• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM isompien moottoreiden kestävyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja intinaz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

intinaz

New member
Millaisia kilometrimääriä yleensä nämä superdukeissa ja isoissa KTM supermotoissa käytetyt moottorit kestävät? Vaikka verrattuna tonnisiin japseihin(tietty laaja käsite)? Mulla oli joskus superduke, se oli silloin vaan muutama tonni ajettu ja muutenkin oli uus malli.

Miten nuo pienemmät, 690 moottorit? Niitä ei ikinä oikein näe myynnissä enemmän ajettuna.

Jos tässä miettis superduken ostamista, niin kannattaisko siihen vaihtaa välitykset? Tollasta uudempaa mallia mietin.

Noo, minä oon ajanu 40 tkm ilman huolia, mutta oon kuullu huhuja paljon ennemmänkin ajetusta LC8:sta
wink.gif

Eikös tuo KTM Adventure 950 moottori ole periaatteessa sama kuin super dukessa? Hyvinhän nuo nettijuttujen perusteella tuntuvat kestävät. Bensapumppu kaiketi on hajoavien listalla ja vanhoissa vesipumppu?

Ktm Adventure 990 haaveilinkin joskus, täytyisi kasvaa vaan pituutta ensin, pirun korkea pyörä
smile_org.gif

Eikös tuo KTM Adventure 950 moottori ole periaatteessa sama kuin super dukessa? Hyvinhän nuo nettijuttujen perusteella tuntuvat kestävät. Bensapumppu kaiketi on hajoavien listalla ja vanhoissa vesipumppu?
Bensapumpun voi vaihtaa facettiin joka maksaa 50 ekee ja vesipumppuremontti saman hintanen, niitä ei kannata pelästyä.

Koneessa ei ollu mitään vikaa, mutta 53 tkm kohdalla kytkin räjähti.. muuten kone käy ja kukkuu
smile_org.gif

Mistä näitä epäileviä tuomaksia riittää??

No siinä on vaikka yks 150 000 sisäänajettu maailmaa kiertävä tapaus:
http://www.the-great-adventure.fr/wordpress/?page_id=14&lang=en

baaa.gif
Eipä tässä nyt mitään epäileviä tuomaksia olla, ihan mielenkiinnosta kysyin. Oikeastaan itellä oli sellainen kuva alunperinkin, että noi on kestäviä myllyjä. Onhan noi koneet yksilöitä ja tiedän, että minkä vaan saa rikki. Jopa africa twinin myllyn.

Jostain lueskelin, että 07- malleissa olisi noi bensa/vesipumppuasiat kunnossa, onko näin?

Jostain lueskelin, että 07- malleissa olisi noi bensa/vesipumppuasiat kunnossa, onko näin?
Toisaalla olen nähnyt vaitettävän, että -08 vesipumpun akselin materiaali olisi muuttunut.
Mulla ei asiaan varmistusta ole, mutta oma -07 on ainakin käynyt ja kukkunut yli 50tkm ilman murheita. Ei hukkaa vettä eikä ole kytkinkään alkanut luistaa. Molemmat hoituvat kyllä tarvittaessa kuntoon kohtuullisilla kustannuksilla. Ruiskuna tuossa ei samaa bensapumppua edes ole kuin tuo ongelmamalli.

Toisaalla olen nähnyt vaitettävän, että -08 vesipumpun akselin materiaali olisi muuttunut.
Mulla ei asiaan varmistusta ole, mutta oma -07 on ainakin käynyt ja kukkunut yli 50tkm ilman murheita. Ei hukkaa vettä eikä ole kytkinkään alkanut luistaa. Molemmat hoituvat kyllä tarvittaessa kuntoon kohtuullisilla kustannuksilla. Ruiskuna tuossa ei samaa bensapumppua edes ole kuin tuo ongelmamalli.
Tällaisen vertailun tein aikoinaan: Super Duken vesipumppu

Vesipumpun kuorta on päivitetty siis ainakin Super Dukeen -07, -08, ja -09 sekä vesipumpun akselia stefoineen -07 ja -08. Lisäksi R-mallissa vaihtui siipipyörä -08.

RC8 ja LC8 -koneissa ei taida olla enää kovin montaa vaihtokelpoista osaa, varsinkin venttiilikoneisto on noissa huomattavan erilainen, esim. LC8:ssa venttiileissä paininkupit, RC8:ssa keinuvivut. Toki RC8-koneen voi laskea LC8:n evoluutioversioksi.

Ensimmäisissä RC8:ssa on ollutkin lastentauteja, esimerkiksi minulla vaihdettiin etummainen kansi koneistusvirheen takia. Venttiiliohjurit eivät istuneet kunnolla kanteen, josta seurauksena runsas öljynkulutus.

Back