GTracer
New member
Sainpas tänään kasattua GPz:n koneen kuntoon ja näin ollen mopon takaisin liikenteeseen ...viimeinkin.
Konetta kasatessa päätin testata miten tuubista löytyvä silikonitiiviste (laatua "black") soveltuu mopon osien tiivistämiseen (joskin vastoin Kawa diilerin suositusta ...mutta ei se sanonut syytä miksi silikonia ei saisi käyttää) ja lätkäisin öljypohjaan, kytkinkoppaan ja vastaaviin paikkoihin lohkossa pienen silikoni kerroksen, normaalien tiivisteiden lisäksi (samaa tapaa olen käyttänyt a*ton moottoreissa, alumiini osia teräslohkoa vasten tiivistettäessä).
Silikonin käyttö helpotti osien asennusta aika reilusti, koska tiivisteen sai "liimattua" kiinnitettävään osaan, eikä tiivisteen siirtymisestä pois paikaltaan tarvinnut enään huolehti osaa asennettaessa.
Nyt on takana 350 kilometrin testilenkki, jolla tuli annettua koneelle runtua oikein kunnolla (ollessani viikon auton ratissa, ajopaineita pääsi hieman kertymään), ja hyvin on pysyneet nesteet sisällä.
Konetta kasatessa päätin testata miten tuubista löytyvä silikonitiiviste (laatua "black") soveltuu mopon osien tiivistämiseen (joskin vastoin Kawa diilerin suositusta ...mutta ei se sanonut syytä miksi silikonia ei saisi käyttää) ja lätkäisin öljypohjaan, kytkinkoppaan ja vastaaviin paikkoihin lohkossa pienen silikoni kerroksen, normaalien tiivisteiden lisäksi (samaa tapaa olen käyttänyt a*ton moottoreissa, alumiini osia teräslohkoa vasten tiivistettäessä).
Silikonin käyttö helpotti osien asennusta aika reilusti, koska tiivisteen sai "liimattua" kiinnitettävään osaan, eikä tiivisteen siirtymisestä pois paikaltaan tarvinnut enään huolehti osaa asennettaessa.
Nyt on takana 350 kilometrin testilenkki, jolla tuli annettua koneelle runtua oikein kunnolla (ollessani viikon auton ratissa, ajopaineita pääsi hieman kertymään), ja hyvin on pysyneet nesteet sisällä.