GT78
New member
Kreetalla tullut itsekin ajeltua vuokrapyörällä, ja aika lailla samat neuvot:
- vuokraa ehdottomasti paikanpäältä. Vertaile hintoja - älä ota sitä hotellin kansion vuokraamoa...
- tingi, etenkin jos otat useammaksi päiväksi. Oma vuokra aleni puhumalla puoleen alkuperäisestä.
- Enska on kunkku, sillä pääteiden ulkopuolella tulee vastaan sitä soraa. Jos aiot liikkua hotellin ja Hanian välillä niin pyörää ei tarvita, bussit tulee halvemmaksi.
- oma kypärä mukaan mallia avo tai avattava. Itsellä ei ollut, ja vuokraamon kypärät oli ratsastusmallia...
- asfaltti on tosiaan liukasta.
- tarkasta se vuokrapyörä pihassa, kuvaa vahingot, testaa jarrut / jousitus / renkaat.
- liikenne on kaistapäistä, joten kannattaa välttää ruuhka-aikoja ja pimeällä ajamista.
- liikennevaloissa ja jonoissa kaksipyöräiset menevät autojen ohi / välistä jonon kärkeen. Valon vaihtuessa hanaa ja karkuun autoja on paikallinen tyyli. Meille porukka tööttäili ekana päivänä kun jäätiin autojen väliin jonoon kuten Suomessa.
Oma pyörä oli Gagivan joku enduro 500 kuutioinen muistaakseni. Pari vuotta vanhasta pyörästä oli jo luovuttaneet nopeusmittari, tyhjäkäynti (sammui välillä risteyksiin) ja takaiskari. Startti oli kanssa menossa viimeistä kierrosta. Hyvin sillä silti pärjättiin ja paljon ajettiin.
- vuokraa ehdottomasti paikanpäältä. Vertaile hintoja - älä ota sitä hotellin kansion vuokraamoa...
- tingi, etenkin jos otat useammaksi päiväksi. Oma vuokra aleni puhumalla puoleen alkuperäisestä.
- Enska on kunkku, sillä pääteiden ulkopuolella tulee vastaan sitä soraa. Jos aiot liikkua hotellin ja Hanian välillä niin pyörää ei tarvita, bussit tulee halvemmaksi.
- oma kypärä mukaan mallia avo tai avattava. Itsellä ei ollut, ja vuokraamon kypärät oli ratsastusmallia...
- asfaltti on tosiaan liukasta.
- tarkasta se vuokrapyörä pihassa, kuvaa vahingot, testaa jarrut / jousitus / renkaat.
- liikenne on kaistapäistä, joten kannattaa välttää ruuhka-aikoja ja pimeällä ajamista.
- liikennevaloissa ja jonoissa kaksipyöräiset menevät autojen ohi / välistä jonon kärkeen. Valon vaihtuessa hanaa ja karkuun autoja on paikallinen tyyli. Meille porukka tööttäili ekana päivänä kun jäätiin autojen väliin jonoon kuten Suomessa.
Oma pyörä oli Gagivan joku enduro 500 kuutioinen muistaakseni. Pari vuotta vanhasta pyörästä oli jo luovuttaneet nopeusmittari, tyhjäkäynti (sammui välillä risteyksiin) ja takaiskari. Startti oli kanssa menossa viimeistä kierrosta. Hyvin sillä silti pärjättiin ja paljon ajettiin.