• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia vaimentimien ja melurajojen valvonnasta Euroopassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamarock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Yamarock

New member
Mites tuolla ulkomailla suhtaudutaan ns. ei hyväksyttyihin slipareihin?

Onkos kokemuksia?

Tarkoitan siis et jos vaikka äänet ei ihan hirveät kuitenkaan ole.
Hyvänä esimerkkinä vaikka Lazerin perinteinen ovaalimallinen slipari, A ja B malli. B on hyväksytty malli ja A:ssa on hitusen suuremmat äänet (ei mun korvaan liian suuret) mutta sitä ei ole hyväksytty.

Mitäköhän seuraamuksia vois olla jos koppalakit tutkailee pyörää tarkemmin?
Suomessahan tuo ei näytä juuri kiinnostavan ellei halua ite kaivaa verta nokasta...  
kaboom.gif

Sveitsin rajalla viime kesänä 200 frangia sakkoa ja ei maahan. Sveitsissä tienvarren ratsiassa sakot ja ajelu päättyy siihen eikä jatku ilman laillisia putkia. Mulla oli lailliset ja killerit kiinni. Tuntui etteivät välittäneet leimoista, vaan jos oli tarvikepönttö, niin killerit riitti.

Onko muita kokemuksia Euroopan maista? Itselläni sliparit, eikä mulla mitään noise killereitä ole edes väliaikaisesti asennettavaksi.

Sveitsin rajalla viime kesänä 200 frangia sakkoa ja ei maahan. Sveitsissä tienvarren ratsiassa sakot ja ajelu päättyy siihen eikä jatku ilman laillisia putkia. Mulla oli lailliset ja killerit kiinni. Tuntui etteivät välittäneet leimoista, vaan jos oli tarvikepönttö, niin killerit riitti.
Taitaa hieman riippuu kanttoonista..( tuntuu että saksankieliset alueet ovat hieman tarkempia kuin tääl ranskan kielialueella)...pari kertaa on pysäytetty viimesen vuoden aikana normi ratsiassa eikä putkista ole ollut mitään sanomista...(termignonit ilman mitään merkintöjä ja db-killereitä)..
biggrin.gif

Useimmissa maissa pärjää hyvin, jos äänet eivät ole muihin verrattuna huomiota herättävät. Sveitsi ja Itävalta varmaan tiukimmasta päästä.

Kumma juttu, miksi eivät tarkista autojen pakoputkistoja? Jos ostat esim. biltema, motonet, ja mitä näitä onkaan tarvikevalmistajia putkiston ja asennat sen autoos, niin ulkomaille on siis turha yrittää.
Ei ole laki sama kaikille. Det är skillnad mellan skit, och pannkaka.
biggrin.gif

Mahtaako nuo tarkistaa pyörästäkään jos äänet on kohillaan.

Ei mua kyllä haittais, jos ei tarkistelis pyöristäkään.

Sveitsi suhtautuu tiukimmin melumääräyksiin. Tarkistavat rajalla jo pyöristä melut. Neljästi on käyty ja kolmasti on oltu rajalla tsekkauksessa. Omassa vakioputki eli nou problem.

2006 kesällä Saksan Freiburg'issa tapaamamme ruotsalaisporukka taas ei ollut päässyt Sveitsiin koska pyörissä ei ollut hyväksytyt vaimentimet kiinni. Äijät oli menossa kokoontumisajoon Thuniin mutteivat sitten menneetkään.

2005 reissulla norjalaisella pariskunnalla katkesi matka Ducatilla Hannoverissa. Itse oltiin tauolla samaisella baanan kahvilalevikkeellä ja seurattiin helvetillistä sadatusta kun joutuivat tilaamaan pakettiauton hakemaan pärrän pajalle putkien vaihtoon. Poliisit eivät antaneet lupaa jatkaa matkaa.

Loman voi käyttää niin monella tapaa
sport05.gif

Mä ajelin vuoden ilman killereitä saksassa, kertaakaan ei pysäytetty. Nyt vuosi ajettu sveitsissä eikä kertaakaan pysäytetty.

Mutta tosissaan jos kytät on v-mäisiä, matka ei jatku saksassa kunnes pyörässä hyväksytyt putket. Ja sakkoa saa muutaman kymmenen euroa ja muutama piste lähtee.(ei tosin vaikuta jos ei asu saksassa.)

Työkaverin 1098:sta lähti kilvet jokunen viikko sitten. Aamulla töihin ajaessa polizei liputti sivuun, Termareista lähti kuulemma liikaa ääntä ja ajo loppui siihen.

Välillä tuntuu, että monella laulaa rivineloset helvetin kovilla soundeilla eikä siihen puututa, sama suorilla putkilla olevien Harrikoiden kanssa
nixweiss.gif

Kyllä tähän vaikuttaa varmasti monikin asia. Ajotyyli, poliisin pipari tilanne yms. ihan niin kuin suomessakin. Jos huudattaa pyöräänsä esim. jossain keskustassa, voi hyvin olla että siitä joku kiinnostuu.

Joo-o...
sad_orig.gif
.

Pilkun muoto ja paikka on varsin selkeästi määritelty
erilaisissa pahveissa.

Siitä sitten vaan omalla riskillä...
biggrin.gif
.

Maailma vaan tahtoo toimia niin, että moni selkeästi hyi-hyi-ei-ei-juttu alkaa tuntumaan lähes sallitulta kun valvontaa
tehdään resurssien rajoissa.... ja piparitilanteen mukaan
tounge.gif
.

Ai mietoja on nää sliparihommat kuitenkin... jos muistelee
kotomaassa aikoja jolloin jenkkipiilofarkut tuli poppiskamaksi.

Katsastus ! Samat lait ja asetukset, sama viranomainen....

Tammmpereella nääs sanottiin: Hieno peli.... ja lyötiin leimaa papyrukseen.

Hakuninmaalla suikkapäinen Jorma löi samanlaisesta autosta
sulle verolapun käteen
buttrock.gif
.

Aikoinaan noiden kanssa pelehtineet varmaan muistavat
systeemit hyvin....
smile_org.gif
.

EU-aikana virkamiehillä on edelleen omat kansalliset piirteensä.
Siinä missä Papanopoulos vetää sen verran kotiinpäin, että
meidänkin peräkylän mummon eläkerahaa imeytyy
Kreikkaan lomaa varten valmiiksi....... joku muunmaalainen käännyttää turistin ympäri rajalla.....
otettuaan siltä ensin matkakassan
biggrin.gif
.

Kokemuksia melurajojen valvonnasta Keski-Euroopassa?

Moi,

Millaisia kokemuksia jengillä on mölynvalvonnasta Euroopassa? Startti on toukokuun lopulla ja tarkoitus suunnata Saksan läpi Alpeille ja sieltä kohti Espanjaa. Alla on Ducati 999 Termignonin putkistolla, joka tuskin melurajoihin osuu ja taitaa uupua putkista tarvittavat merkinnätkin. Huhupuheita on kuulunut, että ovat joissain maissa tarkkoja melurajoista ja tutkisivat aktiivisesti merkintöjä hormeista.

Jakakaa ihmeessä kokemuksia ja vinkatkaa jos on jo joku ketju aiheesta olemassa. Alkuperäiset putketkin löytyvät jostain varaston perukoilta, mutta eihän tuota sielua tieten tahtoen kahlitsis reissunkaan ajaksi 🙂

Ei Espanjassa, Andorrassa, Ranskassa eikä Saksassa poliisit ole kiinnostuneita noista äänistä tai ei tuon matkan aikana ollut, jonka tässä alkuvuodesta tein. Kaupunkien ja kylien läpi tuli monesti ajeltua ja ratsioihin törmättyä, eikä ketään kiinnostanut melut ja omassa advessa möly aika kohtuullinen vaikka e hyväksyntä löytyykin.

Entäs Suomessa?

Se kiinnostaa mua. Itellä aika kova mökä ilman db-killeriä mut on se vaan niin hienon kuulonen ettei viittis laittaa tota tulppaa paikalleen. :WAZAAP:

Entäs Suomessa?

Se kiinnostaa mua. Itellä aika kova mökä ilman db-killeriä mut on se vaan niin hienon kuulonen ettei viittis laittaa tota tulppaa paikalleen. :WAZAAP:

Mulla on ollut kaksi kesää toi 999 termareilla, ilman killereitä - no problem. Radalle en ole yrittänyt ja turha on varmaan yrittääkään. Edellinen mopo oli Ducati ST4 Remuksen slipareilla, eikä ongelmia ollut senkään kanssa. Tosin Suomessa riippunee vähän ajotyylistä toi virkavallan kiinnostuneisuus. Kaupungissa en ole revitellyt ja matala käyntiääni maltillisilla kierroksilla ei tunnu häiritsevän, vaikka usein ovat sinivuokot henganneet liikennevaloissa rinnalla.

Ruotsi-Norja-Tanska-Saksa-Itävalta-Slovenia-Kroatia-Italia-Ranska-Belgia-Luxemburg-Hollanti.....

Eiköhän pykäläpohjalla mennä suhteellisen samoilla lähtökohdilla.
Käytännössä taas Ranska-Italia-Kroatia-Slovenia tuntuvat olevan "liberaaleinta" seutua.....
ainakin hyvien "suoritusten peukutuksien" määrällä mitaten 😀.

Ei ole tosin missään-koskaan millään mölytoosalla homma tyssännyt
40-vuoden liikennöinnin aikana pelkästään ääniin.

Se taas on pääosin varmasti ihan järjettömästä tuurista kiinni..... mutta hiemankin,
joskus edes miettimällä missä töräyttelee ja miten..... kuivin jaloin selviytymisen
todennäköisyys kasvaa potensseihin.

Normaalisti.... normaalin liikenteen mukana seilaavasta laitteesta ei kukaan "terve" (natsikaan)
jaksa kiihottua.

Sitten kun valvovalla viranomaisella on omalla kohdallaan riittävän paha olo.... ihan mistä asiasta
tahansa.... eikä lähiympäristö ole tätä saanut vielä ohjattua hoitoon.... saattaa käydä kylmät 😀.

Näinhän tuo menee.... sama minkä osavaltion lippu tangon päässä lepattaa.

Tähän lopputulokseen on ollut pakko päätyä.... ja tosiaan.... 40v "mökäputkilla" jos jonkunlaisilla.

Back