• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Klassikko Gsx-r 750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ricky

New member
Kokemuksia wanhasta seiskapuolikkaasta eli Suitsan Gsx-r 1987(tai 85-89 on samanlaisia?). Onko aivan "museokamaa" nykypyöriin verrattuna ajoltaan? Aika kevyt näyttää olevan aikalaisekseen ja ulkonäkö on mukavan kasariaikainen.

Alkoi kiinnostamaan moinen, onhan tuossakin ainakin ollut vakiokunnossa yli 100hp  
biggrin.gif


Miten vertaisitte saman aikakauden FZR tonniseen?
 
ei voi puhua edes samana päivänä suzukista ja yamahasta.
gsx-r on samanlainen 1985-1987 eli se tiiliskiviperä ja -88 tuli sitten tämä uudempi malli ja ensimmäinen lasikeula tais olla -91.

kyllä IÖ-ärrässä on sitä jotain, vaikka käyntiääni sepelimyllyä muistuttaakin.
 
Munkin mielestä noissa vanhoiss suzukeissa tuntuu olevan sitä jotain. Mut millainen tollanen olis ajaa just verrattuna esim Fazeriin? Ei varmaan tietty nykypyöriin voi verratakaan, mut tekis mieli hommata tommonen, varmaan just seiskapuolikas.
 
Sanottiinhan aikoinaan testissä että "suzuki on brutaalin raaka, se vaatii miehen ohjaimiinsa". Oma -87 1100 lunastaa joka sanan. On kilosiin verrattuna kun tykkilavetti mutta siinä on "sitä jotain".
 
Taitaa 85-87 750 olla ajoltaan aika lailla samanlainen kuin samanikäinen 1100 paitsi tietty tonnisatkussa on brutaali kone? Tonnisatkussa on kyllä loistava kone, uudempi(91) malli on tullut koeajettu joskus ja oli mahtava peli koneeltaan, mut taitaa olla taas ihan eri peli kuin 85-87
 
-85-88 1100 parikymmentä kiloa painavempi kuin 750. taasen 89-> 1100 enemmän tehoa mutta myös enemmän painoa.
 
Fasuun tuota ei kyllä voi ajoasennoltaan verrata mitenkään. Kyykky vs. tourinki, ja oletan että vertailet kikseriin vanhempia fasu malleja..

Itselläni oli juurikin tuo 750 -87 malli 90 -luvun alussa ja oli täysin ongelmaton vehje. Pelihän ei kyllä toisaalta tuolloin ollut vanhakaan ja aika kultaa muistot.
Käytiin sillä 2 -päällä Norjan rajallakin Kontiorallissa (~rapiat 1000 km per siivu) reput selässä eikä tuntunut missään, ja mittarissa oli vuosia tuollaiset n. 20  
smile_org.gif


Jos vaan löydät raiskaamattoman yksilön niin osta ihmeessä, ikää noilla mopoilla alkaa olla sen verran että luonnollisesti pikku remppaa on tiedossa silloin tällöin.
 
Olis tarjolla parikin loistavassa kunnossa olevaa(eli kunnostettua) seiskapuolikasta.

Mitä noista on tehoja mitattu putki ym pikkumuutoksilla? Vakiona näytti olevan 106hp.

Varmaan aika raju muutos kun ajanut "nykyaikasilla" pyörillä viime vuodet, mutta enduron oston lisäksi taitaa olla edessä juuri vanhan gixxerin hankinta, on niissä tosiaan "sitä jotain" ja rutkasti.
 
Fasuun tuota ei kyllä voi ajoasennoltaan verrata mitenkään. Kyykky vs. tourinki, ja oletan että vertailet kikseriin vanhempia fasu malleja..
No ei se FZR1000 nyt kai missään touring-luokassa liiku...
tounge.gif


Tuon ikäiset alkaa jo olla yksilöitä eli "molempi parempi", kunhan mieluinen vaan löytyy. Noista kahdesta Gixeri kevyempi, raaserimainen ja pikkaisen epävakaa ajettava (alurungon mahdollisuuksia ei käytetty vielä täysin, vaan runko on eräänlainen kehtorunko). FZR hienostuneempi, painavampi ja tehokkaampi Deltabox-runkoinen.
 
Fasuun tuota ei kyllä voi ajoasennoltaan verrata mitenkään. Kyykky vs. tourinki, ja oletan että vertailet kikseriin vanhempia fasu malleja..
No ei se FZR1000 nyt kai missään touring-luokassa liiku...  
tounge.gif


Tuon ikäiset alkaa jo olla yksilöitä eli "molempi parempi", kunhan mieluinen vaan löytyy. Noista kahdesta Gixeri kevyempi, raaserimainen ja pikkaisen epävakaa ajettava (alurungon mahdollisuuksia ei käytetty vielä täysin, vaan runko on eräänlainen kehtorunko). FZR hienostuneempi, painavampi ja tehokkaampi Deltabox-runkoinen.
FZR 1000:n lanseerausaikana ei tietääkseni kukaan puhunut siitä nimellä Fazer.

Eli jos tässä meni senat sakaisin niin johtuu ainoastaan siitä että alkuperäinen postaaja puhui ensin FZR 1000:sta ja sittemmin Fasusta enkä huomoinut tätä.

FZR 1000:sen ja gikserin ajoasennoissa ei oletettavasti ole suurempaa eroa. Sori.
 
Totta, mun moka kun sanoin fzr ja sitten fazer...eri pyöriä.

Jotenkin tuo FZR 1000 on kanssa nostalginen pyörä, mutta kuitenkin se vaikuttaa möhkömmältä ja hienostuneemmalta, ei niin raa'alta kuin I/Ö Gsx-r
 
Joo, kasarikyykyissä on sitä jotain... ZXR750, FZR1000, ekat gixxerit, ekat bladet... Kaunista rumaa!
smile_org.gif


Ja yhden uuden pyörän hinnalla saa noita talliinsa kokonaisen laivueen!
 
ja matkamaisempi gpz1000rx tai zx10, aikansa kyykkyjä nekin. iökiksut ovat kans sitä jotakin.
 
Nyt olis toinen peli "tarjolla" aika lähellä. Just rempattu Gsx-r 1100 -91. Porattu joskus isommaksi + Wisecon männät. Muuten vakio.

Miten tälläinen eroaisi 85-87 750(tai samanikäisestä tonnisatkusta) Gsx-r:stä koneen koneen ja tehon lisäksi? Aika raskas pelihän toi on kyllä. Kumpi olisi "parempi" jos ajatellaan, että kummatkin on hyväkuntoisia ja vähän aikaa sitten rempattuja?

Entä muuten noi ZXR 750 kawat, on kans makeen näköisiä.
 
no tuossa -91 1100 on ainakin ohjausiskari (onko noissa 85-87 malleissa?) ja usd-keula.
vääntöä ihan eri tavalla kuin noissa 750.

ehdottomasti parempi on toi -91 tonnisatku.
painoa enemmän, mutta ajettavuus on kyllä varmasti parempi.

tietysti onhan tässä kyse myöskin makuasioista

onko sulla tarkempaa tietoa mitä toi "just rempattu" pitää sisällään
 
Kytkin uusittu + sylinterit porattu + uudet männät sekä kansi rempattu. Uudet kulutusosat.

750 on noin 40 tonnia ajettu kone ja miltei uudet kulutusosat + paljon muuta. Niin ja on laitettu ohjausiskari(mutta ei ole usd-keulaa).
 
Kytkin uusittu + sylinterit porattu + uudet männät sekä kansi rempattu. Uudet kulutusosat.

750 on noin 40 tonnia ajettu kone ja miltei uudet kulutusosat + paljon muuta. Niin ja on laitettu ohjausiskari(mutta ei ole usd-keulaa).
siis 40tonnia ajettu rempan jälkeen?
vai kenties mittari ympäri eli 140tonnia
 
Back
Ylös