• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kurapyörien hinta pyynnöt taivaissa :) .

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fantti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fantti

New member
Alkanut pikkuhiljaa pikitiet kyllästyttää ja ei kiinnosta lähteä niitä kiertelemään vaan olisi mukava lähteä hiekka/metsäteitä pöllyyttämään mutta nykyisellä Kawa tusina ärrällä se ei kovin hyvin luonnistu :) ...

Kysellyt sit joitakin vaihtoja vanhempiin kurapyöriin niin niissä hinnat tuntuu olevan todella taivaissa. Joistakin vanhoista 100tkm ajetuista raiskatuista/rähjäsistä mopottimista pyydetään kauheita hintoja.

Jotenkin tuntuu jotta oma Kawa kun on aivan huippu kunnossa niin päällisin puolin kuin koneeltakin olisi arvokkaampi kuin paljon vanhemmat tuplasti enemmän ajetut rähjäset/raiskatut kuramopot :D mutta ei, vaan vielä rahaa haluaisivat kun vaihtoja ehdottanut ...

Johan Kawa on uutenakin ollut varmaan tuplasti kalliimpi,sit on vielä paljon uudempikin ja vähemmän ajettu ja PALJON paremmassa kunnossa...

Mutta niinhän se on että ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se jooka maksaa, joten pitäkööt tunkkinsa :häähää:
 
Jonkinlaista matkaenskan tyylistä olen pohdiskellut kun nykyinen pyörä alkaa olemaan vaihtokunnossa. Uudehkot sopivasti ajetut on kyllä aika hyvissä hinnoiss liikkeissä, mutta kova on liikkeillä kiinnostus vaihdokkiinkin. Eli aika soppelilla välirahalla kyllä vaihtuisi kun ottaa huomioon nykyisen pyörän ajomäärän.
 
Se johtuu siitä koska valkokilpiset alkavat olla jo aika harvinaisia. Ja haluttuja, sekä ostajien että varkaiden toimesta.
 
Se johtuu siitä koska valkokilpiset alkavat olla jo aika harvinaisia. Ja haluttuja, sekä ostajien että varkaiden toimesta.

Jep tuttava osti itävaltalaisen porkkanasorvin (640 adventure) jolla oli ajettu liki 50000, ei edes siisti ja antoi vaihdossa vuotta tuoreemman peruskuntoisen alle 30000 ajetun bläckbirdin ja tonnin rahaa....tuo yhtälö ei mun mielestä oikein ollut toimiva mutta minkäs sitä kuumeilleen kukin mahtaa
 
Aika harvassa taitaa olla ne putiikit,jotka ilman väliä pyöränvaihtoja tekevät.
Toisekseen kurapyörillä on nykyään kysyntää enemmän kuin muoviluodeilla johtuen ehkä teiden huonosta ja yhä huononevasta kunnosta.
Ja sitten kolmanneksi enskapyörässä yleensä on käytön jälkiä eri tavalla kuin muoviluodissa,vaikka pyörä olisikin 100% helmi kunnoltaan,oksanraapaisuja,pikku kaatumisnaarmuja yms.Kuuluvat lajin luonteeseen,toisaalta taas,jos ostaa enskan oikeaan käyttöön,on parempi,että siinä on jo käytön jälkiä(ei vituta itseä,kun kaataa sen,se joka tapauksessa tulee eteen,ennemmin tai myöhemmin).
Piti vaan avautua noiden muiden kirjoitusten takia tään otsikon alla.:grin:
 
Aika harvassa taitaa olla ne putiikit,jotka ilman väliä pyöränvaihtoja tekevät.
Toisekseen kurapyörillä on nykyään kysyntää enemmän kuin muoviluodeilla johtuen ehkä teiden huonosta ja yhä huononevasta kunnosta.
Ja sitten kolmanneksi enskapyörässä yleensä on käytön jälkiä eri tavalla kuin muoviluodissa,vaikka pyörä olisikin 100% helmi kunnoltaan,oksanraapaisuja,pikku kaatumisnaarmuja yms.Kuuluvat lajin luonteeseen,toisaalta taas,jos ostaa enskan oikeaan käyttöön,on parempi,että siinä on jo käytön jälkiä(ei vituta itseä,kun kaataa sen,se joka tapauksessa tulee eteen,ennemmin tai myöhemmin).
Piti vaan avautua noiden muiden kirjoitusten takia tään otsikon alla.:grin:

Ja uudet muovit maksaa 150-200e/setti...
 
Ja hinnasta vielä sen verran että lähinnä noi honut on sikahintasia. Mitä harvinaisempi merkki, sitä halvempi.

Itse ostin viime kesänä pegason. Samalla rahalla ois saanu ~10v vanhemman transalpin. Makunsa kullakin.
 
Jep tuttava osti itävaltalaisen porkkanasorvin (640 adventure) jolla oli ajettu liki 50000, ei edes siisti ja antoi vaihdossa vuotta tuoreemman peruskuntoisen alle 30000 ajetun bläckbirdin ja tonnin rahaa....tuo yhtälö ei mun mielestä oikein ollut toimiva mutta minkäs sitä kuumeilleen kukin mahtaa


Joo just tätä tuumailin :) . Kun johonkin supertenereen tai africa twiniin vaihtoa kyselee niin menee just tohon malliin :) ..

Mitäpä jos 12 ärrään laittaisi nappula kumit alle ja siirtyisi sillä soralle niin alkais sepeli lentää :D
 
Hyväkuntoiset klassikot maksaa, kuten vanhat Teneret ja Africa Twinit. Molemmat on erittäin kestävien pyörien maineessa ja 100tkm ei hyvin huolletulle pyörälle ole vielä matka eikä mikään. Lisäksi noita ei ole älyttömästi tarjolla, sama tilanne on LC4 Adventuren kanssa joka on myös haluttu mopo.

Kurapyörien suosio näyttää olevan jonkinlaisessa nousussa niiden monipuolisuuden takia. Valikoimaan on kisaenskasta matkalehmään ja kaikkea siltä väliltä, kirjo on melkoisen kattava ja jokaisen käyttöön löytyy varmaankin sopiva pyörä.

Varsinaiset kisaenskat kokee taas inflaation välittömästi kun uudesta pyörästä on kirjoitettu nimet paperiin. Ihan sama minkälaisessa käytössä se on ollut, eikä ole mitään väliä vaikka olisi vähän ajettu vuoden päästä, hinnasta on tippunut vähintään kolmannes.

Reissukelpoiset pitkän huoltovälin omaavat enskat, seikkailupyörät ja matkaenskat on sitten asia erikseen. Vaikkapa bemareita löytyy melkein joka lähtöön mutta sitten harvinaisempia kuten Africa Twin, iso Tenere, KTM 950 Super Enduro, LC4 Adventure jne. on kysyttyjä ja hinnat sen mukaisia. Niitä, tai saman tyyppisiä pyöriä ei tällä hetkellä kaupasta saa joten markkinat määrää niiden hinnan.

Osa noista on ikäisekseen kalliita mutta, jos pyörä pysyy hyvässä kunnossa niin hinta pysyy aika vakiona vaikka ikää ja kilsoja tulee joten jälleenmyyntiarvo on helposti kohdallaan.

Tunkkeja taas kurapyöräilijöillä ei pahemmin ole pidettävänä, näillä vehkeillä pärjää huonommillakin poluilla ilman tunkkia:D
 
En määkään adventurea mihinkään 13 tusinassa pyörään ihan ilmatteeksi vaihtaisi, jos lainkaan :häähää:
 
Unohtaa suosiolla tuollaiset täysin ylihinnoitellut välimallin vespat.

Ostat sen katupyörän rinnalle kunnon kilpaenskan edullisesti ja se on siinä. Ei noilla välimallin kompromissi mopoilla tule kuin pahamieli. :häähää:
 
Unohtaa suosiolla tuollaiset täysin ylihinnoitellut välimallin vespat.

Ostat sen katupyörän rinnalle kunnon kilpaenskan edullisesti ja se on siinä. Ei noilla välimallin kompromissi mopoilla tule kuin pahamieli. :häähää:

Ja samaan syssyyn hävittää sen laiskan katulehmän ja kilvetön ratapeli tilalle.
Kulkee sitten molemmat näppärästi siellä muulissa harrastuspaikoille, ei haittaa sade ei helle...
 
voi siinä kisaenskassakin tulla paha mieli, kun öljyt käsissä joka reissun jälkeen ja silti hirvee stressi että koska kone pitää rempata ja jos on ajettu 85h, niin melkein jo pitäs.

sitten jos ei pysy kavereiden vauhdissa, niin ei voi syyttää pyörääkään...
 
voi siinä kisaenskassakin tulla paha mieli, kun öljyt käsissä joka reissun jälkeen ja silti hirvee stressi että koska kone pitää rempata ja jos on ajettu 85h, niin melkein jo pitäs.

sitten jos ei pysy kavereiden vauhdissa, niin ei voi syyttää pyörääkään...

Aika uskomattomia ne huoltosuositukset, 10h välein öljyt tämä aivan ulkomuistista. Tekeekö ihmiset tosiaan ne huollot suositusten mukaan, kisavehkeiden suositukset kun varmaan on kisavauhteihin?
 
Aika uskomattomia ne huoltosuositukset, 10h välein öljyt tämä aivan ulkomuistista. Tekeekö ihmiset tosiaan ne huollot suositusten mukaan, kisavehkeiden suositukset kun varmaan on kisavauhteihin?

Ne on kisa olosuhteisiin, jollaki perus katurälläyksellä ja satunnaisella maastossa käynnillä niin öljyjen vaihto siinä 30-50h välissä.
 
Ne on kisa olosuhteisiin, jollaki perus katurälläyksellä ja satunnaisella maastossa käynnillä niin öljyjen vaihto siinä 30-50h välissä.

Mulla on husqvarna tc450 ja oon tarjonnu sille uudet öljyt 5-10h välein. Sitten on tietenkin putsarin pesua, keulaölpät välillä takaiskarin saa huollattaa joskus, linkut, laakerit ja koneeseekin pitää aina joskus uusia sisuskaluja.
Kyllähän toi ropaaminen aina imuroinnin tai tiskaamisen voittaa :)

Huolettomin peli noista varmaan 250 2-tahti japsi... Nelareissa vähän enemmän puuhaa. Matkaenskana joku gs, adventure, tenere tai mitä noita nyt on ois mun hankinta.

Ratapyörään menee aina 4-5h välein ölpät ja sillä kerkiää sen 400-700km sinä aikana.
 
Mulla on husqvarna tc450 ja oon tarjonnu sille uudet öljyt 5-10h välein. Sitten on tietenkin putsarin pesua, keulaölpät välillä takaiskarin saa huollattaa joskus, linkut, laakerit ja koneeseekin pitää aina joskus uusia sisuskaluja.
Kyllähän toi ropaaminen aina imuroinnin tai tiskaamisen voittaa :)

Huolettomin peli noista varmaan 250 2-tahti japsi... Nelareissa vähän enemmän puuhaa. Matkaenskana joku gs, adventure, tenere tai mitä noita nyt on ois mun hankinta.

Ratapyörään menee aina 4-5h välein ölpät ja sillä kerkiää sen 400-700km sinä aikana.

Onkohan olemassa oikein tutkimustietoa öljyn ominaisuuksien huononemisesta vaikkapa rata-ajossa, eli onko tosiaan tarvetta tuohon tahtiin, vai onko jo silmämääräisesti sen näköistä? Oman pärrän huoltokirjassa ei ole mainittu mitään poikkeuksia, hyvä tietysti kun riittävän usein vaihtaa... edit. Onhan tuossa 4-5 tunnissa jo muutama ratapäivä.
 
Onkohan olemassa oikein tutkimustietoa öljyn ominaisuuksien huononemisesta vaikkapa rata-ajossa, eli onko tosiaan tarvetta tuohon tahtiin, vai onko jo silmämääräisesti sen näköistä? Oman pärrän huoltokirjassa ei ole mainittu mitään poikkeuksia, hyvä tietysti kun riittävän usein vaihtaa... edit. Onhan tuossa 4-5 tunnissa jo muutama ratapäivä.

Ei ole ainakaan mulla kummempaa tutkimusta kuin omat havainnot ja mutu tuntuma. Edellisellä 1000 Suzukilla vaihtoväli oli noin tuplat tosta ja loppupäästä alkoi syömään öljyä, laatikko oli tahmeempi ja aika lirua tuli pihalle. Nykyinen R1 kiertää vielä keskimäärin 1000-1500rpm korkeammalla, joten sille en viitsi tehdä enää kestävyystestejä. Tohon kuramopoon menee reilu litra, joten se ei tunnu edes lompakossa juuri minkään vertaa. Filtteri sitten joka toinen kerta.

Yhteenvetona voin kertoa, että kun ajelee soralla polvi maassa ja välillä myös kyykyllä offroadia, niin sijoitusneuvojaa tai muita rahahuolia ei ilmaannu paikalle ja mopon hankintakustannus on vasta alkusoittoa.
 
Back
Ylös