Kumman ottais?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nro:13
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nro:13

New member
Olis ekan pyörän osto edessä ja Ducatit kiinnostaa kovasti.
Vaihto ehtoina on hintansa puolesta Monster 600 ja 620 sekä ss 750 ff. Miten on kumpaa sinä suosittelet? Käyttö pää- asiassa lyhyttä max 40km pyrähdystä.
062802moto_prv.gif
 
Nämä on sellaisia asioita, että kaikkein paras on kun käy kummankin päällä istumassa ja ottaa sen kumpi enemmän miellyttää. Makuasioitahan nämä on ja makuja on ainakin yhtäpaljon kuin on moottoriäyörämallejakin
sport05.gif
 
no jos käyttö on pääasiassa tollasia lyhyitä matkoja niin varmaan noista paras siihen tarkoitukseen on tuo 620. Muistanko väärin vai eikö 600 ja 620 ero ole juuri se että jälkimmäisessä on ruisku? Se ruisku merkitsee aika paljon,joten siinä yks lisäpiste..
thumbs-up.gif
 
Joo niin se on 620=ruisku, 600= vanhempia ja halvempia. Mites muuten toi monsterin 750cc, onkos siinä kuutioita tasan se 750, vai jääkö alle? Ajattelin vaan, että saako sen vielä halvemmille vakuutuksille? Ja eikös tossa ss ff:ssä kuitenkin ole alle750cc?
withstupid.gif
 
Osta monsterin s2r.Toi 600 on hetikohta liian hengetön.
Hinnoissa on melkoisesti eroa.
S2r n. 14000-15000 €, 600, 620 n.7000- 10000€.

Tuo "hengettömyyskin" on enemmänkin arvostuskysymys.
600 kulkee taatusti aivan riittävästi, ellei pyörän valinnassa pääasia ole mahdollisimman suuri huipputeho.

750: ssä on 748 kuutiota.

Osta mieleisesi pyörä, itsehän sillä ajat.
 
Jeps, eli 750:ssä on tuo 748 kuutiota, kuten Aksu jo mainitsikin. Eli menee halvempaan luokkaan nuo vakuutukset.

Paha sanoa, kumpi on "parempi". Minäkin ehdottaisin, että kävisit istumassa ja ajamassa kummallakin ja päättäisit fiiliksen pohjalta kumpi on parempi. Loistavia laitteita molemmat. Pauhua noissa kaikissa on ihan tarpeeksi niin aloittelijalle kuin kokeneellekin motoristille, riippuu vähän mitä hakee tältä hommalta; tähtää ja laukaise- toimintaa vai naatiskelua mutkatiellä.

Minäkin antaisin ruiskusta lisäpinnan.
 
Mites muuten on onko Monsterit luotettavia? Jos pitää huolta niin pysyykö peli kasassa vai voiko tulla yllätyksiä? Ja onkos huollot kalliita? Kertokaa omia kokemuksianne.
 
Heips ja kevättä kaikille!

Itse ostin viime syksynä M620s:n ekaksi isoksi pyöräksi. Tykkään vieläkin;) Muutaman kerran on käynyt mielessä jotta oisko se isompi tehoinen ollut parempi sittenkin, mutta toisaalta, tuollakin kerkeää laittomiin nopeuksiin todella nopeasti.
Itsekin ajelen paljon lyhyttä matkaa joten tuollainen silmiä (ja korviakin) hivelevä "avomalli" on vallan loistava valinta:) Lyhyt matka kun ei pidä sisällään kauheasti tuulisia moottoriteitäkään. Ehkä.
Ja sitäpaitsi, avomallin jäähdytysripoja on mukava pestä kurakelin jälkeen... hammasharjalla;)


/make
 
Mites muuten on onko Monsterit luotettavia? Jos pitää huolta niin pysyykö peli kasassa vai voiko tulla yllätyksiä? Ja onkos huollot kalliita? Kertokaa omia kokemuksianne.
Kyllä ne on käsittääkseni ihan luotettavia.

Ducateissa tuo kunnossa pysyminen pääasiassa kulminoituu noihin venttiileihin, eli kannattaa tarkastaa ja varmistua siitä, että huollot on tehty ajallaan ja ostamissuorituksen jälkeen vaikka tarkistuttaa venttillit vielä oman mielenrauhansa takia. Venttiilithän säädetään normaalisti 10 tkm välein. Sitä paitsi nämä 2v- mallit (esim. M600, M620, SS750), ovat ihan maatalouskoneita verrattuna noihin 4v- malleihin (esim. 748, 749, 999, MS4R) eli paaaaljon yksinkertaisempia toiminnaltaan sekä ylläpitää ja huoltaa. Eli kunhan pitää ne venttiilit säädöissä ja vaihtelee nokkahihnoja tarpeeksi usein + suorittaa ne kaikki tavanomaiset huoltotoimenpiteet mitä muillekin pyörämerkeille on tehtävä niin pitäisi kyllä toimia kuin junan vessa, eikä pitäisi tulla niitä yllätyksiäkään.

Omani (S750) on juuri tällähetkellä huollossa ja siihen tehdään 20 tkm huoltoa vastaava huolto (sis. mm. venttiilien säädön), kun viime huollosta on jo kaksi vuotta (aj. vasta 12,5 tkm). Kustannusarvio oli n. 150 - 170 €. Eli ei se nyt niin kallista ole. Paikka on muuten Two Wheel Center Lahdessa, ei ole maahantuojan valtuuttama huoltamo (enää), mutta käsittääkseni asiansa hyvin osaava paikka. Maahantuojalle kun viet niin saat maksaa moninkertaisesti ja sinnehän täytyy viedä jos on takuu voimassa.
 
Itselläni on myös 620 monsteri joka soveltuu meikäläisen käyttöön erinomaisesti. Ajot on pääasiassa työmatkaa, kaupunkikruisailua ja välillä 100km siivuja maalle.

Tehojen suhteen mulla ei ole vielä ollut ongelmaa. Kyllä toi kulkee ja kiihtyy välillä liikaakin. Hevosvoimien riittämättömyys näkyy musta vaan paperilla ja kiloisten kyykkypyöräkuskien puheissa. Ei ajossa.
Eikä nakupyörällä sitäpaitsi ole kauheen kivaa painaa 140 km/h motarilla joten kuka niitä 240kmh huippunopeuksia kaipaa....

10.000km huolto taitaa olla se kallein perushuolto. Hailac ilmotti hinnaks muistaakseni 397e.

Lisää Monstereiden eroja näkee  tästä threadista.
 
Mulle tarjottiin Hailacilla kanssa tota 10tkm huoltoa, mutta hinta oli mielestäni lähempänä kolmea kuin neljää sataa.
 
Meillä on perheessä molemmat (600 monster ja S750FF). Puhtia tuossa monsterissa on hiukan vähemmän, hirveesti ei tosin kummassakaan. Jos ajosi painottuu pääasiassa syheröisille mutkateille ja haluat ajaa aktiivista/urheilullista ajoa vauhdeissa 60-140, kannattaa valita S/SS. Radallakin olen Sportilla käynyt. Mutkaisemmilla osuuksilla pärjää kivasti. Suoralla menevät 600 rivinelkut kuin heittämällä ohi molemmilta puolilta.

Monster on ehkä hiukan enemmän fiilistelypeli. Jalkatapit saa raapimaan maata aika helposti, joten hiukan rauhallisempi mutka-ajo on tosiasia. Kaupunkipyörityksessä Monster on huomattavasti mukavampi. Kuskin paino on perseen, ei ranteiden varassa.

Matkaa on yritetty ajaa kummallakin, enimmillään 1000 km/päivä. Siihen hommaan löytyy varmasti muilta merkeiltä parempia ratkaisuja. Monster on reiluissa moottoritienopeuksissa hiukan huonompi. Kahvoissa saa tosissaan roikkua pienestä tuulenohjaimesta huolimatta. Samassa vauhdissa S/SS mallissa paino vasta kevenee mukavasti käsiltä.

Kaksin ajoon kumpikin on yhtä huono, eri syistä tosin. Sportissa matkustaja tulee jarrutuksissa todella raskaaksi, kyydissä en siinä ole koskaan ollut. Tuskin on kovin mukavat oltavat. Monsterissa sitä vastoin kahden henkilön paino lisää entisestään raapia jalkatappeja asfalttiin tai pahimmassa tapauksessa jättää vaikka jalkaterä huolimattomasti jalkatapin ja maan väliin (näinkin on meinannut käydä).

Luotettavuuden kanssa ei kummallakaan pyörällä ole ollut ongelmia.

Kannattaa käydä koittamassa molempia, sillähän se selviää sitten. Ja kannattaa käydä koittamassa jotain tuplasti tehokkaampaa japsia kanssa. Jos on kuitenkin hakemassa kunnon tykkiä. Sellainen ei näistä kumpikaan ole.
 
Matkaa on yritetty ajaa kummallakin, enimmillään 1000 km/päivä. Siihen hommaan löytyy varmasti muilta merkeiltä parempia ratkaisuja.
"Ei tarvitse mennä merta edemmäksi kalaan", onhan Ducatilla ST-sarja. Ihan mukavan tuntuisia sporttisia matkapelejä. Varsinkin 2004-mallit, joissa on korkeampi kate ja mukavampi satula myös takamatkustajalle.
 
Sitä minä tolla hengettömyydellä tarkoitin,että ainakin kun joskus pääsin itsekkin 600 monsteria ajamaan,niin kaksi päällä oli aika tuskaista.Mutta kuka mistäkin tykkää.
 
Matkaa on yritetty ajaa kummallakin, enimmillään 1000 km/päivä. Siihen hommaan löytyy varmasti muilta merkeiltä parempia ratkaisuja.
"Ei tarvitse mennä merta edemmäksi kalaan", onhan Ducatilla ST-sarja. Ihan mukavan tuntuisia sporttisia matkapelejä. Varsinkin 2004-mallit, joissa on korkeampi kate ja mukavampi satula myös takamatkustajalle.
Tokihan Ducatilta löytyy tosiaan nuo ST-mallit, eikä Multistradallakaan matkailu ole varmaan hassumpaa. Ei taida vaan hinnoiltaan olla ihan samalla tasolla kuin ss750/Monster 600. Ehkä jotain vanhempis ST2-pyöriä saa jo sopivaan hintaan.

Yhden kesän ST4S:llä ajaneena täytyy todeta, että siinäpä vasta mukava ja raikas peli pidempäänkin reissuun.
 
Olis ekan pyörän osto edessä ja Ducatit kiinnostaa kovasti.
Vaihto ehtoina on hintansa puolesta Monster 600 ja 620 sekä ss 750 ff. Miten on kumpaa sinä suosittelet? Käyttö pää- asiassa lyhyttä max 40km pyrähdystä.
062802moto_prv.gif
Makuasiosta ei pitäisi kiistellä,mutta jos ajot on pääasiassa kaupungissa ja 40 km päivässä niin suosittelisin Monsteria. Ajoasento on hiukan rennompi kuin ss.sä. Joissain vuosimalleissa on ollut ongelmana takimmaisen pytyn öljyvuoto (öljyä tihkuu pytyn ja lohkon välistä öljykanavasta). Mutta luultavasti ne vaivat on Klaukkalan toimesta korjattu sorvaamalla pyttyyn o-renkaalle tila.
 
ittellä oli M600 -00, ja eipä oikeestaan huonoo sanottavaa siitä ole! ketterä värkki ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin! ja noi 1000km. päivämatkat tollasella kapineella ajelee leikiten! itselle löytyi ohjaustangon asentoa muuttamalla, ja keulan laskemisella (T-kappaleista) erittäin hyvä ajoasento pitemmille, ja aggressiivisille ajolenkeille!

sähköissä oli pientä häikkää siellä täällä, mutta kuluvia osia nekin! mukava peli ajella!
smile_org.gif
 
Back
Ylös