Kokemuksia R6:sta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ApriliA RS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ApriliA RS

New member
Millainen pyörä ajaa? Entäpä pidemmät matkat, onko puuduttavia? Radallekin se taitaa sopia kuin nenä päähän
tounge.gif
Onko siinä mitään ns. tyyppivikoja? Ja lopuksi paljonko 25kW kurisatsi maksaa semmoseen?
baaa.gif
062802jumpie_prv.gif

Kiitoksia!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Pyörää ei saa kuristettua periaatteessa Suomessa, tai no saa jos sulla on paljon rahaa. Mutta maahantuojan kittiä ei oo saatavilla.
 
Niillä tehoilla varmaan fiksu pyörä kuristaa. Vaatii pokkaa väittää poliisillekin, että tehot on laskettu 25kw:iin...  
buttrock.gif
 
Tuo 25kw satsijutut on vähän niin ja näin...en tietenkään kehota ketään tekemään vastoin lakia mutta rehellisesti voin kertoa että ajoin 18 vuotiaana täystehoisella kustomilla ns. vastoin lakia
omg.gif
...somebody arrest me!!
tounge.gif
..
Noi asiat tulee yleensä vasta esille kun tapahtuu esim. onnettomuuksia jossa ehkä pyörän todelliset tehot paljastuvat...samoin kuskin ikä
smile_org.gif
. Urheilupyörissä noi tehoerot on sitten vähän suurempia verrattuna tuohon 25kw...joten vaikee sanoa. Pitäisin ne täystehot ja ajaisin rauhallisesti...se on minun mielipide
smile_org.gif
 
Eikä ne nyt sitä rupea niin tarkaan syynäilemään. Pääasia, että kuskin kortti on riittävä ja rekisteriotteessa on kaikki kunnossa. Ite oon ainakin nähny myytävän 25kW R6.
nixweiss.gif
 
Saitko siellä käytyä? Ja tuliko asiaan mitään selvyyttä? Näin muuten sut ja Janin illalla mutta ei tullut sitten myöhemmin trehvattua, mutta olet siis ma tulossa?
sport05.gif
 
Mikä helvetti siinä on ettei voi ajaa alle 25kW jos ei kerran ikä riitä muuhun. Aivotonta touhua, sanomma. Toivottavasti kieltävät pian kuristamisen.
 
Kävinpä koeajelulla vuoden ´06 R6:lla. Päällimmäisenä jäi mieleen että onpa kevyt laite, jopa hiukan kiikkerä hitaassa ajossa. Kuin olisi kevytmoottoripyörällä ajellut, ei tosin tehojen puolesta
biggrin.gif
Hämmästelin myös sitä kuinka äänekäs pyörän vakiovaimennin on. Melkoinen pörinä kantautui kypärän sisään. Ei tosin ole ihme kun kannu on niin lähellä kuljettajaa eikä takana kuten nykyisessä kulkineessani. Vaihteisto vaikutti käytökseltään hieman "kulmikkaalta". Olikohan sisäänajon puutetta? T´Cattini loota toimii pehmeämmin ja täsmällisemmin.

Valitettavasti kävi selväksi ettei tuosta ole minun ajoneuvokseni. Ohjaustangot aivan liian alhaalla (clip-onit ohjauskolmion alapuolella) sekalaista ajelua ajatellen. Eli siis liian sporttinen ajoasento. En selvästikään kuulu kohderyhmään.

Kiinnostaisi tietää että onko edellisissä R6 -versioissa (montako eri "korimallia" muuten on olemassa?), siis esim. uutena myynnissä olevassa R6S:ssä, olennaisesti rennompi ajoasento? Kylmät tyypit olen istunut mutta koeajoa ei ole takana.

Thundercatille pitäisi jossakin vaiheessa alkaa harkita seuraajaa enkä kyllä ajatellut siirtyä edes puolialastomiin pyöriin...enkä merkkiäkään haluaisi vaihtaa...
 
vähemmän tuommoinen 25kw merkintä 600cc katupyörässä varmaan ihmetystä herättää kuin 8kw merkintä entisessä suht äänekkäässä ja menevän näköisessä ccm:än supermotossani. ja senkään kanssa ei ollut mitään ongelmia vaikka vakuutusyhtiö halusi sen ostaa. lukee avk:oon sivuillakin kiltisti ilmoitettu teho 8kw
tounge.gif
 
Olisin ostamassa tuota ylivuotista 05vuoden mallia, 06 reksiteröity r6:sta. Mitä jengi on tykänny ajaa tolla, mulle toi sopi koeajossa, oon liian pitkä siihen r6r:ään..
 
Mulla on tollanen -04 mallinen ollu nyt pari kesää ja mitään moitteen sijaa ei löydy. Tosin pyörä on etupäältään vähän erilainen. -05 mallisessa usd-keula ja radiaalijarrut. Muuten pitäis pyörien olla samanlaiset?

Nyt kun vaihdoin eturenkaan ja profiili muuttui vakiosta hieman korkeammaksi, etupää tuli pikkasen levottomammaksi mielestäni. Ohjauskiskari vois ehkä rauhottaa menoa tai sitten on alustan säädöt persiillään. Vähän reippaammin kun kaahottaa ja osuu töyssyyn, etupää vispaa epämiellyttävästi. On vähän rauhottanu katuajelua.

Radalle oon menossa ekaa kertaa syyskuussa jos on rahaa ja ei sada. Sitten näkee miten mopo käyttäytyy siellä. Ehkä saa säädettyä alustaakin paremmaksi. Jos vaan joltain saa siellä vinkkejä. Nyt on aika lähellä vakiota..

Kaiken kaikkiaan hyvään mopoon oot kallistumassa. Mun mielestä -05 on parempi kadulla kuin -06.
 
Aivan mahtava pyörä! Mulla nyt puolikas kesä -05 R6 takana, ajoa on tullu jos jonkunäköstä koitettua: Rataa, maaseutu-GP:tä ja matkaa (Turku-Oulu-Turku).

Radalle toi sopii kun varvas poskeen, eli tämmöselle amatöörille ei oikeestaan paremmasta väliä. Välitykset on rata-ajoon vaan vähän pitkähköt, eli vaatinee ratastusta. Ohjausiskari ei todella oo pahitteeksi (edes niillä vakiokumeilla), koska keula on aika kevyt. Kuristusten kanssa tuskin tätä ongelmaa tulee.

Jarrut on toiminu, eli pyörä on pysähtyny aina kun on tarvetta ollu, niin radalla kun esson pihassakin. Radalla tuntuu tehoa häviävän muutaman kovemman jarrun jälkeen, tiedä sitte auttaisko pelkkien palojen vaihto vai pitäiskö vaihtaa kumiletkut pois.

Metsäisille mutkateille toi on paha pyörä...kortin kannalta. Kurvailu alkaa tuntumaan hauskalta, vasta kun mittarissa on ihan liikaa numeroita rajotukseen nähden. Vielä ei oo smurffi tullu puun takaa keskelle tietä pysäyttelemään, joten kurvailu jatkuu.

Matka-ajoa...niin kummalta kun se kuulostaakin niin R6:lla lähtisin mieluummin kuin GSX 750 F (edellinen mopo) pitkää matkaa ajamaan.
 
Keula on kevyt eli etupyörä lähtee herkästi nousee kiihdytyksissä?
wink.gif
Mites toi usd keula on vaikuttanut? Itsellä oli hondan cbr f sportti, mut tää taitaa viedä siitä voiton.

Onko toi patopaineella varustettu harvinaisempi ja kallimpi malli?
 
Keula on kevyt eli etupyörä lähtee herkästi nousee kiihdytyksissä?
wink.gif
Mites toi usd keula on vaikuttanut? Itsellä oli hondan cbr f sportti, mut tää taitaa viedä siitä voiton.

Onko toi patopaineella varustettu harvinaisempi ja kallimpi malli?
Jotain tohon suuntaan, ei se keula ihan hirveen helposti taivastakohden kohoa (alusta säädötki vaikuttaa varmaan), mut keventää vaan sen verran mutkasta ulos tullessa et se iskari ei olis paha voblausten estämiseks.

En oo noitten pyörien saloihin niin hirveesti perehtyny et voisin sanoo miten usd on vaikuttanu vanhempiin verrattuna, mut kivasti se tuntuu tossa toimivan kunhan sen sais kunnon säätöihin...(apuakin on tarjottu ja kiitos siitä, sen avun otan ilomielin vastaan)

cbr:llä muutaman lenkin ajelleena...R6 vie kyllä voiton. Tuikkaa, mut fiilispohjalta heitettynä jammulle 6-0 tai jotain
tounge.gif
 
Ksyleenillä! Ota/osta ksyleeniä purkki ja sit pistät sitä veskipapruun ja annat hetken vaikuttaa. Sit pyyhyt pois kynttä apuna käyttäen + vahaus sen jälkeen! Ei jää mitään jälkeä maalipintaan.
Nimim. jo 4 tarraa irroittanut ssillälailla
 
Yksi tapa on lämmitellä tarroja kevyesti kuumailmapuhaltimella tai vaikka ihan föönillä. Tarrat lähtee paljon helpommin kun liima on lämmintä. Maalipintaan taitaa jäädä vähän liimajämiä, jotka voi sitten pesasta ja kevyesti rapsuttaa pois.
 
Back
Ylös