Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse jaan Suomen pienempiin paloihin ihan näytönpäivityksen nopeuttamisen takia. Kun menen toisen karttapohjan alueelle, vaihdan sen manuaalisesti GPS:tä. Automaattisesti se ei vaihdu. Kun lataa kortille useamman kartan, tarvitaan kortinlukija. Jokainen kartta täytyy nimetä erikseen.Tarkistin ton Direct route Europesta valitsemani HKI-TRE-TKU alueen, on vain n.20Mb kokonen.
Eli onnistuuko ladata esim 128Mb kortille yo.alue, jolloin sillä alueella on reititys ominaisuus ja samalle kortille Mapsend S&D Finland jolloin muualla liikuttaessa on käytössä "tarkka" kartta Suomen pikkuteistä ?. Kun menen ulos Directrouten alueelta valitseeko laite automaattisesti laitteen oman kartan perus- vai S&DFinland- kartan?
Onnistuuko kortin S&D lataus ?
Joo, sama juttu. Minullakin on Suomen kartta pilkottu ihan näytön päivityksen takia.Itse jaan Suomen pienempiin paloihin ihan näytönpäivityksen nopeuttamisen takia.
Suomi kolmessa osassa toimii ainakin hyvin. Kannattaa jakaa tietenkin siten, että kartan raja ei tule heti vastaan sillä seudulla missä enimmäkseen liikkuu.Kuinka pieniin paloihin olette jakaneet? Kahteen vai useampaan?
Tolla tavalla nopeutuu näytönpäivitys huomattavasti, suosittelen minäkin.Suomi kolmessa osassa toimii ainakin hyvin. Kannattaa jakaa tietenkin siten, että kartan raja ei tule heti vastaan sillä seudulla missä enimmäkseen liikkuu.
joo ja kun jakaa vielä niin että "ruuhkasuomi" kahdeksi palaksi ja pohjois-suomi omanaan niin klönttien koot pysyy suunnilleen samanlaisina.Tolla tavalla nopeutuu näytönpäivitys huomattavasti, suosittelen minäkin.Suomi kolmessa osassa toimii ainakin hyvin. Kannattaa jakaa tietenkin siten, että kartan raja ei tule heti vastaan sillä seudulla missä enimmäkseen liikkuu.
Paneppas hieman tarkempaa reittisuunnitelmaa (esim. kaupunkeja missä käyt ja mistä lähdet), niin minä lupaan kokeilla, miten mahtuu.Oletko kokeillut miten Questin muisti riittää euroopan lenkille. Kun lähtee mopolla, ei voi ottaa kannettavaa pc:tä mukaan. Esim. ko. tsekin kautta ja etelä Saksasta takaisin Suomeen. Se olisi hyvä laite jos siihen saisi ulkoista muistia.
Kokeiltu on ja hyvin riittää. Suomen karttaa ei Euroopassa tarvi. Ruotsin läpi ajaessa en myöskään sitä kaipaa. Suunnitellun rundin (ja kiinnostavan ympäristön) kattamiseen Garminin muisti riittää paremmin kuin hyvin. Erittäin hyvä laite. Puheet muistin riittävyydestä ovat mielestäni harhaan johtavaa infoa.Oletko kokeillut miten Questin muisti riittää euroopan lenkille. Kun lähtee mopolla, ei voi ottaa kannettavaa pc:tä mukaan. Esim. ko. tsekin kautta ja etelä Saksasta takaisin Suomeen. Se olisi hyvä laite jos siihen saisi ulkoista muistia.
Tein kokeeksi garminin karttaohjelmalla tällaisen reitin jonka pituus onOletko kokeillut miten Questin muisti riittää euroopan lenkille. Kun lähtee mopolla, ei voi ottaa kannettavaa pc:tä mukaan. Esim. ko. tsekin kautta ja etelä Saksasta takaisin Suomeen. Se olisi hyvä laite jos siihen saisi ulkoista muistia.
Mulla taasen platinum ja color ja testien perusteella lähtee platinum myyntiin. Lähes aina kun on käytössä ulkoinen virtalähde niin autossa kuin mopossakin. Colorissa tarvii pitää taustavaloja päällä mutta mitä sitten. vallankin mopo käytössä pidin helpompi lukuisena myös auringon paisteella tuota coloria. Akku patterit ei pelkältään toimi noissa kunnolla alhaisemman jännitteensä vuoksi ja pattereita menee molemmilla kiitettävä kasa kesänaikana ilman ulkoistavirtalähdettä.Jep, etsin uusia aiheita liittyen gps:ään mutta noin viiden ketjun läpilukemisen jälkeen luovutan ja kirjoitan tänne.
Koskee siis Magellan Meridiania. Kun halvalla saa pitää ostaa. Eli vanha gps on Meridian Gold ja sain/jouduin hommaamaan Colorin. Koska nyt on kaksi laitetta käytössä on niiden vertaaminenkin helppoa.
Goldia olen käyttänyt autoillessa sekä maastossa liikkuessa. Toimii. Värinäyttöä on kaivannut lähinnä zoomaustason ollessa niin pieni että kartta on täynnä informaatiota. Teiden värit helpottavat hahmottamista. Vesistöjen näkyminen sinisenä on kivaa. Toisaalta Goldin mv-näytössäkään ei ole ollut ikinä ongelmaa päätellä että tumma iso alue tarkoittaa vettä. Purojen erottaminen tiestä on ollut mv-näytössä ongelma joskus ja siihen color auttaa. Mutta muuten en näe värinäytöstä olevan juuri mitään hyötyä. Haittaa on se että auringonpaisteessa värinäytöstä ei näe juuri mitään. Mv-näytöstä näkee kaiken. Coloria taas on turha yrittää käyttää ilman taustavaloa ja kaikkihan tietää että taustavalo syö akkuja. Tokis colorin kuva näyttää tosi hyvältä sisätiloissa sekä pimeällä. Valoisana päivänä goldin näytöllä pärjää paremmin.
Eli yhteenvetona sanon (olen testannut siis molempia laitteita käyttämällä niitä samaan aikaan vierekkäin) että goldilla pärjää yllättävän hyvin. Colorissa on näytön päivitys hieman hidasta eli gold on ajan tasalla risteyksessä 100km/h vauhdissa kun color vasta lähestyy risteystä. En tiedä voisiko firmwaren versio auttaa asiaa tai jotkut asetukset (pyrin laittamaan molempiin samat detaljit päälle). Gold näkyy auringossa kohtuudella sekä toimii päivänvalossa ilman taustavaloa kun taas color vaatii lähes aina taustavalon. Kun miettii käyttöä muualla kuin tupakansytyttimen läheisyydessä niin akkujen kesto nousee tärkeäksi asiaksi.
Eli jos joku Goldin omistaja haikailee Coloria niin voin sanoa että turha laittaa rahaa siihen. Itse haksahdin ja nyt mietin kumman möisin. Color on toki nyt uusi ja takuu voimassa mutta Gold sopii mopokäyttöön paremmin. Hmmm...
Taidanpa ottaa oluen ja miettiä asiaa![]()