kuntopyörä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adville
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
mikä on pick-up???
biggrin.gif


meillä se on pirun vanha amerikkalainen avolava...

veikkaisin tuota cdi boksia,koska antaa tosiaan ryppään kipinöitä kerralla , aina välillä...

mutta sitten se nähdään kun saan kaverilta toisen , ja pääsen koittamaan...
062802jumpie_prv.gif


tässähän ei ole juurikaan monta sytkään vaikuttavaa osaa,
magneetto
cdi boksi
puola, ei sitten ollutkaan se ducatin palikka...
sytytystulppa, joita on koitettu vaihtaa 3 kpl, kaikilla sama..

no
nixweiss.gif
mutta nyt
033102beer_1_prv.gif
, ehkä sitten joku päivä taas
062802moto_prv.gif
 
Jostain se CDI saa tiedon milloin kipinää pitäs iskeä ja pick up tässä tarkoittaa sitä anturia joka ko tietoa haistelee.

Näinhän se on, yksinkertaisia laitteita. Jos on puristuspaineet ja jako kohdallaan, mekaniikan pitäs olla ok. Jos CDI saa kampuran asennon oikein ja tulppa johtoineen kunnossa, pitäs kipinää tulla.

Bensaa voi laittaa vaikka suoraan bensaletkusta kurkkuun ja käy vaikka ilman kaasaria. Ei kylläkään nätisti.

Silti noita saa välillä shamaanin avulla korjata.
 
biggrin.gif
nonni, taas se alkaa...
biggrin.gif


nimittäin isompi huolto...

tänään vein takaiskarin gustafssonnille karkkilaan ja etuputket on jo ennestään levällään...

sähkövian takia on kaikki muukin ihan levällään niin eipä tuohon enää monta osaa sitten kiinni jäänyt, joten "samalla" voi taas tehdä koko laitoksen ihan uusiksi ja vaihtaa ihan kaikki kuluneet osat, ompahan sitten kunnossa...
062802jumpie_prv.gif


tänään jo hiukan satoi luntakin niin vois vaikka vaihtaa taas piikitkin alle...
nixweiss.gif
 
:D onks kellään??? :)

nimittäin oli etuputket palasina ja joku oli vissiin syömäpuikoiksi tarvinnu noi säätötangot, kun niitä ei ollu ollenkaan...

ihmeteltiinkin et miks säädöt ei vaikuta, mut ei ihmetellä enää:p

oisko kellään paloina tollasta martshockin magnumia , ja vielä myyntihalukkuutta säätötangoille??

tai jos edes valokuvan ja mitat vois joku laittaa, notta päästään säätöjä ruuvaamaan ...

eikä muuten käy sitten vieläkään, nyt on koitettu uudella boksilla ja tulpalla ilman toivottua tulosta, seuraavaks vois vaihtaa bensat ja toisella puolalla kokeilla, sen jälkeen pitää varmaan ihan oikeesti perehtyä vianetsintään...
 
:D nyt se taas toimii...:D

ei uskois että tollasesta irtoo niin paljon ruuveja et kasaan saamiseks meni kolme iltaa...:)-

olipa hienoa käydä taas pitkästä aikaa vetäsemässä oikein vauhdilla, toimivalla häksättimellä, joka ei enää helise ja pärise joka puolelta, ja kaivaa kunnon spooreja pikkuteillä...

niin , se "vika" oli sitten viime talviset bensat n.4%vesiseoksena... kunnollinen tankin kuivaus, uutta bensaa ja yhdellä potkulla käyntiin...:)

jarruja pitää viel hiukan modata, takajarruun tulee ilmaa ja etujarruletku ottaa pinnoihin kiinni jarruttaessa...
 
:p kyllä se vaan on parasta mitä voi tehdä housut jalassa...:D

mut mitä mä teen väärin kun sisärenkaat ei kestä takana:dunno:

rengaslukko on ja tiukalla, paineet nostettu jo kiloon ja silti pyörähtää ja repii aina venttiilitapin irti...

eikä oo sitä kiristysmutteria siinä venttiilitapissa...

vielä en oo jääny minnekkään ton takia mutta kyllä se kerta vielä tulee.:thumbup:
 
:thumbup: oikeanlevyinen lukko asennettu, pitäs viel mennä koeponnistamaan...:jippikaijee:

Luulisi pysyvän...
Ainakin itsellä on pysynyt, muutamankin kerran, vaikkei ole ollut yhtään ilmaa takasessa...
Risteyksessä vasta alkoi takapään levottomuus häiritsemään...
 
:D:D

vielä vois hommata toiset enskavanteet kesäpyörille, oispa liian helppo lähtee,kelistä ja mielentilasta riippumatta...:thumbup:
 
Jep, just perjantaina nauratti kun vaihto piikit nappuloihin.
15min max kun on jarrulevyt ja ratas valmiina vaihtovanteissa ja mopossa keskituki...

Jää se rautojen kanssa jumppaaminen vähemmälle, varsinkin näin keväällä ja taas syksyllä.

Pitäisköhän alkaa katselemaan kolmansia napoja...
Vaikka 19/17 kehillä, gs bemarien tyyliin...
 
:D taas pulassa... :D

takajarrulevy... liian suuri siis... mistä mahtais saada reijättömän nelipulttisen version ,et vois sorvata pienemmäksi vai oisko suoraan jostain saatavana tohon uudemman huskyn pulttijaolle sopivaa pienempää 220mm levyä...

kiinnitysreikien väli 130mm
 
:D taas pulassa... :D

takajarrulevy... liian suuri siis... mistä mahtais saada reijättömän nelipulttisen version ,et vois sorvata pienemmäksi vai oisko suoraan jostain saatavana tohon uudemman huskyn pulttijaolle sopivaa pienempää 220mm levyä...

kiinnitysreikien väli 130mm

Rempsun metalli! Kysy sieltä?
 
:) no sieltähän sen sai... :D

nyt ois sitten yks ylimääräinen 240mm 4pulttinen kelluva levy jos joku tarvii...:dunno:
 
:)- no kirjoitampas tännekin taas pitkästä aikaa kun tuli aika pitkäksi... :)

nyt löyty toiset enskavanteet, tuli vaan yks husky lisää kaupantekijäisinä joten ois muutama pikkuosa myyrä...

kävin jouluaattoajelulla tossa pikkuteillä piikeillä ekan kerran tänätalvena ja hauskaa se taas oli vaikka terävää lunta satoikin

pitää tehdä listaa noista ylimääräisistä osista ja muista jos vaikka jotakuta sattuis kiinnostamaan mokomat...
 
Itselle tuli hommattua vuoden -00 RM250 :jpstyle: Pientä fiksailua siellä täällä, ajokunnossa tosin vaikka heti. Mistähän mahtaa kiikastaa, kun tyhjäkäynti on turhan nopea, eikä reagoi tyhjäkäyntiruuviin millään tavalla? Voiko pakoputken ja sylinterin välinen vuotava liitos aiheuttaa tuon? Imuvuoto jostain muualta?
 
Back
Ylös