• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokokatepyörän ihanuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zambo Rock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zambo Rock

New member
Eilen ajattelin iltapuhteina puhdistaa Kawasakin pleksin kunnolla ja irroitin sen. Puhdistuksen jälkeen pleksi takaisin ja pikkuhiljaa ruuvisarjaa kiinnittämään. Viimeisen ruuvin kohdalla kuului "kloks" ja eikös perhana ruuvin kiinnike tipahtanut katteen sisään! Tupakin verran mietin että jättäisinkö yhden ruuvin kiinnittämättä mutta eihän se käynyt laatuun. Ensin sivukate pois (kiinni miljoonalla pultilla), ei löydy vielä. Etukate pois, ei mitään. Lopulta kun myös koko mittaristo oli irti, löytyi kiinnike pieneltä ulokkeelta mittariston takaa. Lohduttomana katselin pihamaalla seisovaa purettua Kawasakia ja kohtalaisen suurta pulttikasaa.

No, onneksi piteli ilmoja ja ennen ukkoskuuron saapumista mopo oli taas kasassa. Mutta täytyy sanoa että kadonneen osan kokoon nähden oli kohtuuttoman suuri operaatio
smile_org.gif
. Kaveri olikin jo aikaisemmin huomauttanut että jos tuonne katteiden sisään joku osa tipahtaa, ei sitä purkamatta sieltä pois saa.
 
Eilen ajattelin iltapuhteina puhdistaa Kawasakin pleksin kunnolla ja irroitin sen. Puhdistuksen jälkeen pleksi takaisin ja pikkuhiljaa ruuvisarjaa kiinnittämään. Viimeisen ruuvin kohdalla kuului "kloks" ja eikös perhana ruuvin kiinnike tipahtanut katteen sisään! Tupakin verran mietin että jättäisinkö yhden ruuvin kiinnittämättä mutta eihän se käynyt laatuun. Ensin sivukate pois (kiinni miljoonalla pultilla), ei löydy vielä. Etukate pois, ei mitään. Lopulta kun myös koko mittaristo oli irti, löytyi kiinnike pieneltä ulokkeelta mittariston takaa. Lohduttomana katselin pihamaalla seisovaa purettua Kawasakia ja kohtalaisen suurta pulttikasaa.

No, onneksi piteli ilmoja ja ennen ukkoskuuron saapumista mopo oli taas kasassa. Mutta täytyy sanoa että kadonneen osan kokoon nähden oli kohtuuttoman suuri operaatio
smile_org.gif
. Kaveri olikin jo aikaisemmin huomauttanut että jos tuonne katteiden sisään joku osa tipahtaa, ei sitä purkamatta sieltä pois saa.
Elämä on ja opettaa....
cool.gif


Pitää tietää mitä tekee... Ensi kerralla varmaan ei satu enää samaa mokaa?
 
Huolto käyttää pitkää taipuvavartista magneettia. Olisi palanut hermot jo vuosia sitten ilman sitä

tounge.gif
 
no nyt oot asian ytimessä. Kaik maksaa nii vitusti ku joutuupi kaik purkaa pois tieltä ja jos jonku mutteri sössit nii koko pyörä osiks et saa takasin
biggrin.gif
 
Olisit vaan täräyttänyt Kawan käyntiin niin se mutteri olis kohta pudonnu maahan...
 
Kai jäi kourallinen osia yli
biggrin.gif
? Hyvästä remontista jää aina
wink.gif
...

Joskus käynyt silleen, että joku pultti on tippunut katteen väliin, mutta se on tipahtanut sieltä pois, kun pyörää on heilutellut eestaas sivuille. Tietty kaverin avustuksella, muuten ei olis onnistunut
nixweiss.gif
.
 
Kai jäi kourallinen osia yli
biggrin.gif
? Hyvästä remontista jää aina
wink.gif
...

Joskus käynyt silleen, että joku pultti on tippunut katteen väliin, mutta se on tipahtanut sieltä pois, kun pyörää on heilutellut eestaas sivuille. Tietty kaverin avustuksella, muuten ei olis onnistunut
nixweiss.gif
.
Modestyä / Hiljaa jos meikä ( 173/71,5) alkaisi heiluttelemaan...

Ääni tuolle magneettiulottimelle.
buttrock.gif


-jami
 
Kai jäi kourallinen osia yli
biggrin.gif
? Hyvästä remontista jää aina
wink.gif
...
Pettymys oli suuri kun osia ei jäänyt yli, mutta yksi pultti sentään hävisi kokonaan. "Varaosa" onneksi löytyi vanhasta pulttikokoelmasta
smile_org.gif
. Muistan teinivuosien moporemontit kun kasausvaiheen jälkeen aina löytyi vähintään muutama ylimääräinen pultti tai mutteri. Hyvin Solifer siitä huolimatta eteenpäin meni ja pysähtyikin tarvittaessa.

Pitää hommata tuo magneettihässäkkä tulevia "hups" -tilanteita varten.
 
Mulla kävi viimevuonna niin että tipahti akun navan vastakappale sinne pyörän uumeniin ja hirveän purkamisen jälkeen sain sen ongittua pois sieltä....taas siihen asti kun koitin laittaa akun uudestaan kiinni ja se sama kikkare tipahti sinne uudestaan. Kyllä siinä meinas huumori loppua kesken oikeen todenteolla...
 
Jos tuollasen kiinnikkeen, prikan, mutterin tms. pudottaa jonnekin katteen uumeniin, niin antaisin olla.. Saahan noita kaupasta (tai omasta miljoonalaatikosta) paljon pienemmällä vaivalla kuin puoli pyörää purkamalla. Kaiken lisäksi purkaminen saattaa olla turhaa, eli se pikku mutteri jää löytymättä..

Akun navan "vastakappaleen" olisi todennäköisesti voinut korvata mutterilla, jos nyt ymmärsin oikein mitä Japeli tarkoitti.
 
748 Ducati on ensimmäinen kokokatettu pyörä minkä olen ostanut, kateruuvien kääntelyyn meni hermo ja hommasin melkein heti pikakiinnikkeet... nyt katteet lähtee muutamassa sekunnissa irti.

Toinenkin Ducati (ST4) oli vuoden verran missä ei ollut pikakiinnikkeitä, ei enää ikinä sellaista pyörää... ehdin toisin vaihtaa koko pyörän toiseen ennen niiden asennusta.
 
Back
Ylös