ktm 640 lc4 supermoto sähköt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petri man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös toi ole juurikin toi 4K-2, jossa ilmarako tuon manuaalisivun mukaan pitäis olla se 0.75?

voi olla en tiedä

minun pyörässä on musta moottori

ja minulla on tulla tallissa harmaa ktm mootorikin purettuna ja siinä on magneetto paljon pienempi kiinni ja staattori niin ne on ainakin ihan erilaiset.
ja sitten on yksi ktm musta lohkoinen mikä ei ole sähköstartilla niin siinäkin on erilainen magneetto se on taas siintä välikokoo.

nyt mikä minulla on niin siinä on isoin magneetto

mulla on semmonen kun flywheel kokusan GP9128 ´97

58439005100
 
Kyllä noi cdit pitäisi olla -500, -600 ja -700 ja -900 ihan keskenään yhteensopivia oli kone sitten duke, enduro tai sm
 
Ainakin se on saman näköinen kuin tuossa huoltomanuskan kuvassa. Ja rako säädettävissä noi kaksi pulttia avaamalla ja oikeen kokoinen rakotulkki väliin. Kokeilu ei maksa mitään?

oon kokeillu jo kaiken näkösiä välejä siihen ei auttanu nt siinä on se 0.05 en uskalla enään lähemmäs laittaa jouduin viilaamaan jo kiinnitys pulttien reikiäkin isommaks.
 
Kyllä noi cdit pitäisi olla -500, -600 ja -700 ja -900 ihan keskenään yhteensopivia oli kone sitten duke, enduro tai sm

kiitos tiedosta

kysyin jo tuolta yhdestä firmasta johtosarjaa missä ei ole mitään ylimääräisiä kytkin tunnistimia tai mitään muutakaan ylimääräistä.

se minua ihmetyttää kun antaa virtaa sille cdi boksille eikä kytke sitä sytys puolaa maihin niin sytyspuolan maa johtoon tulee jatkuva 240 volttia vaikka ei konetta pyöritäkkään.
onko siellä cdi boksissa joku oikosessa vai sytyspuola ?
sitten kun kytkee sytyspuolan miinuksen runkoon niin purkaa virran samantien.

onko se ihan normaalia ?
 
oon kokeillu jo kaiken näkösiä välejä siihen ei auttanu nt siinä on se 0.05 en uskalla enään lähemmäs laittaa jouduin viilaamaan jo kiinnitys pulttien reikiäkin isommaks.

Noh, ehkä se pitäis palauttaa siihen kirjan mukaseen 0.75 +-0.2mm?

Mut joo, mun osaaminen loppuu tähän, mikä sen CDI:n olisi särkenyt jos se kerran vanhalla koneella oli toimiva.
 
Noh, ehkä se pitäis palauttaa siihen kirjan mukaseen 0.75 +-0.2mm?

Mut joo, mun osaaminen loppuu tähän, mikä sen CDI:n olisi särkenyt jos se kerran vanhalla koneella oli toimiva.

vanhassa koneessa siinä ilman sähköstarttia olevassa on ihan erilaiset sähköt ja cdi boksi niin nämä on uudet saisikin toimimaan niillä vanhoilla sähköillä mutta se vanha cdi boksi tarvii jonkun tiedon sieltä staattorilta ja tuossa uudessa staattorissa ei oo sitä osaa minkä se tarvii se vanha boksi tai jos joku osaa sanoo miten sen vanhan boksin saa kytkettyä noihin uusiin sähköihin niin laitan sen.
ite oon yrittänyt selvittää miten sen sais kytkettyä tuohon kun se vanha staattori ei käy tuohon moottoriin missä on sähkö startti.

jos joku on jotenkin saanut toimimaan nuo keskenään niin olisin kiinnostunut miten ne kytketään noihin sähköihin tuo vanha cdi boksi noihin toisiin sähköihin.

kun ymmärsin että tu cdi boksi tarvii jonkun korkee jännitteen sieltä staattorilta en oo kyllä ihan varma asiasta mutta jos joku tiettää niin hyvä homma
 

Liitetiedostot

  • vanha ci boksi 1.jpg
    vanha ci boksi 1.jpg
    88,6 KB · Katselut: 15
Just joo, eli tämän "uuden" CDI:n toiminnasta ei ole mitään takeita? Ja kun noita noin kolmee tai neljää erilaista kytkentäkaavioo on tavannut, niin muutoksiahan niissä on juurikin noiden turvakatkaisijoiden kytkennöissä, ja siinä miten ne siihen boksiin tuodaan (ja boksin nastalukumäärässä). Mua epäilyttää se sivutuki, kun ainakin jossain toi tuodaan suoraan omaan nastaansa siinä CDI:ssä, ja sehän on juurikin sellainen jonka pitää myös sammuttaa kone, ei pelkästään estää starttaamista. Eli väärin kytkettynä hävittää kipinän. Noi muuthan pitäis estää myös starttaamisen, mutta starttihan sulla pyörii...
 
Just joo, eli tämän "uuden" CDI:n toiminnasta ei ole mitään takeita? Ja kun noita noin kolmee tai neljää erilaista kytkentäkaavioo on tavannut, niin muutoksiahan niissä on juurikin noiden turvakatkaisijoiden kytkennöissä, ja siinä miten ne siihen boksiin tuodaan (ja boksin nastalukumäärässä). Mua epäilyttää se sivutuki, kun ainakin jossain toi tuodaan suoraan omaan nastaansa siinä CDI:ssä, ja sehän on juurikin sellainen jonka pitää myös sammuttaa kone, ei pelkästään estää starttaamista. Eli väärin kytkettynä hävittää kipinän. Noi muuthan pitäis estää myös starttaamisen, mutta starttihan sulla pyörii...


joo startti pyörii ja sen oon mitannut että pinkki johto liittyy siihen turva katkasijoihin tietäisvaan että pittääkö se maadottaa vai antaa virtaa vai mitä tietoo se tarvii.
kun kytkee sen sivujan johdot yhteen niin se maadottaa ottaa irti niin ei oomihinkään yhteydessä mutta kumpaakin vaihto ehtoa olen koittanut mutta e kipinää löydy.
näin olen ymmärtänyt että niillä 2 ja 3 vaihteen johdoilla ei oo mitään tekemistä kipinän kanssa saa ja pitääkin korjata jos olen väärässä.

juu uuden cdi boksin tai tämän johtosarjan kanssa ei oo kipinää näkynyt ostin halvalla koko paketin moottorin missä on sähköstartti johto sarjoineen aattelin että eihän tämä ole vaikeakaan homma mutta kyllä sevaan on.
myyjä sano että ne on purettu samasta kotarista johtosarja ja moottori mutta nyt alan epäilee että näinköhän asia on
 
On mustaan epoksiin valettu boksi. Tuskin kukaan on näitä korjaillut samalla metodilla kuin vanhoja Motoplatteja?


Epoksi pehmenee alkoholilla. Sinol on ihan toimivaa tuohon. Liotukseen ja rapsutteluun menee sitten päiviä vähintään , se ei ole mitään nopeaa hommaa. Ja kun tuo on mustaa niin se tee hommasta vielä vaikeampaa kun komponentteja ei näy jolloin niiden varominen on vaikeaa. Siinä ei ihan tuntipalkoille pääse ellei sitten korjaa ainutkertaista laitetta joka maksaa maltaita kaupassa.

Ja sitten lopuksi paljastuu että puolijohteista on lähtenyt kaikki merkinnät ja se palanut komponentti on ihan tunnistamaton eli kaikki työ meni hukkaan:jippikaijee:
 
se minua ihmetyttää kun antaa virtaa sille cdi boksille eikä kytke sitä sytys puolaa maihin niin sytyspuolan maa johtoon tulee jatkuva 240 volttia vaikka ei konetta pyöritäkkään.
onko siellä cdi boksissa joku oikosessa vai sytyspuola ?
sitten kun kytkee sytyspuolan miinuksen runkoon niin purkaa virran samantien.

onko se ihan normaalia ?

On. Näinhän sytytysjärjestelmä on toiminut kautta aikain, jo silloin kun käytössä oli virranjakaja ja katkojankärjet. Silloin puolan plus-johtoon tuotiin virtalukon kautta virta, maadoitusjohto vietiin jakajalle ja sieltä kärkien kautta maihin. Jakajan nokka pyöri, ja katkoi tuota maayhteyttä. Ajattele nyt sitä kärjille tulevaa maajohtoa, kyllä siinä on jännite myös koko ajan, virta kulkee ja puola magnetisoituu niin kauan kuin kärjet ovat kiinni, ja sytytyshetkellä kärjet avautuvat, virta ei kulje, ja tulppa lyö kipinän. Ainut ero tässä CDI-järjestelmässä on se, ettei katkota sitä puolan maajohtoa, vaan sitä virran syöttöä.
 
Back
Ylös