KTM 990 SD -08 sammuilee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WDW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

WDW

New member
Eli SD:ssä seuraavanlaista vikaa.

Käynnistäessä pyörä ei lähde ihan niin vikkelään käyntiin kun toivoisi, vähän joutuu pitämään nappia pohjassa että hurahtaa käyntiin, mutta sammuu n.2-5sek kuluttua. Virrat pois, ja pyörä tulille.. yleensä parin kerran jälkeen jää kauniisti murisemaan.

Ongelmat kuitenkin jatkuvat, hitassa ajossa, juuri ennen kuin jalka osuu maahan pyörä saattaa sammua. Tällaisia on ollut esim risteyksissä sekä jos vaikkapa jää odottelemaan kaveria ja ottaa tien reunaan.

Muutoin pyörä käy ja kukkuu hienosti. Sammuminenkin on kuin veitsellä leikkaisi, ei mitään käynti ongelmia, röpöttelyä ei mitään. Virrat pois ja pyörä tulille. Huomioitavaa on myös että tämä tapahtuu ehkä 1/10 kun pysähtyy eli ei läheskään aina.

Sillä onko kone kylmä taikka lämmin ei ole merkitystä paitsi tuossa ensimmäisessä käynnistyksessä.

Aluksi epäilin että vika voisi olla bensansyötössä mutta sitä ei oikein tue toi veitsellä leikkaava sammuminen. Tulpat vois selittää ton huonon käynnistyksen kylmänä, muttei sammumista kesken ajon (?).

Ideoita? Itellä ei oikeen ideaa mistä etsisi ongelmaa, ainut mikä tulee mieleen on vaihtaa tulpat ja bensansuodatin ja katsoa poistuuko ongelma. Mutta jos joku kokenut vastaa tai tulee vahva epäilys viasta X niin kuulisin mielelläni.
 
Vois ehkä olla TPS ongelma. Ainakin adventureissa on joillain ollut vähän vastaavan kuuloisia sammumisia. Jos jännite ylhäällä niin pyörä luulee että kaasu auki eikä aja tyhjäkäynnin säädintä.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Vois ehkä olla TPS ongelma. Ainakin adventureissa on joillain ollut vähän vastaavan kuuloisia sammumisia. Jos jännite ylhäällä niin pyörä luulee että kaasu auki eikä aja tyhjäkäynnin säädintä.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Luin kanssa että hieman vastaavan laista ongelmaa olisi ollut, mut mitään varmaa ratkasua en bongannut.
 
Luin kanssa että hieman vastaavan laista ongelmaa olisi ollut, mut mitään varmaa ratkasua en bongannut.

No se on kohtuu simppeli ainakin tarkastaa jos löytyy esim. TuneEcu tai Ecusensors ja välikaapeli. Tuotahan pystyy joissain rajoissa säätämään. Jos taas arvot hyppii epälineaarisesti kaasua käännettäessä niin putsaus tai uus anturi.
 
Tänään teki nyt sitten sen että ei meinannu käynnistyä ollenkaan, kun sain parikertaa käyntiin niin sammu melkeen heti, ja sitten loppukin akku.
 
Back
Ylös