Kokemuksia plekseistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pappa-62
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pappa-62

New member
Kuis mahtaa toi kapan pleksi toimia v-strommissa. Näyttäis olevan melkein goldwingin koko luokkaa, joten mahtaako kypärämelu helpottua?  
sport05.gif

Monestihan kypärämelu ei plexiä suurentamalla helpota ollenkaan. Jos plexi on suhteellisen pystyssä asennossa, sen taakse muodostuu melkoinen pyörre ja turbulenssi. Nämä pyörteet taas saavat kypärämelun aikaiseksi. Itse kokeilin omaan GSX1400:een aluksi Givin pienintä plexiä, jossa oli oikein spoilerimuotoilukin. Kymmenen kilometriä ajoa riitti ja äkkiä plexi pois kypärämelun vuoksi. Nakuna oli huomattavasti parempi. Nyt asensin GSX:n alkuperäisen bikinikatteen. Siitäkin piti ottaa kolme senttiä korkeutta pois. Nyt pikku kate ohjaa virtaukset pois rinnalta mutta kypärä menee hienosti "vapaassa ilmavirrassa". Meteliä ei juurikaan ole. Eli plexiä suurentamalla asia saattaa vain huonontua
nixweiss.gif

Vuoden verran ollut Kapan plexi paikallaan ja huomattavasti parempi kuin orkkis.
Pituutta on 183cm, eikä kypärämelu ole juuri haitannut. Keskikorkeudella pystyy ajamaan visiiri auki motarivauhtia.
Eikä pienemmille ajoille viitsi eareita laittaa
062802jumpie_prv.gif

Ei tosin ole oikeen menon makua, kun tuuli ei oikeen riepottele
crazy.gif

Sateella mainio
thumbs-up.gif

Taitaahan se jarruttaa kovemmissa vauhdeissa
033102ass_1_prv.gif

Vuoden verran ollut Kapan plexi paikallaan ja huomattavasti parempi kuin orkkis.
Pituutta on 183cm, eikä kypärämelu ole juuri haitannut. Keskikorkeudella pystyy ajamaan visiiri auki motarivauhtia.
Eikä pienemmille ajoille viitsi eareita laittaa
062802jumpie_prv.gif

Ei tosin ole oikeen menon makua, kun tuuli ei oikeen riepottele  
crazy.gif

Sateella mainio

thumbs-up.gif

Taitaahan se jarruttaa kovemmissa vauhdeissa
033102ass_1_prv.gif
Tänään laitoin tuollaisen kapan plexin itsekin tilaukseen, saa nähdä millainen Stromi on sen jälkeen ajaa. Vakio plexi ei oo millään korkeudella hyvä...pyörteitä on kypärän ympärillä hirmusti ja ääni sen mukainen. Toivottavasti menee plexin vaihdolla parempaan suuntaan
smile_org.gif

100cid....saako pyytää kuvaa tosta gsx alkup. bikinikatteest/plexist
itsel kaa giwi muutama 1000km kii ja karseeta....nyt naku mut tahtoo pukee ees "kullan" bikineihin:)

jee, tarvetta kuvalle bikinikatteesta. oon ajatellu jotain pientä ja tyylikästä tuulen ohjainta 1400:aan. Mistä niitä muuten saa

:)se on sitten kapan pleksi paikallaan 50 kymmenen kilsan koeajo lenkki tehty. Enää ei kypärä tärise ja melukin ainakin puoliintu, vaimo tosin väittää et hänen kypärä alkoi täristä. Mitäs siihen muuta sanomaan ku "kyl sää sen kestät"(samaa sanottiin mulle kun rupesin uutta pleksiä ajattelemaan.)
062802moto_prv.gif

:)se on sitten kapan pleksi paikallaan 50 kymmenen kilsan koeajo lenkki tehty. Enää ei kypärä tärise ja melukin ainakin puoliintu, vaimo tosin väittää et hänen kypärä alkoi täristä. Mitäs siihen muuta sanomaan ku "kyl sää sen kestät"(samaa sanottiin mulle kun rupesin uutta pleksiä ajattelemaan.)
062802moto_prv.gif
Ajoin Kapan pleksillä n. 300 km ja totesin, että ei toimi. Ei niin millään kolmesta korkeudesta...pyörteitä tuli kypärän ympärille -> ravisti hirmusti ja melu oli sen mukainen.
Otin sitten sahan käteen ja "hieman" tuunasin sitä pienemmäksi ja nyt on hyvä (minun mielestä)
smile_org.gif

jaassoo sen kyl yksi mulle opasti en vain muista enään toi muisti ku pätkii olisiko liikaa vaivaa paukauttaa plexin kuva mailiini
bowdown.gif

TÖSÖS !
Mielestäni sitä täristystä aiheuttavaa pyörteilyä tulee tuulilasin ylä-ja alapuolelta
vain nuo umpinaiset keulat toimivat siten ettei tartte säätää kun yläreunaa
th_pikkukeula.jpg

Back