Kuristaminen 35 kW

Sam Suominen

New member
Kauhea kriisi päällä!

Olen noutamassa uutta mopoani, Yamaha MT-07 (2014) ensi lauantaina ja kyseinen pyörä on täysitehoinen ja kun kortti korottuu vasta A2 niin pitäisi tämä mopedi rajottaa siihen 35 kW.

Olen soitellut Yamaha Centeriin 4 kertaa, siellä ei ilmeisesti osata vastata puhelimeen tai soittaa ääniviestin perään. Millä tavoin voin kuristaa pyöräni Turun alueella? Tarkoitus on viedä se liikkeeseen ja he jonkun metallipalan asentavat ja dynottavat paprut? Ja tämän kaiken pitäisi maksaa noin 150 euroa, mulle on sanottu.
Toinen vaihtoehto on ostaa storm-motorista tehonalennussarja, jossa siis tulee tälläinen metallinpala joka itse pitäisi asentaa... Tämä maksaa jo päälle 200 + mitä muita kuluja siihen nyt tulee. Muttakun en tiedä mikä on helpoin ja halvin tapa. Elikkä siis mikä on helpoin ja halvin tapa kuristaa toi jammu Turussa?
 
Viimeksi muokattu:
Turun Stormissa on vissiin vielä huolto mahdollisuus joten voit kysellä sieltä kuinka paljon se koko homma maksaa.
'Huollot ja korjaukset suorittaa tiloissamme Turussa Motoracing Company 020 763 9580 / info@motoracingcompany.com'
 
Stormilta ostin muutama vuosi sitten tehon alennussarjan Kawasakiin ja näyttäisi olevan samanlainen tarjolla myös tohon Jammuun:

https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/mt-07/2014/atimpex-35kw-power-restrictor-kit-ati-y-rm04-01/

Mukana paketissa on selkeät ohjeet.

Käytännössä rajoitetaan kaasuvaijerin liikettä peltipalalla, joka ruuvataan kahdella ruuvilla kiinni.

Työhön meni minuutti. Ohjeiden lukemiseen 5 minuuttia.

Tämä siis se toinen vaihtoehto, toki huollossa tekevät tehon alennuksia myös.
 
Stormilta ostin muutama vuosi sitten tehon alennussarjan Kawasakiin ja näyttäisi olevan samanlainen tarjolla myös tohon Jammuun:

https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/mt-07/2014/atimpex-35kw-power-restrictor-kit-ati-y-rm04-01/

Mukana paketissa on selkeät ohjeet.

Käytännössä rajoitetaan kaasuvaijerin liikettä peltipalalla, joka ruuvataan kahdella ruuvilla kiinni.

Työhön meni minuutti. Ohjeiden lukemiseen 5 minuuttia.

Tämä siis se toinen vaihtoehto, toki huollossa tekevät tehon alennuksia myös.

Joo, tätä mäki oon kattellu ja jos se tosiaan on niinkin helppoa niin kai se on paras vaihtoehto! Meneekö osan tilaamiseen kauan?
 
Stormin mukaan 3-4 päivää.
Kannattaa kysyä sieltä liikkeestä suoraan.

Ja on siis tosi helppo laittaa kiinni. Kawasta ei tarvinnut purkaa mitään.
 
Stormin mukaan 3-4 päivää.
Kannattaa kysyä sieltä liikkeestä suoraan.

Ja on siis tosi helppo laittaa kiinni. Kawasta ei tarvinnut purkaa mitään.

Eli 220e osa ja noin 50e muutoskatsastus?

Budjetille kallis paukku, käyn viel täl viikolla Yamaha Centerissä ja kyselen heidän hinnastoaan moiselle. Kiitos sinulle :)
 
Kannattaa ekaksi käydä kyselyllä katastuskonttorilla joissa muutoskatastuksen voi tehdä.

Omaa 1993 cbr600f2 kävin viimekesänä kyselemässä ja 2017 on tullut muutos jotta yli 70Kw ei saa enään 35Kw:seksi. EU:n kotkotuksia tämäkin.
 
Kannattaa ekaksi käydä kyselyllä katastuskonttorilla joissa muutoskatastuksen voi tehdä.

Omaa 1993 cbr600f2 kävin viimekesänä kyselemässä ja 2017 on tullut muutos jotta yli 70Kw ei saa enään 35Kw:seksi. EU:n kotkotuksia tämäkin.

MT-07:ssa on tehoa 55Kw, joten mahtuu kevyesti lain puitteisiin.
 
Kuulostaa kalliilta peltipalaselta. Meikäläisen pyörässä tehonrajoitin on kahvassa oleva ruuvi. Kahvan sallittu liikerata määriteltiin dynossa. Dynamometrissä laite täytynee käyttää joka tapauksessa. Lahdessa rajoitus dynamometrin mittausten kera maksoi 150€ ja katsastuskonttori otti 60€.
 
Kuulostaa kalliilta peltipalaselta. Meikäläisen pyörässä tehonrajoitin on kahvassa oleva ruuvi. Kahvan sallittu liikerata määriteltiin dynossa. Dynamometrissä laite täytynee käyttää joka tapauksessa. Lahdessa rajoitus dynamometrin mittausten kera maksoi 150€ ja katsastuskonttori otti 60€.

Ei se pelti maksa, mutta sen pellin mukana tuleva paperi on kallis...:grin:
 
Kuulostaa kalliilta peltipalaselta. Meikäläisen pyörässä tehonrajoitin on kahvassa oleva ruuvi. Kahvan sallittu liikerata määriteltiin dynossa. Dynamometrissä laite täytynee käyttää joka tapauksessa. Lahdessa rajoitus dynamometrin mittausten kera maksoi 150€ ja katsastuskonttori otti 60€.

Tämän takia menen Yamaha Centeriin kysymään, mitä tämmöinen samankaltainen homma maksaa siellä. Mikäli on kalliimpi, kuin tuo stormin metallipala niin sit ostan vaan sen metallipalan ja puren hammasta kun teen töitä, jos niitä on tämän koronahässäkän keskellä ;D.
 
Stormin mukaan 3-4 päivää.
Kannattaa kysyä sieltä liikkeestä suoraan.

Ja on siis tosi helppo laittaa kiinni. Kawasta ei tarvinnut purkaa mitään.

Tä osa on siis suoraan sellanen, joka säätää liikettä niin, että pyörä on 35kW, ettei tarvi dynottaa ja ottaa selvää..?
 
Juuri näin. Se peltiosa on numeroitu ja sinne valmistajalle pitää lähettää mopon tiedot jota vastaavan sertifikaatin saa osan mukana. Stormilta tilattaessa he kysyvät nuo.
Ruuvaat peltiosan ohjeiden mukaan kiinni.
Sen lappunipun, jossa myös sertifikaatti, ja mopon kanssa mennään katsastuskonttorille, jossa katsastusmies äimistelee että asennus on tehty ohjeiden mukaisesti ja rekisteröi mopon A2:ksi.
Sitten vaan ajelemaan.
Ja suosittelen osallistumaan .orgin ajotaito 2 - kurssille, siellä saa ajo-opetuksen lisäksi paljon hyviä neuvoja.

Kävin nappaamassa kuvan peltipalasta.Atimpex.jpg
 
Juuri näin. Se peltiosa on numeroitu ja sinne valmistajalle pitää lähettää mopon tiedot jota vastaavan sertifikaatin saa osan mukana. Stormilta tilattaessa he kysyvät nuo.
Ruuvaat peltiosan ohjeiden mukaan kiinni.
Sen lappunipun, jossa myös sertifikaatti, ja mopon kanssa mennään katsastuskonttorille, jossa katsastusmies äimistelee että asennus on tehty ohjeiden mukaisesti ja rekisteröi mopon A2:ksi.
Sitten vaan ajelemaan.
Ja suosittelen osallistumaan .orgin ajotaito 2 - kurssille, siellä saa ajo-opetuksen lisäksi paljon hyviä neuvoja.

Kävin nappaamassa kuvan peltipalasta.katso liitettä 20647

Eikö se katsastusjäbä vaadi mitään papereita mekaanikolta? Hän siis katsoo sertifikaatin ja toteaa että on hoidettu homma ja katsastaa pyörän A2:ksi?

Yritän tässä vain eliminoida kaikki epämukavat turn-aroundit..
 
Jos kysyy, niin kerrot vaan että olet laittanut ohjeen mukaan.

Toimenpide ei vaadi mitään erityistaitoja.

2 ruuvia.

Mulla se katsoi, että kaasukahvan liike rajoittui ja että oli tehty ohjeen mukaan.
 
Sastamalassa on myös woimatalli.fi joka tekee sopuhintaan tuo kuristamisen ja dynottaa sekä käyttää pyörän konttorilla. Ellei nyt muuta tule mieleen
 
elikkäs 650gsxf 2010 edellisen omistajan mukaan (ehkä)kuristettu kaasukahvasta. onko tämän kuristuksen poisto iha simppeli homma vai kannattaako viedä suoraa ammattilaiselle
 
Back
Ylös