• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Konnia liikkeellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El Tigre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

El Tigre

New member
No voi jeesuksen hampaat!  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Pysäköidessäni kärryä tänään illalla Herttoniemenrannan parkkiluolaan huomasin, että viereisessä ruudussa keskituella seisovan moponi stonga oli suorassa…  Mitä ihmettä, olinko unohtanut ohjauslukon auki ?? No en ollut. Itse asiassa pyörästä puuttui koko ohjus/virtalukko!!!

Joku  
kaboom.gif
oli siis katsonut asiakseen vääntää lukon irti rikkoen samalla ainakin alumiinisen yläkolmion ja navigaattorin telineen. Muita vaurioita en laitteesta äkkiseltään löytänyt, mitä nyt muutama kengänkuva oli tarttunut satulaan. Suht siistiä työtä, jopa irronneet alumiininkappaleet ja lukko oli jopa siivottu pois - ilmeisesti oli yritetty välttää turhaa huomiota. Toisaalta amatöörimäistä oli se, että pyörää ei oltu loppujen lopuksi saatu liikkeelle  
033102bebe_1_prv.gif
Rötös on tehty viimeisen vuorokauden aikana, eilen illalla jätin vehkeen halliin ajolenkin jälkeen.

Rikosilmoitus on tehty ja eiköhän vakuutus vauriot korvaa. Jonkinmoisen riskin tekijä on myös ottanut, hallissa on nauhoittava kameravalvonta ja myös Securitaksen hemmot pyörivät paikalla päivittäin. Valvontanauhat on pyynnöstäni otettu talteen, jos vaikka setä sinistä kiinnostaisi asiaa jossain välissä tutkia (hohhoijaa).

Paskinta asiassa on se, että ensi viikoksi muijan kanssa suunnittelemamme Suomenkierros jää nyt väliin ja Trumpan varaosatilanteen tuntien voipa olla että loputkin kesän ajot ovat nyt kortilla. Onneksi kuitenkin ehdin heittää Norjan kierroksen viikko sitten.

No, Shit Happens  
033102beer_1_prv.gif
mutta pakko myöntää että kyllä
mad.gif
ja  
bawling.gif

Olisko homma keskeytynyt jostain syystä, muutoin kovin erikoiselta kuullostaa. Ovat tulossa hakemaan pyörää myöhemmin?

Vai oisko pyörässä immo (ajonesto), että ei oo lähteny käyntiin vaikka virrat onkin saatu päälle ja startti pyörimään??

Ja täh, ei kai se rikkinäinen virtalukko estä ajamista???

Vai oisko pyörässä immo (ajonesto), että ei oo lähteny käyntiin vaikka virrat onkin saatu päälle ja startti pyörimään??

Ja täh, ei kai se rikkinäinen virtalukko estä ajamista???
Ja missähän se ajoneston anturi/antenni mahtaa sijaita...
Siis se osa mikä sen avaimessa olevan sirun tunnistaa...

Ettei vaan olisi siinä virtalukossa, lukkopesän ympärillä/vieressä...

Ja missähän on se aivo joka poistaa immobilisaattorin kun avain laitetaan pesään, ettei olis siellä ECU/ECM aivolaatikossa joka on siellä jossain katteiden alla... ei se anturin poistaminen välistä mitään auta
smile_org.gif

Ja missähän on se aivo joka poistaa immobilisaattorin kun avain laitetaan pesään, ettei olis siellä ECU/ECM aivolaatikossa joka on siellä jossain katteiden alla... ei se anturin poistaminen välistä mitään auta
smile_org.gif
Vaan miten saat sille eculle tiedon jotta omistaja täällä avaimen kanssa huhuilee, kun se anturi/antenni puuttu tahi on rikki.

Itse mietin kans, että onko ollu rosvot matkalla keskustaan.

Soititko muuten poliisille?

Mikä oli lopputulema?

smile_org.gif
Vaan miten saat sille eculle tiedon jotta omistaja täällä avaimen kanssa huhuilee, kun se anturi/antenni puuttu tahi on rikki.

Eikös noissa ole juuri tämän takin mukana ns. ohjelmointiavain. Ei onnaa vaikka heiluttelis mitä siinä lähistöllä. Eli pakko vaihtaa koko ECU järjestelmä, mikä ei ole kovinkaan yksinkertainen prosedyyri - onneksi

.. Ja sitten hommataan se hälytin ;)

Aika törkeetä että uskalletaan parkkihallissakin käpälöidä pyöriä

sanoi:
Soititko muuten poliisille?

Mikä oli lopputulema?

soitin ja kovasti kiittelivät kun jaksoin vaivaa nähdä numeron selvittämisessä
tounge.gif

sanoivat että jos saan omistajan kiinni niin ei muuta kun pasilan asemalle rikosilm. tekeen. aikas rujon näköinen se virtalukko. ei sinne taida avain enään sopia. ihme kun omaani ei oltu koskettu vaikka on metrin päässä parkis
confused_orig.gif
ja kummatkin taphtuneet parkkihallissa

smile_org.gif
Et millään, siksi se pitää korjata. Ja ei varmaankaan ole halpaa.

mietiin tässä, että olisikohan munkin pyörää käyneet samat heput räpläämässä. kun muuten oli siistiä lukon ympäriltä mutta itte virtalukko oli ihan tuusan nuuskana.

smile_org.gif
Useimmiten se lukupuola (immo:n antenni) on kuitenkin irtokappale siinä lukon ympärillä...
Jos sekin on rikki, niin ei muuta kun ostamaan uusi lukupuola, ja käynnistettäessä vaan virta-avain siihen lukupuolan läheisyyteen, nii kyllä se peli toimii p.skana olevalla lukollakin...

Ja mikäli maahantuojalta on lukupuolat loppu:
Jos ko. mopossa vaan on ihan perinteinen ilman vahvistinta, dekooderia, jne oleva lukupuola (2 tai 3 nap. liitin), niin ei ne pahemmin poikkea kulkupelistä toiseen, eli se on ihan sama vaikka lainaat naapurin audista lukupuolan, niin toimii todennäkösesti silläkin...

Onko ECU:ssa itsessään "varapuolaa"?
nixweiss.gif
Defan häläreissä muistaakseni on se virtalukkopuola ja itse keskusyksikössä toinen, joskos vaikka yhteys johtopätköksen tms. vuoksi tuolle virtalukkopuolalle sattuisi katkeamaan
lookaround_orig.gif

Tuntuu olevan edelleen niitä konnia liikkeellä. Tällä kertaa Laajasalossa...

Joudun jättämään pyöräni muutaman rapun päähän, parkkipaikkojen puutteen vuoksi, mutta onneksi sillä kohdalla asuva naapuri oli herännyt hälyn huutoon ja mennyt katsomaan parvekkeelle tilannetta.

Pari kundia oli rauhassa hälystä välittämättä tutkineet mun pyörää ja vasta tämän avuliaan naapurin huudettua heille olivat hypänneet harmaaseen autoon ja ajaneet pois. Tarkempaa kuvausta en ole vielä saanut, kun tämäkin tieto tuli paremman puoliskoni kautta. Onneksi mitään ei ollut rikki tai puuttunut. Ilmeisesti hälyttimeen upotettu summa ei sittenkään ollut huono sijoitus.

Näille veijareille on kyllä saunan takana tilaa.
veryangry.gif
Aijai, kun saisi rysän päältä kiinni, niin olis pojilla äitiä ikävä.
mad.gif

Suunnittelin jo pientä väijytystä, mutta taidan kuitenkin jatkossa pitää pyöräni lukitussa katoksessa.

Olkaahan Herttoniemen seudulla asuvat (ja miksei muutkin) tarkkana mopojenne suhteen!

No, niinhän tässä näyttää käyvän kuin ennustelin - Trumppa on ollut pajalla neljättä viikkoa ja virtalukkoa ja muuta sälää edelleen "odotellaan".  Ja polliisien puolelta asiaa edelleen "tutkitaan".  
tounge.gif

Sinänsä mulla ei mitään Trumppaa vastaan - olen omistanut niitä useampia ( tämä ryöstöyrityksen uhri on -05 Tiger). Asia on kuitenkin niin, että mä harrastan mopoilua (no, kyllä rassailuakin sen verran että huollot hoidan itse) enkä omistamista. Ikävä juttu, että vuodesta toiseen Trumpan kanssa saa törmätä siihen tosiasiaan, että minkä tahansa varaosan saaminen kestää aina kuukausikaupalla.

Tämän viimeisen insidentin jälkeen olen vihdoin kypsynyt päätökseen, että on aika vaihtaa merkkiin jonka huolto ja varaosapuoli toimii edes kohtuullisesti.  Finanssipuolelta sen verran että rajana on nyt 14 k€.  Aika paljon tulee mopoiltua, 15-20 000 km/kesä, matkustaja ja kamat mukana melko usein, ollaan isoja ihmisiä 190/170 cm,  joten joku sport-tourer varmaan olis sinnepäin. Koeajettu on aika monta peliä, hinnallisesti, tilojen ja ominaisuuksien puolesta parhaalta kompromissilta on tuntunut Suitsan Bandit 1250 SA  ABS (jee  mikä vääntö koneessa! )  ja Bemun F 800 ST (kevyt ja ketterä, mutta ehkä pikkuisen pieni ainakin kahdelle). Olisi nastaa saada suosituksia ( ja perusteluja  
biggrin.gif
) teiltä Org.in asiantuntijoilta? Vuoden, pari  vanha VFR… kö ?

Sorry - joo, näitä kyselyitä on viime aikoina ollut. Erona ehkä se, että nyt haetaan peliä kokeneelle kuskille ja matkustajalle... suositus voi toki olla sama  
lookaround_orig.gif

No, niinhän tässä näyttää käyvän kuin ennustelin - Trumppa on ollut pajalla neljättä viikkoa ja virtalukkoa ja muuta sälää edelleen "odotellaan".  Ja polliisien puolelta asiaa edelleen "tutkitaan".  
tounge.gif

Sinänsä mulla ei mitään Trumppaa vastaan - olen omistanut niitä useampia ( tämä ryöstöyrityksen uhri on -05 Tiger). Asia on kuitenkin niin, että mä harrastan mopoilua (no, kyllä rassailuakin sen verran että huollot hoidan itse) enkä omistamista. Ikävä juttu, että vuodesta toiseen Trumpan kanssa saa törmätä siihen tosiasiaan, että minkä tahansa varaosan saaminen kestää aina kuukausikaupalla.

Tämän viimeisen insidentin jälkeen olen vihdoin kypsynyt päätökseen, että on aika vaihtaa merkkiin jonka huolto ja varaosapuoli toimii edes kohtuullisesti.  Finanssipuolelta sen verran että rajana on nyt 14 k€.  Aika paljon tulee mopoiltua, 15-20 000 km/kesä, matkustaja ja kamat mukana melko usein, ollaan isoja ihmisiä 190/170 cm,  joten joku sport-tourer varmaan olis sinnepäin. Koeajettu on aika monta peliä, hinnallisesti, tilojen ja ominaisuuksien puolesta parhaalta kompromissilta on tuntunut Suitsan Bandit 1250 SA  ABS (jee  mikä vääntö koneessa! )  ja Bemun F 800 ST (kevyt ja ketterä, mutta ehkä pikkuisen pieni ainakin kahdelle). Olisi nastaa saada suosituksia ( ja perusteluja  
biggrin.gif
) teiltä Org.in asiantuntijoilta? Vuoden, pari  vanha VFR… kö ?

Sorry - joo, näitä kyselyitä on viime aikoina ollut. Erona ehkä se, että nyt haetaan peliä kokeneelle kuskille ja matkustajalle... suositus voi toki olla sama  
lookaround_orig.gif
Matkapyörä? XX,saa varaosia kuten kaikkiin hondiin ,saa uuden tuohon hintaan,on voimaa kahdelle.

Back