Jepulis tämä kesä n. 7tkm on ajeltu d-mallin zetorilla. Ihan hyvä peruspyörä ilman mitään suurempia vikoja. Ainostaan akun ja etupään stefat olen vaihtanut normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi. Kilometrejä pyörään on kertynyt 56tkm ja toimii kuin kello. Kytkin rupee vaatimaan pian jotain säätöä tai remppaa, sillä molemmista päistä säädöt rupee olemaan lopussa. Vaijeirin vaihto voi auttaa ensi hätään.
Tässä jotain mietteitä, mitä ajellessa on tullut mieleen:
- Jousitus ei tosiaankaan ole mikään kovin kehuttava nopeassa ajossa, mutta riittää normaalissa ajelussa. Itse ajelen paljon kyytiläisen kanssa ja mieleen on tullut, että voisi se hiukan jämäkämpi olla. Lisäksi täydellä tankilla pyörän käytös on mutkissa paljon parempi.
- Ajoasento on melko hyvä, meikäläisellä rupeaa kädet puutumaan yleensä 300-400km ajon jälkeen.
- tuuli ottaa kypärään aika voimakkaasti vakio pleksillä, joka on aika matala. Pitäisi olla 5cm lyhyempi niin ei varmaankaan ottaisi (olen 181cm).
- Tehoja löytyy omaan tarpeeseen riittävästi ja kyllä se kaks päälläkin ihan hyvin vääntää kunhan pitää mutkatiellä kiekat 5000rpm ja yli.
- Äänet ovat varsin vaisut - eihän siitä ääntä lähde kun kunnolla revittämällä tai moottorijarrutuksessa.
- kulutus on ollut 4,5 - 5.7l /100km
- Jarruissa sais olla vähän enemmän potkua, mutta laitetaan se tuon pyörän iän piikkiin...
Kaiken kaikkiaan kelpo pyörä...tietenkin yli 10 vuoden ikä rupeaa jollain tapaa painamaan, mutta ostaessani sen en ollut uutta ostamassakaan. Toisaalta tämä kesä jää todennäköisesti viimeiseksi zetorilla, sillä uudenkarhea thundercatti siintää jo silmissä