Korvatulppia kypärän kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joe

New member
Korvatulppia kypärän kanssa

No niin eli nyt sitten meni hukkaan nuo kuulosuojaimet. 5 vuotta on ollut käytösssä Elacinin tulpat ( http://www.elacin.fi/valintaopas/item/elacin-ch-minigrip?category_id=28 ) Tuo näköiset, mutta ei nuo.

Olihan ne jo muutekin pikku hiljaa aika vaihtaa, mutta olis nyt suonut että ne olis pysyneet tallessa. Pieni mahdollisuus ne on ehkä vielä löytyä töistä, mutta en usko.

Noista olis mahdollisuus saada pieni alennus jos olis riittävästi porukkaa hankimassa kerralla. En ole kysynyt tarjousta, tuskin puhutaan isosta alennuksesta, mutta jotain kuitenkin.

Olisko halukkaita hankkimaan tuollaisia samaan kimppaan.

Jos joku ei noita tiedä niin olen käyttänyt tuollaisia viitisen vuotta ja vaikkka pari tuollaisten omistajaa kehui noita hyväksi niin ne yllätti siltikin. Ne oli vielä paremmat kuin uskalsin odottaa. Nämä ei tumppaa ääntä täysin kuten tuollaiset kertakäyttötulpat, näiden kanssa saa myös puheesta selvää. Vaimolla on samalaiset ja kun ajetaan risteyksessä vierekkäin, voi keskustella kun nostaa visiirin ylös. Nämä toimii myös kypäräpuhelimien kanssa kun valitsee sopivan vaimennuksen.

Olen ollut sen verran tyytyväinen että ei ole kahta puhetta ettenkö hanki uusia. Ne maksaa sen pari sataa egeä, mutta oma kuulo on tuon arvoinen. Koska nuo ei turpoa korvakäytävässä, noita voi pitää koko päivän ilman että ne alkaa ahdistaa. Niissä on myös jonkin sortin ilmastoini, korvat ei tunnu olevan lukossa kaiken aikaa.

Mulla olis tarvetta kaksille, töihin tarvisin vähän pienemmällä vaimenuksella olevat, nuo vanhat ( 28 db vaimentavat) oli liiankin paljon vaimentavat. Taustamelua on liian vähän niille, mutta sen verran kuitenin että tunnen tarvitsevani kuulosuojaimia. Kypärän alle sitten tarvin tuollaiset enemmän vaimentavat.

Olisko halukkaita? Näille löytyy tekijät oulusta eli ei tarvi lähteä etelään ottamaan korvasta valoksia.

Orgillahan on ihan jäsenetuna EarInc. korvatulpat. Toki voi olls hieman hankalaa sinne pohjoiseen asti saada tekijä, mutta jos teillä on tarpeeksi tilaajia niin varmaan onnistuisi

Orgillahan on ihan jäsenetuna EarInc. korvatulpat. Toki voi olls hieman hankalaa sinne pohjoiseen asti saada tekijä, mutta jos teillä on tarpeeksi tilaajia niin varmaan onnistuisi

Olisko tuohon linkkiä. Löysin vain netistä united sates osoitteen. Suomalaisia sivuja en löytänyt.

Anyway, lienee vastaava joten ei se ole pois suljettu tuokaan.

Jep, kiitos. Nyt muistankin noista kuvista nähneeni tuon sivun joskus. Osaako joku sanoa missä hintaluokassa nuo pyörii. Nuohan on näppärät siinä mielessä että ne saa heti mukaan. Noita Elacinin tekemiä joutuu odottelemaan noin kuukauden.

Re: Korvatulppia kypärän kanssa

Jep, kiitos. Nyt muistankin noista kuvista nähneeni tuon sivun joskus. Osaako joku sanoa missä hintaluokassa nuo pyörii. Nuohan on näppärät siinä mielessä että ne saa heti mukaan. Noita Elacinin tekemiä joutuu odottelemaan noin kuukauden.
Alle satkun kaikki mallit oman muistin pohjalta, orgin jäsenille joku ale oli kanssa. Kysy Timolta lisätietoja,mukava mies :)

Olisko Oulun alueelta tähän kiinnostuneita.. ??

"Ota yhteyttä ja pyydä rohkeasti tarjousta! Määräalennuksia saatavissa. Kun tilaajia on yli 10 kpl, tulemme paikan päälle tekemään tulpat." http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Tuliskohan ne tänne tekeen ne kun 10 tulppaparin ostajaa kasassa?

Täällä +1.. :paikallatuulee:

Kysyn nyt ensin tuota Elacinin tarjousta ja montako pitäis olla jotta saa edes vähän rabattia. Vois saada helpommalla kun ei tarvi etelästä lähteä tänne tekemään, näitä liikkeitä on kolme Oulussa.

Jos käsitin oikein niin Finfoniciin vois saada itse vaihdettua suodattimia tarpeen mukaan. Hintava eikä niille ole tekijöitä ihan lähellä. Mun käsittääkseni kuusamossa ja nekin vaatis kaksi käyntiä. Ensi valokset korvista ja sitten sovituskäynti. Ei ehkä järkevää lähteä tai sitten se pitäis ottaa ajelun kannalta. Yhdellä tutulla on tuollaiset ja on kehunut hyväksi myös.

Elacinin tulppiin ei voi itse vaihtaa noita suodattimia, Finfoniciin saa kuulokkeita ja muita härpäkkeitä halutessaan kun latoo tarpeeksi seteleitä tiskiin.

Elacinin tuotteesta tykkäsin juuri tuon vaimennusvasteen vuoksi. Ne vaimentaa tasaisesti koko kuuloalueella, ihan matalasta jyrinästä korkeisiin suhinoihin, mutta puheesta saa edelleen selvää. Töissä on yksi pyöräkone, jossa on ihan tolkuton meteli. Wurthin halpiskuppisuojaimilla ei voinut edes ajella. Noilla tulpilla voi samalla kuunnella radiota.

Eli itse olisin noiden kannalla, toki puolueellisen, mutta hyvän kokemuksen vuoksi.

Noi ER-suodattimet saa vaihdettua helposti. Eli jos kaksille on tarvetta, niin teettää yhdet valokset ja hommaa useammat filtterit. Mulla on -15 ja -25 db filsut musakäytössä. Nyt tarttis vaan teettää uudet kypärän alle, koska noi Orelon tulee liikaa korvasta ulos ja painaa kypärän alla. Täytyypä oikeastaan kysellä Orelolta myös, että tekevätkö kypärän alle sopivia suojaimia.

Tuo perustulppa on muistaakseni n. 50€
Ja ihan laadukkaita nämä on, itsellänikin on useammat jo ollut ja edelleen on käytössä yhdet. On mulla yhdet Elacinit myös mutta tykkään enemmän noista EarInc. tulpista

Kävin tänään Oulun kuulokkeella kyselemässä ja juttelemassa asiasta. Jäi niin amatööri kuva hommasta että ainakaan tuonne en mene noita itselle tekemään. Palloteltiin puhelimessa myyjän ja maahantuojan välillä eikä myyjä osannut vastata mihinkään mitään. Eivät osanneet edes kertoa voiko noita puhdistaa siellä, saako noista mun malliesta suodattimen irti jne. Vaikutti että tiesin noista enemmän kuin myyjä.

Sen verran sain puristettua irti että noin 10% vois saada alennusta jos on kymmenkunta tilaajaa. Hinta on parin sadan euron pinnassa, vähän mallista riippuen. Mulle luvattiin noin 10% alennusta jos otan kahdet yhtä aikaa, eli eipä sillä tuolla ainakaan säästä ettei tarvi kaksia valumuotteja ottaa korvista.

Soitin toiseen pisteeseen, siellä oli itse hommasta vastaava juuri leikkaamassa, mutta sihteeri otti tiedot ja jätti soittopyynnön. Katsotaan mitä tuolta irtoaa.

Hinta lienee aika sama, ainakin uskoisin noin, mutta jos homma olis vähän osaavimmissa käsissä.

Tuo perustulppa on muistaakseni n. 50€
Ja ihan laadukkaita nämä on, itsellänikin on useammat jo ollut ja edelleen on käytössä yhdet. On mulla yhdet Elacinit myös mutta tykkään enemmän noista EarInc. tulpista

Mulla on kolmet EarInc ja yhdet meni rikki heti 4,5 vuoden käytön jälkeen, kun astuin vahingossa päälle. Vanhimmat käytössä olevat taitaa olla 7v. eli kestää käytössä ihan kohtuullisesti. :)

"Kaiuttimillisten tulppien hinta riippuu vahvasti euron ja dollarin välisestä kurssista. Se on vaihdellut 160- 200 euron välillä"

Mulla on kolmet EarInc ja yhdet meni rikki heti 4,5 vuoden käytön jälkeen, kun astuin vahingossa päälle. Vanhimmat käytössä olevat taitaa olla 7v. eli kestää käytössä ihan kohtuullisesti. :)

Tulpat itsessäänhän kestää todella kauan. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että ihmisen korvakäytävän muoto muuttuu vuosien saatossa - mikä tosin on yksilöllistä - ja tulppa ei välttämättä muutamien vuosien jälkeen ole enää täysin tiivis.

Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän :jpstyle::right::orgmp2:

Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?

Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän :jpstyle::right::orgmp2:

Tahdon että kuulo on tallella vielä vanhempanakin. Kaikissa äänen taso nousee haitallisen kovaksi

Jokaisen oma asia, mutta yksikään kypärä ei taida pitää ääniä alle 85db joka on siis se raja jonka jälkeen siihen jos pitkään altistuu, niin kuulo saattaa vaurioitua pysyvästi. Yleensä kypärän sisällä nuo äänet ylittävät tuon rajan huomattavasti.

Kuulossa on se paskamainen puoli, että sitä ei osata korjata mitenkään tänä päivänä, jos se menee, on se mennyttä. Kaikenlaisia apukojeita siis toki on kuulemiseen sitten jos kuulo on jo vaurioitunut, mutta vaurioita ei osata korjata.

Back