Kypäräkamera valokuvaukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilmu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ilmu

New member
Olen etsiskellyt kypäräkameraa millä voisi ottaa lähinnä still-kuvia. Videokuvaukseen löytyisi vaikka mitä, mutta mua kiinnostaa lähinnä nuo still-kuvat, joita voisi sitten jälkikäteen laittaa vaikka geotaggien ja reittitiedoston kera blogiin. Vaatimukset:

- kamera kiinni kypärään
- kaukolaukaisin tankoon niin, ettei tarvii otetta irroittaa kun ottaa kuvan

Kellään hyviä ideoita?

- ilmu

Minkä kokonen se kamera saa olla?
sen verran pieni että viitsii pidemmälläkin reissulla kypärässä pitää, eli varmaankin korkeintaan ns. bullet-kameran kokoluokkaa. Tallennuslaitteet sitten erikseen vaikka taskuun tai kiinteästi pyörään. Niin enkä muistanut sanoa että ei haittaa jos maksaa vähemmän mielummin kuin enemmän
wink.gif

Nostetaas tätä vähän ylemmäs - eikö kellään ole tämäntapaista systeemiä käytössä?

Onnistuuhan noilla kypäräkameroilla still-kuvienkin otto. Täällä on niistä ollut ennenkin juttua, joten kokeile hakua.

Tässä yksi: Helmet Hero

Hero on vähän turhan iso kypärään mp-vauhdeille minun mielestäni. Lisäksi siihen ei tietääkseni saa kaukolaukaisinta.

Hero on vähän turhan iso kypärään mp-vauhdeille minun mielestäni. Lisäksi siihen ei tietääkseni saa kaukolaukaisinta.
Ylipäätään harvasta pienikokoisesta digikamerasta löytyy kaukolaukaisinta, joten tarjontaa tuskin on hurjasti. Googletus "Helmet Camera" tuottaa melkein ylimmäksi tämän: Dogcam. Tuossa olisi kauko-ohjain, mutta on videokamera.

Näin on, videokameratarjontaa olisi yllinkyllin. Googletettu on reippaasti.

Back