Tänä keväänä ostin uuden LC 4 Adventuren, enkä ole katunut päivääkään, vaikka ostin sen ilman minkäänlaisia aiempia kokemuksia pyörästä. Vaihdatin siihen änkkärin ja suutinsrj:n sekä ilmanottoa parannettiin. Pyörä kiihtyy ja vääntää hyvin. Pyörä on todella nopea ja huippualustan takia helppo ajaa sora-/metsäautoteillä.
Vuonna 2003 sylinterinkanteen on tehty muutoksia, jotka nostivat tehoa 5 hv sekä paransivat vääntöä. Pyörä tärisee ajossa hieman, mutta ei häiritsevästi (ainakaan minun mielestä). Kokemusta muista tömäreistä minulla ei ole, joten en osaa verrata sitä muihin. V 2003 kytkin muuttui hydrauliseksi.
Jos ostat pyörän uutena, joudut huoltamaan sen takuusydeemien takia merkkikorjaamossa ensimmäiset 2 vuotta. Huoltoväli on 5000 km ja jokainen huolto maksaa vähintään 240 euroa.
Matkaakin on tullut ajettu ihan kivasti. Kate taittaa tuulen yllättävän hyvin. Kulutus minun pyörässä on ollut n. 4,8 l/100 km, joten tankillisella pääsee noin 550-600 kilometriä. Matka-ajossa on se huono puoli, että takapuoli puutuu suhteellisen nopeasti, koska satula on kova ja kapea. 200 kilometrin välein on pakko pitää taukoa; on nimittäin sietämättömän kipeä, mutta pidempään matkaankin varmasti tottuu.
Ensi kesänä 7,5 viikoksi Kreikkaan ja muualle Eurooppaan Valko-Venäjän ja Ukrainan kautta, joten sitten päästään testaamaan pyörää oikein kunnolla.
Toivottavasti saan ajokaverin tuolle Valko-Venäjä, Ukraina, Kreikka välille.