KTM Super moto 990 R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ricky

New member
Olen katsellut läheisellä parkkipaikalla tälläistä nyt keväällä, on mun silmään hienon näköinen peli! Kattelin netistä, että 2011 ja 2012 on samanhintaisia, uudessa ABS jarrut ja vanha oli jonkun nettipalsta mukaan enemmän bling blingi. Onko noissa muuta eroa kuin toi ABS?

Millainen mopedi toi muuten on, onko kokemusta kellään? Noita ei ole paljoa myynnissä. Sisar malli SMT ei kiinnosta kun, tää on hienompi!!

Oon käynyt tällä lenkin heittämässä joskus. Aivan mieletön pyörä ajaa.
SMT:ssä on vakiona enemmän tuulensuojaa, isompi bensatankki ja jonkinsortin laukkukiinnikkeet takana.
Lisävarusteena SMRään uppoaa vaikka 130L kovaa takalaukkua, joten oleellisin lienee toi pari litraa pienempi tankki. Tosin jotain 160-200km pitäis silläkin päästä tyylistä riippuen.
Ite ottaisin omani ilman ABSia keinolla millä hyvänsä.

Miksi ABSit kun ei niitä nykyisiäkään jarruja tarvi juurikaan kiusata :grin::grin:

Koeajoin juuri viime viikolla SMR:n, samalla kuivavertailin 2011 ja 12 malleja. Omasta mielestäni 2011 oli hienomman näköinen, hienommat vanteet ja hiilikuitua. Jarrut olivat aivan huippuluokkaa omasta mielestä, ajettavuus oli loistava. Siis 2012 en koeajanut, enkä itse osaa ABS-jarruja kaivata. Varmasti nekin ovat hyvän. Valitsisin 2011 mallin.

teroliuksen kanssa samaa mieltä. Minusta KTM on "tavistanut" R-versioitaan viime vuosina. Ennen se oli varustellumpi versio kuin perus hinnat alkaen-malli monessa pyörässä, ja nyt R taitaa olla perusmalli. RC8:ssa kävi näin ja ilmeisesti Supermotossakin, tuliko uusimpaan Super Duke R:ään vielä mm. takapenkki ja -tapit.

Kävin tossa muutaman kymmenen kilsan päässä mopoliikkeessä katsomassa noita. On toi 11 silmään hienompi kuin 12. On se kuulemma paremmista osista eli sittä R tuntua enempi! Samaa hintaa pyytävät mut koeajohan sen kertoo, kuiteskin toi 11 malli vois olla se. Eihän nää järkipyöriä ole yhtään muutenkaan ja hintaakin tollaseks aika roimasti, mut on se hieno peli! Varmaan tosta 12 mallista sais jälleenmyynnissä enemmän, mut ei se kriteeri mopokaupoille itellä ole. Tuskin se ero niin iso kuiteskaan on?? Kuulemma 10 malli maksanut 1500 enemmän tullessaan kun tää uusi 12. Kait se noista osista johtuu, vanteet oli ainakin paljon nätimmät vanhemmassa.

SMR:än omistajana en voi kuin suositella:thumbup: . Parempaa mopoa ei mielestäni voi omistaa ellei halua jotain matkalassea pitkille (800 kilsaa yli päivä)reissulle. Uudemman ABS jarrut on ilmeisesti säädetty eritavalla kuin SMT:n abs jarrut. Hankkii sit uudemman tai vanhemman mallin niin saa erittäinhyvän ellei erinomaisen moton alleen.:respect:

Koeajo tehty Super motolla vai onko tää enemmän möhkömoto. Yllätystä oli yllättävän hyvät tehot ja sellanen järki pyörämäisyys mikä loisti taustalla. Kyllähän toi kurveihin taittuu hienosti, ei tietty super moto tasoa. Ruutia oli Ackra-vehkeessä tähän malliin ihan riittävän oloisesti. Ei varmaan paljoo Superdukelle häviä potkussa mitä olen koittanu.

Sit toi RC8 viel polttelis niin pirusti kans. Hankalaa kun on valintoja :D

Back