Kypärän vahaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dayttoona
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dayttoona

New member
Elikkä saako kypärän vahata? Vahana olisi CRC Polish&Wax -nestemäinen autovaha. Purkin kyljessä lukee että "kaikille maalipinnoille". Vahasin ko. vahalla pyörän ja katteetkin.

Harmikseni huomasin viikon vanhassa kypärässä (kiiltävä musta Xpeed avattava potta) ikäviä hiusnaarmuja.
sad_orig.gif
(Tullut pressutallin ovikappaleesta). Vaha suojaisi samalla auringoltakin.

Olen vahannut, erilaisia vahojakin käyttänyt. Ainostaan olen kattonut ettei sisällä hiovia ainesosia.

Vaikka monet sanovat ettei visiiriä saa vahata, olen senkin tehnyt monesti, tod hyvä sateella. Enkä ole huomannut että olis mennyt pilalle. SHOEI:n kypärä.

ihan autovahalla vetäsin viimeks. oli jotain...korrek? wax?
tounge.gif
biggrin.gif

lakkapinnalle ok

Kypärää ei ole tullu vahailtua mutta visiiriä kylläkin. 5sateella niin jo lähtee vesipisarat visiiristä pois nopeampaa mitä tulevatkaan
tounge.gif

biggrin.gif
Ei kannata englanninkielisella foorumilla kysya ohjeita/neuvoja kyparan vahaamiselle, nimittain ainakin taalla briteissa helmetin polishing tarkoittaa vallan muuta...

Noniin hienoa  
sad_orig.gif
Biltemasta ostin tankkilaukun ja kassalla portit rupesivat vinkumaan kypärästäni. Ystävällinen myyjä otti sitten kypärän kädestäni ja liu'utti pitkin kassahihnan metallista vierusta. Järkyttyneenä sitten seurasin kun lisää naarmuja pintaan...  
omg.gif
Eipä siinä mitään kehdannut/ edes ehtinyt sanoa. Onneksi hyvin pieniä hiusnaarmuja.

Noniin hienoa  
sad_orig.gif
Biltemasta ostin tankkilaukun ja kassalla portit rupesivat vinkumaan kypärästäni. Ystävällinen myyjä otti sitten kypärän kädestäni ja liu'utti pitkin kassahihnan metallista vierusta. Järkyttyneenä sitten seurasin kun lisää naarmuja pintaan...  
omg.gif
Eipä siinä mitään kehdannut/ edes ehtinyt sanoa. Onneksi hyvin pieniä hiusnaarmuja.
Jos kypärä on omasi eikä ostettava tuote, niin olisit nostanyt metelin. vaatinut korvauksia, vaikkakin pieni naarmu. Vi..tuakos toisen omaisuutta tuhoavat.
Jos olit juuri ostamassa kypärää, niin eikun vaihtamaan uuteen.

Back