Kuvat katoaa matkakertomuksista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kotka

New member
Terve
Kun aikanaan aloin rustailemaan noita matkajuttuja, opin tuskan kanssa laittamaan kuvat juttuihin photobucketin kautta. Se olikin helppo käyttöinen kun oli asian oppinut.
Yllätys oli että photobucket rupesi rahastamaan. Ensin meni kaikki kuvat pimeäksi. Kun maksoin muistaakseni joku 15-20 taalaa, kuvat ilmestyivät takaisin. Nyt alkaa olla monessa jutussa kuvan paikalla neliö jossa lukee "photo not found". Esim Britannian reissusta on suurin osa kuvista kadonnut. Jopa viimeisetä tämän kevään Meksikonreissusta on 1 kuva poissa ja neliö tilalla.
Kun tuo englanti ei taivu photobucketin tasolla, olen aivan ulkona. Puketti herjaa että olen käyttänyt liikaa kapasiteettia ja pitäisi taas maksaa jotakin.
Olen yrittänyt laittaa viestiä, mutta vastajana on "Roger robot" joka käskee mennä troubleshooting sivulle, josta en ymmärrä sanaakaan. Tuo jenkkien tyyli rahastaa vasta sen jälkeen kun asiakas on saatu kalastettua, on mielestäni aunuksesta, mutta minkäs teet. Uudelleen en rupea kuvia laittelemaan enkä maksamaan.
Vituttaa
Kotka

Voihan nuo ilmaispalvelut tehdä mitä tykkää. Siinä mielessä ovatten vähän hankalia. Paras vois olla pdf-tiedosto johon kuvat on upotettu. Jos se jostain katoo niin on se on kumminkin vain yksi tiedosto ja niin ollen vain yksi upload jos sattuu katoomaan.

Kuvat.fi on suomalainen kuvapankki. Ei ilmainen, mutta ei kalliskaan, muutaman kympin vuodessa. Eivät ole ainakaan omat kuvani kadonneet ja tarvittaessa online chat-tuki auttaa suomeksi.

Google drive tai MS Onedrive voisivat käydä myös, ovat tiettyyn rajaan asti ilmaisia. Kuvathan kannattaa pienentää ennen latausta, pitkä sivu 1920 riittää hyvin.

Kun tuo englanti ei taivu photobucketin tasolla, olen aivan ulkona. Puketti herjaa että olen käyttänyt liikaa kapasiteettia ja pitäisi taas maksaa jotakin.
Olen yrittänyt laittaa viestiä, mutta vastajana on "Roger robot" joka käskee mennä troubleshooting sivulle, josta en ymmärrä sanaakaan. Tuo jenkkien tyyli rahastaa vasta sen jälkeen kun asiakas on saatu kalastettua, on mielestäni aunuksesta, mutta minkäs teet. Uudelleen en rupea kuvia laittelemaan enkä maksamaan.

Photobucketin palvelussa on joku pitkäksi venähtänyt huoltokatko päällä ainakin tällä hetkellä, joten osa ongelmista voi selittyä vikatilanteellakin.

Mutta mitä tulee tuohon "kapasiteetin käyttöön ja lisämaksuun", niin itse asiassa monessakin paikassa nykyään peritään maksua sekä tallennustilasta että siirtokapasiteetista. Eli jos ostat itsellesi vaikkapa 10GB tilaa ja täytät sen valokuvilla, niin se ei vielä riitä. Tyypillisesti palvelun perusmaksu sisältää tietyn määrän tiedonsiirtoa kuukaudessa, ja sen yli menevästä määrästä pitää maksaa, tai muuten kuvat menevät karanteeniin kunnes kuukausi vaihtuu. Nämä on nyt ihan hatusta vedettyjä, mutta jos kuukausimaksu sisältäisi vaikka 100GB, niin 10 käyttäjää voisi ladata kaikki kuvat kertaalleen ja sitten palvelu menisi tukkoon. Tavallaan rahastus on ihan perusteltua, koska maailmalla teleoperaattorit perivät palveluntuottajilta yhtälailla gigapohjaista maksua, tämä suomalainen "rajoittamaton data" on maailman mittakaavassa varsin outo ilmiö.

Tuon huoltokatkon takia en nyt pääse katsomaan mitkä ne Photobucketin myyntiehdot ovat, mutta joku tuollainen siellä epäilemättä on taustalla, ja veikkaanpa että kun kuukausi vaihtuu, kuvat putkahtavat esiin.

Ainakin jossain vaiheessa itse myös törmäsin palvelussa siihen, että palvelu ilmoitti että kuviani on näytetty/katsottu liikaa imageina ja palvelu esti kuvien näyttämisen kuukauden ajan. Kuvat olisi saanut näkyviin heti maksamalla jonkun summan mitä palvelu ehdotti.

Back