puruskai
New member
Niin, tuli mieleen kypäränmaalaus/pintajäänitysjuttuja lukiessani kesällä tekemäni kestotesti. Mulla oli ikivanha Nolanin avattava potta. Ihan paska.
Kun noita kypäriä on useampi niin päätin hävittää tämän kaatopaikalle, mutta sitä ennen liipaisin täysillä yläkautta asfalttiin. Miten kävi? Ei mitenkään! Pari millin syvyistä naarmua osumakohdassa mutta puristelemalla tai vääntelemällä en huomannut mitään muutosta kypärän jäykkyydessä.
Onkohan nämä kuitukypärien ominaisuuksien menettämisjutut (maalaus/tarra/kolhu) ihan täyttä huuhaata? Kypäräkauppialle se on tietty hyvä asia jos kansa vaihtaa kypärän kerran vuodessa tai jos tippuu pyörän päältä asfalttiin..
Kun noita kypäriä on useampi niin päätin hävittää tämän kaatopaikalle, mutta sitä ennen liipaisin täysillä yläkautta asfalttiin. Miten kävi? Ei mitenkään! Pari millin syvyistä naarmua osumakohdassa mutta puristelemalla tai vääntelemällä en huomannut mitään muutosta kypärän jäykkyydessä.
Onkohan nämä kuitukypärien ominaisuuksien menettämisjutut (maalaus/tarra/kolhu) ihan täyttä huuhaata? Kypäräkauppialle se on tietty hyvä asia jos kansa vaihtaa kypärän kerran vuodessa tai jos tippuu pyörän päältä asfalttiin..