Kitewing harrastelijoita orgissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Into ja halu on kova mut vielä on odottanu että joku tois leijan ja pyytäis mukaan.

Into ja halu on kova mut vielä on odottanu että joku tois leijan ja pyytäis mukaan.
Eiks toi siipeily oo kuitenkin eri juttu kun leijailu?
smile_org.gif

Muutaman kerran olen Skimbatilla mennyt. Ihan mukavaa hommaahan se on. Kovin paljon ei saa lunta olla jäällä, että liikkuu hyvin. Paljon paremmat kicksit kyllä saa DN-jääpurrella.

Kävin ton karri3nen kurssin kylläkin mutta siihen se sitten on jostakin syystä jäänytkin.
Välillä ei oo kunnon talvea ja välillä liiankin kanssa. Saamattomuutta sanoisin.

Tosi kivan näköistä puuhaa. Tuossa Nässykällä noita aina välillä näkee. Oli koirien ilmeet ihan näkemisen arvoisia kun ekaa kertaa moista menoa katselivat.
tounge.gif
Sattoi nähdä kuinka arpanopat aivoissa heitti: pelätä/haukkua/innostua/karata/hyökätä -.... onneksi viimeinen vaihtoehto -olla kuin ei olisikaan sai erävoiton.
wink.gif

Juu nyt kannattaa sitten erottaa se, että se leijahomma on ihan eri juttu kuin siipipurjehdus. Tuntuu vaan, että tässä puhutaan vähän sekaisin molemmista.

Siis itse käsitin, että puhutaan siipipurjehduksesta.

Jep, nyt on puhe Kitewingistä kuten otsikossa mainittiin, leijailu on aivan eri asia.

Siiven kanssa oppii yhden päivän aikana hyvinkin ja opettajan kanssa tunnissa, olettaen et oppilas osaa lautailla ja voihan sillä mennä luistimilla jäällä ja vesillä laudalla sekä kuivalla maalla rullaluistimilla tai ns. rullalaudalla.

Itse olen mennyt ihan sellaisilla vanhoilla pitkillä laskettelusuksilla. Ei siis millään carvereilla. Ja paras keli on sellainen, kun on ollut vähän aikaa jo plussan puolella ja sitten lyö pakkasen päälle. Silloin mennään kovaa!

Turun suunnalla Kitewingiä muutaman kerran kokeillut.  Tarvii vaan aikapaljon keliä, jos ei ole puhdas jää ja luistimet alla.  Kovemmalla kelillä alkaa olemaan jo pitelemistä..
smile_org.gif

Mulla tuo talvilaji on leijalla menemistä.  Mikäli on puhdas jää, niin alla freeskede ja purje.
Freeskedeilyä  Tuollaisia kelejä on Suomessa vaan niin harvoin.

Kesällä sitten purjelautailu vie aikaa.  Onneksi prätkällä ajaminen yli 10m/s tuulella ei ole mitään ihan herkkua..  
biggrin.gif

Back