Ktm 530 exc ei lähde käyntiin???

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ipiii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo.. Sitä starttipilottia suihkautin vähän ja ampus kaasarin kautta melkosen kotin ja tuntu että puristukset vähän hävis mutta ei ollu männässä eikä sylinterissä mitään jälkiä. Jos uuet renkaat tilais ainaki samal vai oisko päässy vaurioittaa venttiileitä.

Millä konstilla tuon sylinterin ja männän tarkastit? Endoskoopilla tulpan reijästä? Purkamalla ?

Tärkeintä on nyt katsoa, ettei murtunut kiila ole murjonut kartioita naarmuille ja sitten kiristää kasatessa vauhtipyörän mutteri oikeaan momenttiin. Siis pitäen vauhtipyörästä vastaan riittävän vahvalla (ktm)työkalulla. Ei siis sillä lukkoruuvilla, joka on moottorin pohjassa. Eikä pulttipyssyllä. Ja kattoa ettei kiila kanna tms.
Kiilan voi jättää poiskin, jos pystyy ilman sitä kohdistamaan vauhtipyörän akselille.
 
Purkasin koko yläkerran. Nyt uusia osia osotellessa ja toivottavasti ne puristukset sinne tulee takasin kun kasaa ja ei ollut murtunut kiila aiheuttanu mitään.
 
Myöhäistä kai kysyä, mutta maltoitko kattoa ettei automaattipuolipuristin aiheuttanut puristusten häviämistä?
 
Ventiilin vahingot voit katsoa helposti kaatamalla bensaa asetoonia tms imu/pakokurkun täyteen ja seurata vuotoa.Jotain pientä hikoilua on sallittavissa mutta jos sitä tippatouhulla tulee niin ovat entiset.

Puristuksia on hiukan vaikea todeta puolipuristimen takia,en lukenut minkä vuosimallin pyörästä on kyse.Mutta katso että ajoitus tulee kohdilleen,useimmissa kotarin yksimukisissa koneissa tämä on vaatinut erikoistyökalun joka asettaa nokat kohdilleen.Tämän työkalun pystyy kyllä tekemään itsekkin ihan laattaraudasta.
Nokat lukitaan työkalun avulla asentoon,samaten kampiakseli lukitaan männän ollessa yläkuolokohtaan(työkalu/pystyy tekemään itse).Nokkaakselin rattaat kiinnittyvät kaartiopuristuksella nokka-akselille,joten rattaat kevyesti akseleiden päälle,slakki pois ketjusta ja rattaat kiristetään paikoilleen.
 
Millä periaattella tuo automaattinen puolipuristin toimii. Voi olla että alko toimimaan sen pilotti pamauksen jälkee koska aikasemmin on saanut polkea ihan tosissaan käyntiin ja vieläkin on nilkka kipeä ku pääs polin potkasemaan takasin. Nyt ku on kansi irti niin kyllä se puolipuristin menee päälle ku kääntää nokkarattaasta ja ne rattaan päässä olevat osat herkät ja ehjät kaikki niinkuin kannessa kaikki muutkin osat
 
Back
Ylös