KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vipe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vipe

New member
KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Moi!

Kävi huono tsäkä kun 690 smc lähti pihalta huviajelijan matkaan. Löyty kuitenkin facebook ilmoituksen avulla!

Eli nyt on ongelmana että vakuutus yhtiön mielestä ei kannata korjata vaan menis lunariin.

Noh, syy miks menee lunariin on, että ohjaustangon lukko kun oli väännetty paskaks, niin vastakappale joka on rungossa on revennyt irti. Ja valtuutettu KTM huolto ei saa hitsata sitä vaan runko täytyy vaihtaa. Kokonais kustannukset korjaukseen olis 5700€ [emoji106]

Sain myös vaihtoehdon, että korjaan itse ja saan vakuutus yhtiöltä summan korjauksiin.

Kysymykseni on: Onko kellään täällä foorumilla käynyt vastaavasti? Jossa stonganlukon vastakappale revennyt rungosta ja runko vaihtoon?

Jos, niin mitä olette tehneet? Korjauttaneet itse vai vaihtanut runkoa?

Jotenki mieli tekisi pitää kyseinen fillari ja duunata kuntoon.

Kiitos!



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ota fyrkat, menet osaavalle Tig hitsarille joka tekee siihen uuden virtalukon kiinnityksen ja maali päälle. Loppurahoilla käyt syömässä kunnon pihvin ja ruokajuoman kera:p
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Ei huono idea! [emoji106]

Onko tietoa vaatiiko kyseinen prokkis purkua? Lähinnä moottoria ajattelen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jos olet mieltynyt pyörään...,ilman muuta ota rahat ja pidä pyörä...p.s.aikamoisen pihvin niillä rahoilla saat mitä korjauksen jäljiltä sinulle jää...
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Eli kustannuksen hitsaajalle ei taida kummoset olla [emoji16]

Onko teillä suositella hitsaajaa helsingin alueelta? Joka olis näitä korjauksia tehnyt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kuulin joskus, että vakuutusyhtiöt leikkaavat palan vahingoittuneesta rungosta pois, jotta sitä ei enää käytetä. Mitenköhän tässä tapauksessa?
 
Espoon Erikoishitsaus Masalassa, vaikka paja on sotkuinen niin hitsari on osaava kaveri. Kustannukset riippuu siitä paljonko joutuu purkamaan ja tekemään uutta rautaa lukolle, puhutaan kuitenkin satasista, ei tonneista.
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Kävin katsomassa perjantaina fillarii ja se pala oli lähtenyt irti "reiästä" johon on kiinnitetty. Tarkemmin en katsonut ulkopuolisia hitsi kohtia, mutta! Olen menossa huomenna (maanantaina) katsomaan uudestaan suurennuslasilla [emoji23] kyseistä kohtaa. Että mitä on tapahtunut. Tosiaan ei ollut pahan näköinen. Eikä näkynyt, että olisi leikattu mitään paloja rungosta.

Masalan kaveri kuulostaa hyvältä! Täytyy kaivaa kyseisen pajan numero ja soitella kuulumisia [emoji106]

Ja ihmettelin muutenkin alkuun, että minkä takia ei korjata ja miks maksaa korjaus 5700€! Koska pyörä oli yllättävän hyvässä kunnossa kun se löyty. Oli se lipattu oikealle puolelle mutta edes stonga ei ollut vääntynyt. Eli aika kevyt lippa. Tankin kyljessä oli joitain naarmuja tullut. Niiden kanssa pystyn todennäköisesti elämään. [emoji106]

IMG_1137.JPG
IMG_1129.JPG

Tuossa pari kuvaa. Alemman kuvan otin heti ku saavuin paikalle. Eli en ollut vielä koskenut siihen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Hmmm.. jääköhän kuvat noin paska laatuisiksi kuin itse nään tällä Tapatalkilla? [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

8b649eeedfd02e95e4a5a5756f9a64fa.jpg

359d61bae4a16b2b7c106550d3aab6c5.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mulla oli Enduro R:ssä kanssa virtalukon kiinnitys ottanut itteensä varkauden jäljiltä mutta ei tarvinnut hitsata. Kiinnike on aika hennosti heftattu paikalleen.

Kun tilaat uuden virtalukon niin ota samalla lukko/tankin korkki pakettina niin saat saman avaimen molempiin reikiin, maksoikohan se joku 160€.
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Joo, just kattelin motokeitaan saittia että olis 185€ koko pakettina. Ei toi paha ole. Täytyy myös maanantaina kysyä Bike Worldista onko niillä noita hyllyssä jossain. Sais heti mukaan ja alottaa prokkis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Niin siis tuossa on teräsrunko? Jos siinä on ollut heikosti kiinni hitsattu ohjauslukon vastakappale, niin kannattaako koko viratonta lukkoa edes uusia? Katsoisin voiko sen siistiä ja joisin rahat:bisseä:
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Teräsrunko joo. Ja siis tossa on virtalukko hajotettu. Se on vähän pakollinen tossa jos ei haluu sähköjohdoista käynnistää (niinku varkaat teki.)

Siitä tulikin mieleen että johdoista oli käynnistetty. Täytyy nekin yhdistää uudestaan. Jatkossahan en aio käyttää ohjauslukkoa. Ajonesto ja hälytin. Jopa GPS:ää harkitsen, et voi sitten hakea takaisin mahdolliselta huviajelijalta.
8a0d5ce96f8a0030a68d576080258d5e.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Itse suosittelen levujarrulukkoa. Estää satunnaisten meisseli/pora piripäiden huviajelut kun tuota on hankalampi alkaa vääntämään paskaksi.
 
Ai niin, jos ohjauslukko on tangosta vääntämällä rikottu niin saattaa olla myös ohjausakseli vaihtokunnossa, on alumiinia ja siinä on kolo ohjauslikolle joka voi mennä väkivallan seurauksena muodottomaksi. Kannattaa ainakin tarkistaa. Sitä en muista saako siihen jyrsittyä uutta lukituskoloa vai onko laakista vaihtokunnossa.
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Joo! Mullahan oli aikanaan kevarissa levyjarrulukko mut oli hävinnyt lukko+pyörä parkista [emoji16] tosin hyvä vinkki siihen on laittaa levyjarrulukko "väärin päin" kiinni. Eli avaimen reikä vanteeseen päin. Vähän hankaloittaa käyttöä mutta myös sen poraamista.

Ja jossain netissä myös myytiin aika suolaisella hinnalla sellasta tappia mikä laitetaan myös levyjarruun mutta ei pitäisi saada irti/rikki hajottamatta levyjarrua. Sekin täytyy kaivaa jostain. Voi olla että jatkossa pyörän käyttöön otto lukituksesta avaimilla voi kestää sellasen 10min. Mut ehkä ei ihan herkästi jatkossa lähde väärän äijän mukaan. [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: KTM 690 SMC varkauden jälkeen...

Okei! En huomannu heti Koheltajan viestiä ku näköjään viesitty samaan aikaan. Mutta onko jotain kikkaa millä ton ohjaus akselin kunnon huomaa? Jos ei siis silmällä huomaa? Ottaako kiinni johonki tai muuta?

Täytyy senki hinta tosta kurkkaa. Varuiks.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Juu, virtalukko täytyy uusia, mutta missä kunnossa se runko on? Siis onko se heikentynyt niin, että kannattaa tehdä korjaus, jota vakuutusyhtiö ei hyväksy? Millaisia merkintöjä yhtiölle jää tästä tapauksesta? Siis jos joku joutuu uudestaan asioimaan mopon kanssa vaikkapa kaadon takia ja huomaako ne silloin luvattoman korjauksen?
Nämä ovat ihan "Stetsonista" vedettyjä ajatuksia, jotka tulivat mieleen.
 
Back
Ylös