• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia 12R -04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -race-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-race-

New member
Hello kawastuksilla ajelijat.Olen tässä alkavan vuoden puolella ajatellut tulevan vuoden kulkupeliä..kolme kesää busalla ajelleena olen harkinnut tuollaista uutta yli-yli vuotista -04 12 r:ää,jotes laittakaas risut ja ruusut tähän niin nähdään et ajetaanko busalla vielä ensi kesäkin.Kiitos.
ps.mitään busa vs kawa vääntöö en tästä soisi tuleman,vaan kokemuksia jne ko.pärrästä
bowdown.gif

Terveppä terve! Itseltä löytyy -03 vuosimallinen, jossa ei liene juuri muita muutoksia -04 malliin kuin että uudemmasta löytyy radial jarrut ja ajonesto... kyseisestä merkistähän löytyy täältäkin paljon tekstejä mikäli niitä vielä haluaa tarkastella haku-sanalla. No, minun mielipiteeni perustuu vasta yhden kesän tapahtumiin, mutta eipä juuri huonoa ole sanottavana. Niinkuin jo mainitsit niin en ala minäkään vääntämään busan ja zx:n välillä, hyviä pyöriä molemmat. Erot löytyy lähinnä ajoasennon suhteen. Pidemmälle kuskille suosittelisin zx 12 r:ää kun olen itsekkin molemmilla ajanut, mutta jatko onkin ehkä enemmän makuasioita. Eli mielestäni ei ihan niin kyykky ja pidemmät suhteet penkin ja jalkatappien välillä...myös vakiopleksi menee korkeammalta. Nämähän ei ole heikkouksia, mutta pidemmät kuskit osaa asiaa arvostaa. Ainakin yli 180cm pitkät siis, mutta näyttää tuo taipuvan lyhyille kuskeillekin. Kytkinkahvan mikrokytkimestä tainnu olla ainoat ongelmat mitä olen palstoilla nähnyt... eli ei lähde kytkinpohjassa käyntiin vaan on laitettava vapaa päälle. Siitä risu
wink.gif
Ruusuja voisi jakaa paljonkin, eikä vähiten moottoriin ja ajo-ominaisuuksiin liittyen. Itse testailin nykypyöristä tunnetuimmat kyykyt ja kyllähän zx:n ominaisuudet veivät voiton. Ja hymy eikun leviää mitä enemmän sillä ajaa... Mutta tokihan kaikkea kannattaa ensin kokeilla, koska varmasti jokaisella omat mieltymyksensä. Itse kuitenkin suosittelen lämpimästi
smile_org.gif

Mitä kokemuksia kaipaat? Mulla ei hirveästi ole muista kokemuksia, mutta ninjasta en luopuis(ellei tuo uus zetori vedä pidempää kortta koeajon jälkeen). Tehoja ja ulkonäköä piisaa, joka toki on makukysymys. Kilometrejä tuli viime kesänä sen 10 000 ilman ongelmia. Jos jotain negatiivista haluaa välttämättä sanoa, niin tankilla saa käydä tiuhaan ja tuo kytkin pohjassa käynnistymättömyys on tympeä. Takarengaskin hupenee aika nopeasti pelkästä kiihdyttelystä.
biggrin.gif

itselläni juuri -04 malli,ja ei vikaa muuta ku renkaat on jo loppu!
ajettu 10500km! hyvä ajoasento ja tehoakin riittävästi.
lookaround_orig.gif

itselläni juuri -04 malli,ja ei vikaa muuta ku renkaat on jo loppu!
ajettu 10500km! hyvä ajoasento ja tehoakin riittävästi.
lookaround_orig.gif
Aika hyvin jos olet 10500km ajanut renkailla!!!

Tuosta kytkin pohjassa käynnistymisestä. En tiedä tiedätkö mutta tuo ei ole ominaisuus
smile_org.gif
Eli huollon kautta kotiin. Ainakin maahantuojalla tiedetään miten tuo korjataan.

Itellä n. 80tkm takana 12R:illä ilman kummempia ongelmia. Mikään kaupunkipyörähän se ei ole.

Heh, ite mietin just samaa. Mitkähän renkaat "terosepolla" on kestäny yli 10tkm??? Mulla ne on ainakin sulanut alle ilman mitään polttelujakin suht nopeasti
sad_orig.gif

:orgmp:no sillä takasella tuli"vain" 9000km,kun sain takuuseen uuden.Mutta ei sillä enää ajeta metriäkään
biggrin.gif

Mulla kulu 12R:ssä viimeset satsit melko tarkkaan siten että takanen uusiks 6:n ja etunen 12:n tonnin välein. Pirelli Diablo Corsa on gummina. Paineet normiajossa takana n 3.1 ja edessa n 2.8 muistaakkeni, radalle sitte vähemmän. Viime kesänä meni 3 takasta, ihanan kallista..
Rexissä on ny Metzin Z6 Roadtecit, ihan toimivilta tuntuu nekin.

8 tonttua tavan Diablolla takana ja vaihtokunnossa. Etusella taitaa mennä viel toiset samat. Paineet takana 2.7 ja edessä aikalailla 2.8

Liukas on tuo tavan Diablo. 3 paineilla ei paljoo voi kaasua kääntää kun sutii vaan. Pitää vissiin koittaa Corsaa mut minkäs kokosta korsaa ootta käyttäny?

Niin 12r on aivan loistava valinta pyöräksi. Itellä niitä ensimmäisiä -00 vuotisia ja mittarissa kohta 60tkm eikä mitään ongelmia *kop kop*. Venojakaan ei viimesen 12tkm matkalla tarvinnu säätää.

..Liukas on tuo tavan Diablo. 3 paineilla ei paljoo voi kaasua kääntää kun sutii vaan. Pitää vissiin koittaa Corsaa mut minkäs kokosta korsaa ootta käyttäny?..
Ei taida Corsaa saara 200:na ja 190 kääntyy huomattavasti kivemmin eli 190 alle vaan. Ja sutii sekin
tounge.gif

Juuja eipä ole normihuoltojen lisäks tarvinnu mitään tehä. Niin paitti että mulla oli omassa A-mallin tyyppivika eli öljyt mönki piuhoja pitkin jännitesäätimen liitimille. Laturinkopan päähän tiivistystä ja taas pysy oilit koneessa.

Summasummarum: "Se 12R on komia ja paras." Kesämökkinaapuri Martti Mielikäinen, Kummeli

Niin paitti että mulla oli omassa A-mallin tyyppivika eli öljyt mönki piuhoja pitkin jännitesäätimen liitimille. Laturinkopan päähän tiivistystä ja taas pysy oilit koneessa.
Tuntuu sama oire vaivaavan B malliakin.Mitä ainetta käytit tiivistämiseen ja saiko sitä sullottua johtosarjan sisään vai riittikö pelkkä kopan läpiviennin tiivistäminen?

Kuulopuheina mulle tieto on tullut että tuo öljyongelma vaivannut lähinnä A-mallia?? Omassa B- mallissa ei kyllä vielä ole ainakaan kyseinen ongelma vaivannut, mut hyvä tietää jos niissäkin sitä on ollut.
Renkaana toimii 190/50 ihan hyvin, oikeastaan paremminkin mikäli ajelee mutkateitä enimmäkseen, kääntyy huomattavasti herkemmin... testattu on.

ja Diabloa saa 200/50, Corsaa ei kuin 190/50, mikä kyllä riittää

Niin paitti että mulla oli omassa A-mallin tyyppivika eli öljyt mönki piuhoja pitkin jännitesäätimen liitimille. Laturinkopan päähän tiivistystä ja taas pysy oilit koneessa.
Tuntuu sama oire vaivaavan B malliakin.Mitä ainetta käytit tiivistämiseen ja saiko sitä sullottua johtosarjan sisään vai riittikö pelkkä kopan läpiviennin tiivistäminen?
Kyllä se oili ihan johtojen sisuksia pitkin etenee, eli piuhojen päät pitää saada tukittua. Muistaakkeni ensin luttasin semmosta aika litkua kovettuvaa pikaliimamömmöä ja vielä päälle Loctiten tiivisteliimaa. Edellistalvena tein vielä idioottivarmistuksen eli katkoin piuhat kymmenkunta senttiä kopan päästä ja juotin liittimet. Ei ole tihkunu ennää..

edit: panovihre holopaisia

Kyllä se oili ihan johtojen sisuksia pitkin etenee, eli piuhojen päät pitää saada tukittua. Muistaakkeni ensin luttasin semmosta aika litkua kovettuvaa pikaliimamömmöä ja vielä päälle Loctiten tiivisteliimaa. Edellistalvena tein vielä idioottivarmistuksen eli katkoin piuhat muutama senttiä kopan päästä ja juotin liittimet. Ei ole tihkunu ennää..

Edit: panovihreholopaisia...
Oonko ihan hakusessa jos kysyn että muutitko San Diegoon?

Oonko ihan hakusessa jos kysyn että muutitko San Diegoon?
Joo, täällähän sitä (lukee kyllä profiilissakin). Keliä piisaa..

Mäyris jäi velipojan talliin (jos joku oikeen kovasti sen haluaa niin voisin harkita myyntiä, ei halpa:) Täällä ajelen Rexillä, sopii tähän liikenteeseen huomattavasti 12R:ää paremmin.

Jos jotakuta kiinnostaa niin tuolla Kawazi.net foorumissa on tarinaa ja kuvia Rexin ostosta.

Suora linkki horinaan:
-Klik-

Loisto pyörä tälläiselle 193/120+ ukolle. Viime kesänä ajettiin rataa, kaupunki pörräystä ja euroopan turneeta ~5800km kaksi päällä
tounge.gif
Joten kyllä 12R on monikäyttöinen peli. Jousitus on minulle radalle liian löysä vaikka jousenesijännitykset on tapissaan. Ainoa miinus on tuo bensatankin koko eli tankilla saa käydä usein. Renkaat kestää 5-7tkm (perus Diablo ja 208) riippuen millaista ajoa tulee. Radalla, jos ramppaa niin 4-5tkm on aika realistinen.

12tkm huollossa säädettiin 1-syl toista pakoventtiiliä ja nokkaketju (ilmeisesti) alkoi 8tkm kohdilla pitämään sellaista sirittävää ääntä, johon ei ole löytynyt selitystä, joten asiaa seurataan.

Voin lämpimästi suositella kyseistä päristintä en ole katunut!
thumbs-up.gif

Mitenkähän tuo 12R soveltuu lyhemmälle kuskille (174cm) ja onko sellaisella hyvä matkustella kahden hengen???

Mitenkähän tuo 12R soveltuu lyhemmälle kuskille (174cm) ja onko sellaisella hyvä matkustella kahden hengen???
Itse 176 ja hyvin on pyörä sopinut, jalat ylettyvät maahan riittävästi.
Viime kesänä kierreltiin alppeja ja vähän muutakin, n.7000km tuli mittariin eikä kyytiläinen pahemmin mitään valittanut.
Elikkä ilmeisesti ei mitenkään kamala kyydissä olijalle.

Miinuksena tulee tuo bensatankin koko, saisi hieman isompi olla. Omassanikin tuo jalan kytkin ei toimi, saapi katsoa mikäli saisi sen kuntoon ennen kesää.
Muuten kyllä hyvinkin tyytyväinen kyseiseen pyörään, eikä aikomusta ole sitä ihan heti vaihtaa.

Hello kawastuksilla ajelijat.Olen tässä alkavan vuoden puolella ajatellut tulevan vuoden kulkupeliä..kolme kesää busalla ajelleena olen harkinnut tuollaista uutta yli-yli vuotista -04 12 r:ää,jotes laittakaas risut ja ruusut tähän niin nähdään et ajetaanko busalla vielä ensi kesäkin.Kiitos.
ps.mitään busa vs kawa vääntöö en tästä soisi tuleman,vaan kokemuksia jne ko.pärrästä
bowdown.gif
kannattais varmaakin koittaa myös uutta zzr 1400:sta.

Varmaakin kyllä enemmän busan kaltainen.
Eli jos haet erillaista ajo peliä, niin 12 r on hyvä peli !
Onhan se KAWA
biggrin.gif

Back