• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia EBAY.stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NPN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NPN

New member
Nyt talven aikana tuolta ebay.stä tavaroita tilanneena olen huomannut että toimii jopa paremmin kuin täältä kotimaasta.Mitä kokemuksia muilla on?Lähinnä olen tilannut jenkeistä,englannista ja saksasta.Saksa tuntuu olevan halvin.Tosin ei ole missän tilaamassani tavarassa ollut mitään ongelmaa.

Hyviä kokemuksia. Ainoa huono asia on se, että tulee tehtyä heräteostoksia näin aamuyön tunteina.
Nim. Minuutti sitten tarjouksen jättänyt

Muutaman kerran olen viime aikoina ostanut, ja positiiviset kokemukset tähän asti.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että miten tuo Ebay-juttu toimii?  
withstupid.gif

Näyttäis olevan tavaraa aika halvalla tarjolla...  
smile_org.gif

Vain positiivista sanottavaa.Olen ostanut aina "buy now"  tavaraa ja myyjällä ollut paljon positiivista palautetta.Jopa Jenkeistä on tullut DVD:t perille.Maku on suoritetty Pay Pall systeemillä.Niin no ehkä tulee tehtyä joskus heräteostoja  
biggrin.gif

Mullakin vain positiivisia kokemuksia eBaysta.

Sehän on siis vain verkossa pyörivä huutokauppa ihan niinkuin huuto.net suomessa. Erona vain on maksamistapa. Huuto.netissä maksaminen on yksinkertaista kun myyjät ja ostajat ovat molemmat suomessa ja raha siirtyy kätevästi tilisiirrolla. eBayssa kaupan osapuolet on ympäri maailmaa niin rahan siirto pitää hoitaa vähän monimutkaisemmin. Sitä varten on PayPal, joka on muuten pirun kätevä. Teet vain itsellesi PayPal tunnuksen mihin annat luottokortin tiedot ja ostoksen maksaminen hoituu parin napin painalluksella. Kannattaa pitää hyvää huolta omasta PayPal tunnuksesta kun siellä on suoraan luottokortin numero.

Pelkästään positiivisia kokemuksia (Member Profile näyttää 44 onnistunutta ostoa). Talven mittaan tullut ostettua "puoli pyörää" takahaarukasta pyöränlaakereihin ja tarrasarjoihin ja aina on toiminut, niinkuin pitänytkin. Rahdit varsinkin Saksasta kohtuupienet (Britanniasta vastaavasti usein käsittämättömän suuret - kannattaa varmistaa myyjältä ennen tarjouksen heittämistä).

Maksut tosiaan joko PayPalilla tai Euroopan sisällä myös EU-tilisiirtona (IBAN-koodeilla maksu onnistuu nettipankin kautta).

Huonoja puolia? Siihen jää koukkuun...
biggrin.gif

Hyvin on toiminu mullakin. Heräteostoksia tuli tehtyä toissa talvena usealla satkulla.

Pääsääntöisesti ei mitään pahaa sanottavaa. Tämän hetken feedback tilasto näyttää 116 ja kaikki positiivisia. Näistä ostoja joku 80 ja loput myyntejä.
Muutaman kerran olen yllättynyt lähettäjän rahtikustannuksista, joten nykyään kysyn etukäteen jollei ole myyntiehdoissa mainittu.

Onhan se aivan ihmeellinen tavarataivas, tavaraa ihan laidasta laitaan ja uusia osia 70-luvun japseihin.

jep, kokemukset on 99% hyvät. tähän mennessä tullut vastaan yksi ainoa kusettaja (italialainen tietysti).

muuten tavara on ollut sitä mitä pitikin ja toimitukset tulleet silloin kun pitikin.

Olen kokeillut niin "Buy It Now" kuin normaali huutoa ja molemmat on wörkkiny ihan moitteetta
thumbs-up.gif
Tietty tuon huutamisen kanssa saa olla aika tarkkana sen viimeiset 5min ennen sulkeutumista ettei vain tule kisassa huutaneeksi liikaa
tounge.gif

On pelittänyt hyvin. Yhdet ketjut tuli liian lyhyet, ja reklamoinnin jälkeen laittoivat uudet tulemaan ilmaiseksi, väärät voi kuulemma ripustaa vaikka tallin seinälle. Tuo oli MP-ketjuja ebayn kautta myyvä liike, yksityisethän voivat olla asia erikseen. Tosin ei yksityistenkään kanssa ole ongelmia ollut, kerran hiukan jännitti, viitsiikö kaveri edes lähettää, kun yhteensä 7 eurolla huusin ohjaustangot ja satulan taakse tulevan muovikotelon, mutta niinvain saapuivat. Tavarat 7 euroo, postikulut 14
smile_org.gif

Täällä myös pelkästään positiivisia kokemuksia, olen ostanut pakoputkia, ohjausvaimentimia, pleksejä jne sekä liikkeiltä että yksityisiltä jenkeistä, briteistä, saksasta.. aina tullut kuvatun kuntoista tavaraa (halvemmalla) . Maksu suoritettu vaivattomasti Paypal:in kautta. Lisäksi tuntuu olevan tapana myyjän laittaa ostohinta pakettiin pienemmäksi kuin todellisuudessa on tullia varten. Tosin tullissa vaaditaan yleensä maksukuitit joissa tahtoo olla sitten ne oikeat summat. Lisäksi voin antaa henkilökohtasesti ison  
bowdown.gif
tolle pääpostin tullille jossa asiat aina sujuneet ilman jonoja ja muutenkin ongelmitta.

Just tilasin Fazeriin kaatumatapit Jenkkilöistä ja postikuluineen säästöä koti-Suomen hintoihin tuli n 50%.

En ole kyllä ennen tuolta mitään tilannut, saa nähdä kuin mun käy. Tietenkin unohdin klikata jonkun kriittisen ruksin jostain kohdasta.

Myös erittäin hyviä kokemuksia. Tavarat on tulleet tähän asti joka kerta. Amerikasta, Saksasta ja Englannista olen tilannut.
Vähän joutuu välillä taktikoimaan noiden huutojen kanssa. Tältä aamulta viimeinen esimerkki, turpaan tuli malttamattomuuden takia. Trumppaan oli huutokaupattavana uusi Corbinin satula. Kun olisi pitänyt malttaa ihan viime hetkeen ennenkuin tarjoaa. Nyt tarjosin puolta tuntia ennen kaupan päättymistä. No, niinhän siinä kävi, että joku penteleen amerikkalainen tarjosi pari minuuttia ennen kaupan päättymistä yli oman tarjoukseni.
veryangry.gif

Olisi ollut hieno satula valkoisin stretsein.
baaa.gif

Pelkästään hyviä kokemuksia ainakin tähänasti. Suosittelen PayPall:in käyttöä, sillä ainakin varmistaa vähän etteivät rahat katoa taivaantuuliin ilman että saa vastinetta niille.

Myös erittäin hyviä kokemuksia. Tavarat on tulleet tähän asti joka kerta. Amerikasta, Saksasta ja Englannista olen tilannut.
Vähän joutuu välillä taktikoimaan noiden huutojen kanssa. Tältä aamulta viimeinen esimerkki, turpaan tuli malttamattomuuden takia. Trumppaan oli huutokaupattavana uusi Corbinin satula. Kun olisi pitänyt malttaa ihan viime hetkeen ennenkuin tarjoaa. Nyt tarjosin puolta tuntia ennen kaupan päättymistä. No, niinhän siinä kävi, että joku penteleen amerikkalainen tarjosi pari minuuttia ennen kaupan päättymistä yli oman tarjoukseni.
veryangry.gif

baaa.gif
Käytitkö korotusautomaattia,jolla määrittelet korkeimman määrän mitä olet valmis maksamaan? Silloin ei ehkä harmittaisi,jos joku huutaa kalliimmalla mitä olisit itse valmis maksamaan.Automaatti vaan korottaa tarjoustasi sen verran,että pääset taas huutajien kärkeen.

veryangry.gif

baaa.gif
Käytitkö korotusautomaattia,jolla määrittelet korkeimman määrän mitä olet valmis maksamaan? Silloin ei ehkä harmittaisi,jos joku huutaa kalliimmalla mitä olisit itse valmis maksamaan.Automaatti vaan korottaa tarjoustasi sen verran,että pääset taas huutajien kärkeen.
Tuo ebayhan toimii hieman eri tavalla kuin kotimainen huuto.net. En ainakaan itse ole huomannut mitään korotusautomaattiruksia, vaan korotusautomaatti toimii täysin automaattisesti.
Jottei hinta karkaisi kohtuuttomuuksiin, olen pyrkinyt lyömään viimeisen tarjouksen loppuhetkillä. Näin kukaan ei ehdi enää tarjota päälle. Joskus on onnistunut, joskus ei.
Jos jättää aikaa, niiin aina se löytyy jostain maailmankolkasta joku pöljä, joka tarjoaa vielä enemmän.

Tuosta ebaysta vielä sen verran, että lukea joutuu tarkemmin sen lähettääkö myyjä tuotteen maailmanlaajuisesti vai vain omaan maahansa.

Ja noista postikuluista, ainakin tähän asti ovat olleet hyvin kohtuulliset, tuli tavara mistä tahansa.

Joo ,ei siellä mitään korotusautomaatti ruksia löydy.En vaan keksinyt parempaa sanaa korotus toiminnolle
withstupid.gif
.
Se toimii täysin automaattisesti,niinkuin jo sanoitkin..
Kommentti oli vaan tarkoitettu siihen harmituspuoleen.

Ja noista postikuluista, ainakin tähän asti ovat olleet hyvin kohtuulliset, tuli tavara mistä tahansa.
Aika monessa tuotteessa vain postikulut = itse tuotteen hinta ja huuto on sitten se ebay-välittäjän osuus
omg.gif
Elikkäs kaiffa diilaa jotain härpäkettä vaikkapa suoraan Singaporesta ja merkitsee toimituskuluiksi tuon härpäkkeen oikean hinnan mitä se hälle maksaa. Huuto jää sitten kaiffalle itselleen palkkioksi ja hän huudon päätyttyä tilaa sen kaman tuon voittohuutajan nimellä => kama tulee voittajalle suoraan Singaporesta esim. DHL:llä. Yleensä tälläiset välittäjät kyllä paljastuvat ilmoituksesta "valmiiksi yksittäispakattuja" tai "ei alennusta toimituskuluista vaikka tilaisit 5kpl samaa" jne
lookaround_orig.gif

Back