• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia Korsikasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yarzaxxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yarzaxxx

New member
Onko kellään kokemuksia Korsikasta kesäkuussa? Lähinnä liikenten määrästä. Itse olin viimeksi siellä vuonna 2004 toukokuussa ja silloinkin oli jo melko paljon vuoristoteillä liikennettä. Nyt olisi tarkoitus pyyhältää Italian puolelta sinne juhannuksen aikoihin...
sport05.gif

Jaahans... 85 krt luettu edellinen viestini eikä yhtään vastausta. Mikäs matkafoorumi tämä tällainen on? Noh, täytyy vastata itse tuohon kysymykseen heinäkuun puolella...

No tuota kun en ole itse käynyt, muttei näytä kukaan muukaan vastausten määrästä päätellen, niin sitten tällaista toisen käden tietoa.
Eli tapasin Tukholman satamassa pari Sveitsin poikaa lautalle jonottamassa ja niinpä siinä illan mittaan laivassa oluen ääressä muisteltiin tehtyjä reissuja. Alppimaan urhot kehuivat Korsikaa parhaaksi mopopaikaksi Euroopassa,ja olivat sentään ajelleen kadehdittavan monessa maassa.

No tuota kun en ole itse käynyt, muttei näytä kukaan muukaan vastausten määrästä päätellen, niin sitten tällaista toisen käden tietoa.
Eli tapasin Tukholman satamassa pari Sveitsin poikaa lautalle jonottamassa ja niinpä siinä illan mittaan laivassa oluen ääressä muisteltiin tehtyjä reissuja.  Alppimaan urhot kehuivat Korsikaa parhaaksi mopopaikaksi Euroopassa,ja olivat sentään ajelleen kadehdittavan monessa maassa.
Joo se on totta, suosittelen Korsikaa lämpimästi kaikille! Aivan uskomattoman hienot maisemat. Kuten ekassa viestissä totesin, 2004 toukokuussa siellä olin ja tiet on paikka paikoin todella kapeita, että ns. liiallinen liikenne voi oikeasti olla haitaksi asti.

Matka toteutui Korsikan osalta siten, että menimme pe 20.6 eli juhannusaattona lautalla Bastiaan ja lähdimme Nizzaan Bastiasta ti 24.6. Kolme täyttä ajopäivää ja paljon jäi tälläkin kertaa näkemättä. Suosittelen kaikille mutkateistä pitäville...esim Calvista lähtee Porton suuntaan uskomattoman hieno pätkä, maisemia riittää ihailtavaksi kymmeniä kilometrejä. Ajettiin saari päästä päähän länsilaitaa pitkin ja tultiin ylös Bonnifaciosta Bastiaan osin pikku vuoristoteitä pitkin saaren keskiosaa ja loppumatka itärantaa. Itärannikko on tylsää pätkää.

Mikäli Korsika kiinnostaa, voin tarvittaessa joitain vinkkejä antaa. Pyöriä ei ollut niin paljon liikkeellä mitä oletin, mutta kyllä niitä toki riitti. Lämmöt pyöri 35 asteen paikkeilla ja taisin nähdä yhden pilvenkin, mutta se oli tosi pieni ja se oli taivaanrannassa
smile_org.gif

Mites kauan ne lauttamatkat kestää. Kyllä tässä sellainen Korsika-kuume tekee nousua koko ajan, joten kaikki tieto otetaan vastaan - tämän kesän osalta ei vain enää taida onnistua, kun justiinsa tulin kotiin vähän samoilta suunnilta.

Mites kauan ne lauttamatkat kestää.  Kyllä tässä sellainen Korsika-kuume tekee nousua koko ajan, joten kaikki tieto otetaan vastaan - tämän kesän osalta ei vain enää taida onnistua, kun justiinsa tulin kotiin vähän samoilta suunnilta.
Livournosta Bastiaan 4h (en kyl ymmärrä miksi niin kauan, Livournosta heittää melkein kivelläkin sinne Bastiaan
smile_org.gif
)

Bastia-Nizza 5h (Calvi-Nizza 5,5h vaikka lyhyempi matka)

Lauttaliput suuntaansa n. 54€/hlö ml. mopo. (kansipaikka). Hytit 20-30€/suunta, ei pakollista. Matkat menee kannen aurinkotuoleilla maaten aika mukavasti...Netistä kandee varata (maksaa) liput etukäteen, niin ei tarvi kuin töräyttää suoraan laivaan.

Tossa nettiosoite: http://www.corsica-ferries.co.uk/

Back