista ketjut on tehty, mutta näin perusteräksillä. Jos lähtee kuormaajalla tosi toimiin ennenkuin se on lujitettu hakkaamalla niisn sen sitkeys on tosi surkea..
BF & beer
Asiantuntijat saa ampua alas..