spaideri
New member
Moponi moottori hajosi syksyllä toisen männän törmättyä pakoaukonsäätimeen (Yamaha TZR 250cc) ja pitäisi tehdä täysi koneremontti, eli porata sylinterit, uudet mäntäsarjat, runkolaakerit alakertaan, mahd muita laakereita alakertaan, tiivistesarjat yms.. ehkä kampiakselikin ?
Juttu meni näin.. vein eilen moottorin Suomen MP-palveluun ja kysyin hinta-arviota, mitä ko. remontti maksaisi ja ukko sanoi, että lähemmäs 1000€(osineen töineen), joka kuulostaa paljolta 2T koneen remontista ? Pöyristyin hillittömästä hinnasta, joka muodostaa jo suuren osan koko moponi arvosta. Vaihtoehdoksi ukko tarjosi kolaripyörästä samanlaista toimivaa moottoria, jolle latasi hinnaksi 800€
Hirvittelin taas hintaa ja hän tarjosi, että jos jätän vanhan moottorini, joka kuitenkin periaatteessa täysin toimiva hänelle osiksi saisin "uuden" moottorin 500€ lopuksi tarjouksen muoto oli se, että 600€ +oma vanha moottori vaihdossa ja he laittavat pyöräni ajokuntoon. Suurin riskihän tässä on, että "uuden" moottorin kuntoa ei voi arvioida, kuin mututuntumalla, vaikka lupasi koeajon vaihdon jälkeen.
Auttakaa! En ole ammatti mekaanikko, vaan "köyhä opiskelija" enkä tosiaan haluaisi tulla viilatuksi linssiin
Juttu meni näin.. vein eilen moottorin Suomen MP-palveluun ja kysyin hinta-arviota, mitä ko. remontti maksaisi ja ukko sanoi, että lähemmäs 1000€(osineen töineen), joka kuulostaa paljolta 2T koneen remontista ? Pöyristyin hillittömästä hinnasta, joka muodostaa jo suuren osan koko moponi arvosta. Vaihtoehdoksi ukko tarjosi kolaripyörästä samanlaista toimivaa moottoria, jolle latasi hinnaksi 800€
Auttakaa! En ole ammatti mekaanikko, vaan "köyhä opiskelija" enkä tosiaan haluaisi tulla viilatuksi linssiin