Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä ostit noi silikonitulpat? Itte oon etsiny K-Raudat sun muut läpi enkä oo löytäny.Itse käytän kossin plugeja. Hintalaatusuhde melko varmasti lyömätön. Vaimentavat melun tarpeeksi hyvin, tosin olen vaihtanut alkuperäiset pampulat perussilikoninappuloihin. Kossiltahan löytyy lisävarusteena sellaisia silikonitatteja, mutta 30 euroa (tai jotain sinne päin) on mielestäni hieman liikaa parin euron suojista. Alkuperäisillä osilla plugin saaminen kunnolla korvaan ja vieläpä pysymään siellä aiheutti joskus v*tutusta lähentelevän olotilan.
Äänentoistokin on yllättävän hyvä. Verkosta löytyy ohjeita, joita noudattamalla sen pitäisi nousta vieläkin paremmaksi. Paremmin soivia, vaimentavia, istuvia jne varmasti löytyy, mutta tuskin samaan hintaan.
Hypistelin juuri muistaakseni philipsin vastamelukuulokkeita (hinta noin 55E). Niitä voisi joskus testata.
Tuleehan ne sen verran ulos että ainakin minulla alkaa painamaan kun jonkun aikaa ajellut. Ajattelin tosin että pitää vähän naputella vasaralla kypärän pehmusteita kasaan siitä korvasyvennyksestä, jospa sitten ei enää painaisi.Vielä arvelluttaa et paljonko toi tulee ulos korvasta et onko hankala pistää kypärä päähän? painaako kypärä kuuloketta?
En välttämättä alkaisi kypärää naputtelemaan, kun kuulottimet saa istumaan helpomminkin:Tuleehan ne sen verran ulos että ainakin minulla alkaa painamaan kun jonkun aikaa ajellut. Ajattelin tosin että pitää vähän naputella vasaralla kypärän pehmusteita kasaan siitä korvasyvennyksestä, jospa sitten ei enää painaisi.Vielä arvelluttaa et paljonko toi tulee ulos korvasta et onko hankala pistää kypärä päähän? painaako kypärä kuuloketta?
Mitään absoluuttista vaimennusfaktaa ei ole minullakaan tarjota, mutta jos nyt käyttää plugeja vaikka eareilla varustettuna, niin siitä voinee vetää johtopäätöksiä. Vaimennushan on paljon siitä kiinni, mitä tulppaa kuulokkeiden kanssa käyttää. Alkuperäiset vaimentavat mielestäni huonommin kuin, mikä tahansa "oikea" tulppa, mutta nekin riittävästi mopokäyttöön maantienopeuksilla. Ns. normaaleilla nappikuulokkeilla ei ole mitään tekemistä noiden kanssa.Jouhaman, kerros hieman paljonkos noi vaimentaa verrattuna normaaleihin korvatulppiin? kypärä humisee sen verran ainaki et normaaleilla kuulokkeilla ei pysty nauttimaan musiikista ja kun pysähtyy JOUTUU nauttimaan tinnityksestä...
Ja ilmeisesti jos vaihtaa siihen ne "kuuset" niin ei kypärä paina niin paljoa? Nää mun kysymykset on hieman toistoa, mut kun ei oikein saa "kunnon" vastausta (siis en väheksy yhtään tähän mennessä tulleita vastauksia), mut jos joku vielä ystävällisesti viitsisi juuri tässä viestissä oleviin kysymyksiin antaa syventävän vastauksen olisin todella kiitollinen.
Mutta kun sen tietyn osan Kosseista kuuluu jäädä korvakäytävän ulkopuolelle, ja jos on kovin "virtaviivaiset" (=päätämyötäilevät) korvanlehdet, niin ei auta silikonit eikä joulukuusetkaan, jos on sovittanut kypärän ilman kuulokkeita (ei siis huomioitu kypärää hankittaessa) - Itellä sama tilanne kuin Asteriksilla ja vielä niin, että kuulokkeet liikkuu pois paikoiltaan jo kypärää laittaessa, vaikka olis huppukin helpottamassa...En välttämättä alkaisi kypärää naputtelemaan, kun kuulottimet saa istumaan helpomminkin:Tuleehan ne sen verran ulos että ainakin minulla alkaa painamaan kun jonkun aikaa ajellut. Ajattelin tosin että pitää vähän naputella vasaralla kypärän pehmusteita kasaan siitä korvasyvennyksestä, jospa sitten ei enää painaisi.Vielä arvelluttaa et paljonko toi tulee ulos korvasta et onko hankala pistää kypärä päähän? painaako kypärä kuuloketta?
Apteekista KOSSeihin (olikohan 3M:n valmistamat) siniset "joulukuusitulpat". Kuumennetulla naulalla tms kärkeen reikä, jotta ääni pääsee ulos. Vartta lyhyemmäksi siten, ettei paina kypärään.
Ja kovaa ajoa.![]()
-Juha-
(Tälläinen viritelmä toimii mulla gps-kuulokkeena. Vielä pitäisi toiset tulpat käydä hakemassa jotta saisi mp3-soittimenkin kuulokkeet mopokuntoon.)
Totta tuokin.. Kuulokeosaa ei kyllä saa lyhyemmäksi, se on ihan totta.Mutta kun sen tietyn osan Kosseista kuuluu jäädä korvakäytävän ulkopuolelle, ja jos on kovin "virtaviivaiset" (=päätämyötäilevät) korvanlehdet, niin ei auta silikonit eikä joulukuusetkaan, jos on sovittanut kypärän ilman kuulokkeita (ei siis huomioitu kypärää hankittaessa) - Itellä sama tilanne kuin Asteriksilla ja vielä niin, että kuulokkeet liikkuu pois paikoiltaan jo kypärää laittaessa, vaikka olis huppukin helpottamassa...En välttämättä alkaisi kypärää naputtelemaan, kun kuulottimet saa istumaan helpomminkin:Tuleehan ne sen verran ulos että ainakin minulla alkaa painamaan kun jonkun aikaa ajellut. Ajattelin tosin että pitää vähän naputella vasaralla kypärän pehmusteita kasaan siitä korvasyvennyksestä, jospa sitten ei enää painaisi.Vielä arvelluttaa et paljonko toi tulee ulos korvasta et onko hankala pistää kypärä päähän? painaako kypärä kuuloketta?
Apteekista KOSSeihin (olikohan 3M:n valmistamat) siniset "joulukuusitulpat". Kuumennetulla naulalla tms kärkeen reikä, jotta ääni pääsee ulos. Vartta lyhyemmäksi siten, ettei paina kypärään.
Ja kovaa ajoa.![]()
-Juha-
(Tälläinen viritelmä toimii mulla gps-kuulokkeena. Vielä pitäisi toiset tulpat käydä hakemassa jotta saisi mp3-soittimenkin kuulokkeet mopokuntoon.)![]()
No itelleni kävin juuri hakemassa Creativen EP-630 kuulokkeet, eli tälläiset. Kosseissa ongelmana oli juuri se, että niissä jää melkoinen mollukka korvan ulkopuolelle. Creativen mallissa kuulokeosan pituus on lyhyempi ja istuvat paremmin korvan sisälle, ainakin kypärähupun kanssa menevät mukavasti päähän. Tulppaosa noissa on sellainen löysä kumi, ei elastinen korvatulppamainen kuten Kosseissa mutta olettaisin että noihinkin saa Eareista modattua uudet tulpat. Lisäksi Creativen tuottama ääni on tasaisempi, kun taas Plugit korostavat melkoisesti bassotoistoa.Onko muita ehdotuksia nappikuulokkeiksi kuin nämä kossin tekeleet. Tuollaisia hypistelleenä luulen, että tuo korvan ulkopuolelle jäävä mollukka on mulle noissa liian suuri. Ei tarvi olla mitään haifai saundia, kunhan olisivat mukavat päässä.