Ktm 450 -05 ei lähde käyntii

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonzzaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa liene automaattinen pakoventtiilejä raottava keskipakotoiminen puolipuristin nokka-akselilla, ja onko myös käsikäyttöinen "puolipuristin" (vipu venttiilikopan oik.etukulmassa, vaijeritoiminen, painaa pakopuolen keinuvipua).

Vanhassa LC4 koneessa tuon automaattisen toiminnan kuulee selvästi kicksillä konetta pyörittäessä, selkeä kilahdus puolipuristimen toimiessa.

Manuaalisessa ei oikeastaan muuta kuin pitää huolen että vaijeri ei ole liian tiukalla ettei jää pakovenat raolleen.
 
Ei oo puolipuristinautomatiikkaa exc:ssä ja exc ei kaipaakaan mitään "neitisössötyksiä" sen puolipuristinhöpötyksen voi heittää kuikkaan sitä ei tarvi kuin tumpelo joka "hiplailee" käynnistinpoljinta ja kastelee tulpan.

Tosin itellä vanha kisaruoska (540) ja oikeissa säädöissään (pientä alkukankeutta oli aikoinaan) on laakin peli sekä kuumana että lämpimänä KUNHAN polkasee eikä hiplaile.

Imukurkku saattaapi hapantua niin ettei välttis huomaa kuin kumilerpake kourassa ja toimii sitten vähän miten sattuu kaasari heilahtaan sekä paukkuu putkeen ja oem osanen on sitten parempi ja halvempi, jotain kympin luokkaa motokeitaalla.
 
Tehtaan jäljiltä taitaa 450:ssä olla automaattinen puolipuristin...
Ja manuaalinen kanssa.

Itsellä ei riitä vieläkään, reilun 13 vuoden treenaamisen jälkeen, tekniikka tai paino vanhan lc4:n käynnistämiseen kicksillä jos molemmat turhakkeet on pois käytössä...
Jompi kumpi jos toimii niin lähtee kicksillä.
 
Onko kipinä hyvä? Se että jonkinnäköinen kipinä tulee ei välttämättä riitä. Vanhasta 530 EXC:stä hajosi joskus picup anturi, vika alkoi ilmaantumaan huonona käyntiinlähtönä kylmänä ja lopulta ei startannut ollenkaan. Kipinä oli mutta todella heikko. En uskonut että vika voi olla anturissa kun jonkinnäköinen kipinä kuitenkin tulee. Kiikutin motokeitaalle ja anturi oli syyllinen. Jostain netin uumenista löytyy vastusarvot puolalle ja anturille. Mittailisin ne varmuudeksi. Tosin Jos tulppa ei kastu niin ei liene sähköpuolella olevan ongelmaa. Lämpimikseni siis kirjoittelin:)
 
Eilen lähti muutaman kerran käyntii ja tänään taas ei ollenkaan.. mutta voisiko syypää olla kaasarin säätöruuvissa joka o joskus vaihdettu helpommin säädettävään? Siitäkun näyttää puuttuvan nuo oo-renkaat kokkonaan..
 
Back
Ylös