Kurapyöräosio aloitti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Kurapyöräosio aloitti

Tämä nyt sitten tänne laitettiin. Hyvä niin, kai sille on tarvetta!? Pitäisikö nyt sitten kaikki aiheeseen liittyvät jutut tästä lähin laittaa tänne?? Lähinnä ajelukutsuja ajattelin? Hyvin ne on toiminu tuolla alkuperäisillä paikoillakin.
 
Mä näkisin että just näin. Laitetaan tämän alle vaan kaikki. Löytyy helpommin ja muokataan tätä hiekkalaatikkoa sitten sen mukaan kun tulee tarpeita.
 
Re: Kurapyöräosio aloitti

Sorapätkien newbienä lähtisin jonkun opastamana pk-seudulle, ajoreitit täysin hukassa missä kannattaa ajella. Kurat, roiskeet ja extrememaastot jätän väliin.
 
Kyllä tavoite olis ainakin ajelle enemmän tällä kaudella kuin viime kaudella. Tosin nythän asun jo vähän matkan päässä pk-seudusta...
Viime kesänä en järkäny kuin yhden letkuajelun (!!! Mitä ihmettä? Niin vähän?!)
Linkki
 
Tässä pikkuhiljaa offroad-kärpänen on alkanut purra ja olen aika varmasti vaihtamassa middleweight adventureen jollain aikataululla, tuskin tosin tälle kaudelle vielä.

Mahtaako Uudellamaalla/pk-seudulla ja sen läheisyydellä olla metsäreittejä mitä pääsee ajamaan? Täysiverinen enduro ei (vielä) innosta mutta pienimuotoiset maastoilut ja hiekkatiajelu senkin edestä...
 
^ Kyllä itselläni harrastus painottuu kerhojen yms. reiteille, luvan kanssa on jotenkin mukavampi ajella. Mielestäni aloittelijalle sopivia on mm. (osa myös auki talvella)
-Vantaan moottorikerhon Hanskallio (osa reiteistä!)
-Askolan Tapsan lenkit + peltorata
-Asikkalan moottorikerhon Vesivehmaan reitit ja
crossirata
-Salpausselän MK:n Kukonkoivu
-Sipoo varauksin

Itsellänikin on nyt hakusessa nsp luvalliset ajopaikat kesäpaikan läheisyydestä, sanotaan Lohja-Inkoo-Hanko-Salo kolmion sisällä. Oisko vinkkejä?
 
^ Kyllä itselläni harrastus painottuu kerhojen yms. reiteille, luvan kanssa on jotenkin mukavampi ajella. Mielestäni aloittelijalle sopivia on mm. (osa myös auki talvella)
-Vantaan moottorikerhon Hanskallio (osa reiteistä!)
-Askolan Tapsan lenkit + peltorata
-Asikkalan moottorikerhon Vesivehmaan reitit ja
crossirata
-Salpausselän MK:n Kukonkoivu
-Sipoo varauksin

Itsellänikin on nyt hakusessa nsp luvalliset ajopaikat kesäpaikan läheisyydestä, sanotaan Lohja-Inkoo-Hanko-Salo kolmion sisällä. Oisko vinkkejä?

Kiitos! Minkähänlaisia nuo enduroreitit on? Ensimmäinen itselle tuleva ajatus on tiukka spoori mihin ei kauheesti ole asiaa 200kg adv-pyörällä. Allekirjoituksesta nokkelat huomaa, että pyöräkuume otti tiukan niskalenkin ja tuli sittenkin kotari ihan jo tälle kaudelle...
 
Jos on ihan tuore lajin parissa niin en kyllä isolla pyörällä lähtisi. Jokunen kylähullu noita möhköilläkin ajelee mutta ei ole sellaisia paikkoja mistä moisen toiminnan aloittaisin millään kisaenskaa raskaammalla.
 
Näin syyspuolella kannattaa kytätä myös sänkicrosseja vaikka tuolta fb:n puolelta, esim seuraavista:
Enduro / CC-keskustelut
Karhuenduro
Metsien koheltajat
EDDRy / Exreme Dirty Driwers ry
yms jne jne

Ainakin kuivalla kelillä vois kuvittella että isommallakin selviää ihan sileemmälläkin kumilla ja voi olla ihan hauskaakin. Ainakin jos on vähänkin jouheempaa rataa ja pidempää suoraa. Märällä saattaa olla sitten haastavampaa.
 
Jos on ihan tuore lajin parissa niin en kyllä isolla pyörällä lähtisi. Jokunen kylähullu noita möhköilläkin ajelee mutta ei ole sellaisia paikkoja mistä moisen toiminnan aloittaisin millään kisaenskaa raskaammalla.

Kohtuu tuore juu, vaikkakin on Espanjassa tullut käytyä poluilla pari kertaa, ekalla kertaa 350cc husqilla ja tokalla kertaa 450cc vastaavalla. Pari kertaa on nyt tullut paahdettua myös Lavannossa 250cc nelarilla. Edellisellä kerralla alkoi homma jo sujua vallan mukavasti spoorissa ja myös ilmassa... Hidas maastoajo on siis semi-tuttua ja sellasta olisi kiva ajaa jossain jos vaan paikka löytyy
 
Jos on ihan tuore lajin parissa niin en kyllä isolla pyörällä lähtisi. Jokunen kylähullu noita möhköilläkin ajelee mutta ei ole sellaisia paikkoja mistä moisen toiminnan aloittaisin millään kisaenskaa raskaammalla.

Otin paikallisen kylähullun tittelin itselleni ja kävin paahtamassa Numlahden enska- ja mx-radoilla. Ihan kivaa puuhaa, vaikka kohtuu ahdasta tulikin enduroreitillä. Viihdyinkin loppusetin sitten mx-radalla vaikka sekin oli kohtuu hankalaa pehmeän hiekan takia...
 
Otin paikallisen kylähullun tittelin itselleni ja kävin paahtamassa Numlahden enska- ja mx-radoilla. Ihan kivaa puuhaa, vaikka kohtuu ahdasta tulikin enduroreitillä. Viihdyinkin loppusetin sitten mx-radalla vaikka sekin oli kohtuu hankalaa pehmeän hiekan takia...

Arvostan.
Ajoitko niitä kivikkopätkiä (oliko se Perhonen vai Väisänen vai mikä?) Olen 950:llä kylähullukerhoon kuulunut jo vuosia ja välillä miettinyt että miten se 890 sopisi samaan touhuun?
 
Arvostan.
Ajoitko niitä kivikkopätkiä (oliko se Perhonen vai Väisänen vai mikä?) Olen 950:llä kylähullukerhoon kuulunut jo vuosia ja välillä miettinyt että miten se 890 sopisi samaan touhuun?

Sen pahimman kivikkopätkän (Väisänen muistaakseni?) jätin vielä ajamatta, kun vakiopohjapanssari on aivan auttamattoman huono. Siitähän menee käsinkin läpi, saati sitten joku kivi kun tulee kolmesataa kiloa pyörää, kuskia ja varusteita päälle. Sut taidettiin mainita pariin kertaan siellä, ainakin 950:llä ajavasta ukosta oli paljon puhetta!

890 soveltuvuudesta en osaa sanoa, mutta kohtuu aloittelevankin toimesta meni reitit läpi yksillä keposilla lipoilla. Oli siinä tekemistä kyllä varsinkin kun tällä olin ekaa kertaa tuollaisessa ja ekaa kertaa enduropolulla.
 
Se on opettavaista hommaa noilla isoilla mopoilla kun asennoituu vaan oikein. Koitin Lapissa 890:iä kesällä ja metsäpoluilla sun muilla oli tosi ketterän oloinen.
Se tankkien leveys ja alakautta menevä putki siinä eniten mietityttää. AXP:n panssari kokeilemassni pelissä, se on ihan fiksun oloinen mutten viitsinyt kokeilla kestävyyttä :D
Ja juu, minä se varmaan olen ollut, en ainakaan muita 950-kuskeja ole Nurtsista bongannut. Ei ole tänä kesänä tullut käytyä kertaakaan kun asutaan tässä vartin matkan päässä Hansikselta niin laiskuus pakkaa voittamaan ratavalinnoissa.
 
Se on opettavaista hommaa noilla isoilla mopoilla kun asennoituu vaan oikein. Koitin Lapissa 890:iä kesällä ja metsäpoluilla sun muilla oli tosi ketterän oloinen.
Se tankkien leveys ja alakautta menevä putki siinä eniten mietityttää. AXP:n panssari kokeilemassni pelissä, se on ihan fiksun oloinen mutten viitsinyt kokeilla kestävyyttä :D
Ja juu, minä se varmaan olen ollut, en ainakaan muita 950-kuskeja ole Nurtsista bongannut. Ei ole tänä kesänä tullut käytyä kertaakaan kun asutaan tässä vartin matkan päässä Hansikselta niin laiskuus pakkaa voittamaan ratavalinnoissa.

Tuota AXP:tä harkitsin mutta sen kanssa kannatti vissiin olla jotain rottweilerin osia niin päädyin Cameliin. Tilasin sieltä samalla 1 finger kytkinvarren niin parani kytkimen tuntuma huomattavasti. Laitoin myös lyhkäset kahvat kuten käytännössä kaikkiin pyöriini, tällä kertaa Raximot.
 
Back
Ylös