Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heppoja taitaa tossa mopossa jo ollakkin, mutta lähinnä paukkumisen takia tuon haluaisinkin tehdä. Pitää nimittäin Yoshimuralla moottorijarrutuksessa kohtuullista pauketta joka voi ehkä käydä pakoventtiilien päälle.taitaapi olla niinkin helppo homma kuin että ruuvaat venakopista lätkät irti joista lähtee letkut semmoseen pömpeliin ( aktiivihiilisuodatin? ) ja siitä lähtevä letku irti ilmansuodatinkotelosta ja tulppa reikään. Venttiilikopin reikiin sitten tekee peitelevyt.
Hyöty luetun mukaan 1-2hp, eli ei mitään mutta lämpöihin saattaa vaikuttaa ja paukkuminen putkessa vähenee.
Ei tartte pudottaa konetta, vaijerit ja piuhat yms. mitkä lähtee edestä tarttee irrotella. Helpoimmalla pääsee kun korvaa sen Kleen-venttiilin putkenpätkällä ja tukkii alipaineletkun ja airboxin reiän. eseb:n ohjeet toimii myös. Rystyset kyllä saa ruvelle..Heppoja taitaa tossa mopossa jo ollakkin, mutta lähinnä paukkumisen takia tuon haluaisinkin tehdä. Pitää nimittäin Yoshimuralla moottorijarrutuksessa kohtuullista pauketta joka voi ehkä käydä pakoventtiilien päälle.taitaapi olla niinkin helppo homma kuin että ruuvaat venakopista lätkät irti joista lähtee letkut semmoseen pömpeliin ( aktiivihiilisuodatin? ) ja siitä lähtevä letku irti ilmansuodatinkotelosta ja tulppa reikään. Venttiilikopin reikiin sitten tekee peitelevyt.
Hyöty luetun mukaan 1-2hp, eli ei mitään mutta lämpöihin saattaa vaikuttaa ja paukkuminen putkessa vähenee.
Pääseekö niihin vettiilien kansiin käsiksi helposti, vai pitääkö pudottaa kone alas.
Jos irrottaa pelkästään sen alipaineletkun niin ilmaa päästetään pakoputkeen koko ajan ja pauke kovenee taatusti. En siis suosittele!Jos ei muuta halua kuin härdellin pois pelistä, niin se lähtee ihan vaan venttiiliin ohjaukseen käytetyn alipaineletkun irroituksella imukanavasta kaasuläpän jälkeen. Näin ainakin näissä maamoottoreissa, mut eiköhän 12r:n systeemi oo ihan vastaava. Se letkun jättämä reikä täytyy sit tietty tukkia jollain.
Järjestelmä toimii moottorijarrulla. Moottorijarrulla kaasuläpät on kiinni, mutta pytyt yrittää imee ilmaa. Läppien ja pyttyjen välissä on kunnon alipaine. Järjestelmän ohjauspaine otetaan juuri tuosta ja on siis alipainetta. Jos ohjauspaineen letku on irtonaisena ulkoilmassa, ei sen ohjaama venttiili aukea ja pakokanaviin/-sarjaan ei siis mene happea ja pauketta ei tästä syystä synny.Jos irrottaa pelkästään sen alipaineletkun niin ilmaa päästetään pakoputkeen koko ajan ja pauke kovenee taatusti. En siis suosittele!Jos ei muuta halua kuin härdellin pois pelistä, niin se lähtee ihan vaan venttiiliin ohjaukseen käytetyn alipaineletkun irroituksella imukanavasta kaasuläpän jälkeen. Näin ainakin näissä maamoottoreissa, mut eiköhän 12r:n systeemi oo ihan vastaava. Se letkun jättämä reikä täytyy sit tietty tukkia jollain.
Järjestelmä nimenomaan EI toimi moottorijarrutuksessa. Lainaus 9R:n korjaamokäsikirjasta:Järjestelmä toimii moottorijarrulla. Moottorijarrulla kaasuläpät on kiinni, mutta pytyt yrittää imee ilmaa. Läppien ja pyttyjen välissä on kunnon alipaine. Järjestelmän ohjauspaine otetaan juuri tuosta ja on siis alipainetta. Jos ohjauspaineen letku on irtonaisena ulkoilmassa, ei sen ohjaama venttiili aukea ja pakokanaviin/-sarjaan ei siis mene happea ja pauketta ei tästä syystä synny.
Jos olet eri mieltä, perustele.
Paljonko haluat tosta Bonnevillesta?Nyt vaihtu 12r tonnisuizaan, joten neljä päivää pyörässä kiinni olleet PCIII, Bonnevillebox ja Yoshimura on myynnissä. Eipähän tarvi kleenejä poistella.