lhamalai
New member
Hei,
kaaduin pyöräni radalla. Pyörä ei törmännyt valleihin, mutta liukui kaatumatapin varassa jonkin matkaa. Vauhti oli noin 80km/h kaatumahetkellä.
Tämän seurauksena pyörästä katkesi ohjaustanko, tankki meni rikki (ohjaustanko löi sen), katteet hajosi, perä vääntyi ja naarmuvahinkoja on vähän kaikkialla vasemmalla kyljellä. Perän vääntyminen lienee suurin ongelma. En ole varma onko akseli vääntynyt vai vain katteet kääntyneet - kummiskin takalamppu ja rengas ovat aivan eri linjassa.
Keskustelin asiasta korjaamon kanssa ja heidän mielestään pyörä on korjattavissa, kunhan perän vain korvaa uudella. Itseäni tämä hieman mietityttää koska alitajunnassa on pelko siitä tuleeko pyörä enää turvalliseen rata-ajokuntoon jos runkoon on tullut vaurioita.
Onko teillä kokemusta vastaavasta ja mitä olisitte mieltä tämän perusteella? Itsestäni tuntuu että korjaamon insentiivit ovat lähinnä älyttömän kalliiden varaosien myynnissä mikä huolestuttaa.
kaaduin pyöräni radalla. Pyörä ei törmännyt valleihin, mutta liukui kaatumatapin varassa jonkin matkaa. Vauhti oli noin 80km/h kaatumahetkellä.
Tämän seurauksena pyörästä katkesi ohjaustanko, tankki meni rikki (ohjaustanko löi sen), katteet hajosi, perä vääntyi ja naarmuvahinkoja on vähän kaikkialla vasemmalla kyljellä. Perän vääntyminen lienee suurin ongelma. En ole varma onko akseli vääntynyt vai vain katteet kääntyneet - kummiskin takalamppu ja rengas ovat aivan eri linjassa.
Keskustelin asiasta korjaamon kanssa ja heidän mielestään pyörä on korjattavissa, kunhan perän vain korvaa uudella. Itseäni tämä hieman mietityttää koska alitajunnassa on pelko siitä tuleeko pyörä enää turvalliseen rata-ajokuntoon jos runkoon on tullut vaurioita.
Onko teillä kokemusta vastaavasta ja mitä olisitte mieltä tämän perusteella? Itsestäni tuntuu että korjaamon insentiivit ovat lähinnä älyttömän kalliiden varaosien myynnissä mikä huolestuttaa.