Kumman kaa Griso vai 1200 sport?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roadster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roadster

New member
Jos valinta kaatuu kahden vaiheille, kumpi on "järkevämpi" hankinta: Moto Guzzi 1200 Griso vai 1200 Sport? Ainakin paperilla nuo näyttäisi olevan lähes samanlaiset.

Jeesatkaa ...
bowdown.gif

Kumma ku mopokin pitää ostaa järjellä. Itse ostan ajoneuvoni fiiliksellä. Toisaalta... Guzzi ei ole millään mittapuulla järkevä/toimiva pyörä
smile_org.gif

OT: ois muuten kiva nähdä jotain statistiikkaa miten suuri prosentti autoista suomessa on farmareita...

Tietämättä tarkemmin käyttötarkoitusta sanoisin, että 1200 Sport olisi se "järkevämpi" vaihtoehto. Ainakin siinä on riittävän kokoinen tankki ja muutenkin olen antanut itseni ymmärtää ainakin Brevan olevan käytännöllisempi kuin Griso. Itse tosin ottaisin empimättä Grison. Kannattaa varmaan kokeilla kumpaakin ja ottaa se, joka paremmin omaan kouraan sopii.

Ja sjobbe, kumpi tahansa noista (tai mikä tahansa Guzzi) taitaa olla nimenomaan järkevämpi kuin vaikkapa Hayabusa. Tosin minkä tahansa konepyörähankinnan perusteleminen järjellä näissä Suomen oloissa on kaiken kaikkiaan melko haasteellista.
smile_org.gif

Niissä molemmissa on nykyisin sama 8-venttiilinen kone, jossa alavääntöä on pienen tehonlaskun ( Griso ) kustannuksella parannettu, jos se nyt huono oli ennenkään. Ovat molemmat vielä samanhintaisiakin, joten arpomaan. Sportissa on isompi tankki, Griso muuten vaan äijämäisempi ? Hyviä ajettavia kumpikin. Ota se, mikä vartalolle paremmin sopii.

"Järkevyys" varmaan riippuu käyttötarpeesta. Itse Breva-kuskina ottaisin Sportin pidemmille matkoille, mutta jos ei reissaa enempää niin sitten Griso.

Joku epäili Guzzin järkevyyttä tai toimivuutta. Järkevä ihminen varmaan ostaisi Hondan, mutta Guzzi on MOOTTORIPYÖRÄ. Toimivuutta en voi vielä arvioida, kun on Guzzilla takana vasta 30 000 km, tähän asti on vielä toiminut moitteetta, mutta arvioin toimivuutta vaikka sitten 100 000 km jälkeen
biggrin.gif

Käytännössähän noi on oikeestaa kuin kaks marjaa erilaisissa kuorissa. Grisoa oon käyny koittamassakin mut ottaisin silti Sportin ihan vaan siks ku siinä marjassa on paremman näköinen kuori
smile_org.gif

Italo miitissä joskus kumpaakin ajettuani tykästyin enempi sporttiin ja onhan se komeampikin.

Sportiin kallistuin viime syksynä. Kriteereinä oli matkakäyttö ja kakspäällä liikkuminen
inlove.gif

Olen tykännyt
cool.gif

Back