Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moottoripyörällä, mopolla ja kevyellä nelipyörällä, jossa istuinpaikat ovat peräkkäin, annettavassa opetuksessa kilpi voidaan kuitenkin korvata oppilaan tai, jos opettaja on mukana moottoripyörässä tai kevyessä nelipyörässä, opettajan selkäosassa olevalla edellä tarkoitetut vaatimukset täyttävällä tunnuksella.
Pitäisi aloittaa pojan kanssa ajoharjoittelu opetusluvalla. Siihen tarvittaneen mm. kuulokeyhteys kahden MP välille, sekä oppilaan MPhen opetuskolmio.
Kuulokkeet jo löytyy, mutta missä mahdetaan myydä MP yhteensopivia opetuskolmioita?
Ajokorttilaki sanoi:Mopolla ja moottoripyörällä, traktorilla sekä kevyellä nelipyörällä, jossa istuimet ovat peräkkäin, ajo-opetusta annettaessa ja ajoharjoittelua ohjattaessa ajokorttia suorittavalla on oltava laitteet ajo-ohjeiden vastaanottamista varten ja kuljettajan suojaamiseksi tarkoitetut ajovarusteet. Vaatimus ajo-ohjeiden vastaanottamiseen tarvittavista laitteista koskee myös ajo-opetusta ja ajoharjoittelua T-luokan ajoneuvolla, jos opettajalle ei ole istuinpaikkaa ajoneuvossa tai istuimet ovat peräkkäin.
Juu, selvä hommahan tuo näköjään. En tuota kohtaa hätäpäissäni pykäliköstä löytänyt… Toi tien päällä innovoitu tarra oli lopulta ihan kätevä kun meillä oli opetuskypärä radiopuhelimen kanssa erikseen.Laissa ihan selkeästi sanotaan, että kilpi saa olla selässä.
Tuota käyttävät autokoulutkin, eikä taatusti tule sanomista inssissä. Huonosti pyörään kiinnitetyllä kolmiolla voi homma loppua jo ennen liikkeelle lähtöä.
A2 meni sitten autokoulun lisäkoulutuksen kautta, kun ei voinut hakea A2 opetuslupia. Ilmeisesti olisi voinut suoraan hakea A2 opetuslupia ellei olisi ollut jo A1 pohjalla.
Kävin dyykkaamassa lähirautakaupan puuosastolla ja löytyi jo maailmaa nähnyt vanerinpala. Saatoimme palan kotona treffeille sahan ja pensselin kanssa niin kolmio tuli.Aloittajan kysymys taisi jo ratketa. Meillä oli mopossa ja kevarissa turvaliivi, johon oli ommeltu valkoinen kolmio.
Puheyhteys oli kännyköiden ja handfreen avulla. Mopossa tosin piti olla langallinen handsfree, kun PV antoi niin paljon häiriötä ettei BT toiminut.
A2 meni sitten autokoulun lisäkoulutuksen kautta, kun ei voinut hakea A2 opetuslupia. Ilmeisesti olisi voinut suoraan hakea A2 opetuslupia ellei olisi ollut jo A1 pohjalla. Olisi päässyt myös inssin ja kirjallisten kautta tuohon A2:seen, mutta hintaeroa noissa vaihtoehdoissa ei hirveästi ollut.
Mukava kooste sinulla aiheesta, kiitos.
Käsittelykoeharjoittelua varten kannattaa kysyä lupaa harjoitella jonkin Ajovarman toimipisteen radalla, jos sellainen löytyy järkevältä etäisyydeltä. Kotikaupungissahan paikan ei tarvitse olla, tulee "pakosta" samalla ajoharjoittelua tiellä kun lähtee radalle vähän kauemmas.
Parkkipaikoilla on lähes aina olemassa jonkinlainen riski sille että paikalle ilmestyy joku ulkopuolinen yllättäen, tai että harjoittelusta siellä tulee muuten sanomista. Ellei muuta niin jarruttaessa jää mustia jälkiä josta valitusta jälkeenpäin.
Nämä nyt on itsestään selviä asioita, ja hyvä että löysitte parkkipaikan jossa treenata.





