• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypäräpuhelin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lowhill
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lowhill

New member
Antakaa hyviä vinkkejä mistä kannattaa hankkia kypäräpuhelin jossa on bluetooth yhteys. Hinta / laatu suhde tietysti kiinnostaa!
Gaminin navia olisi mukavampi käyttää, ja kännykkäkin pystyisi ajossa puhumaan, kaikki käyttökokemukset siis huomioon.
 
Ittelläni käytössä Midland BT2. Toimii ihan kohtuu hyvin, akku kestää hyvin päiväreissun (Ja silloin siis yhteydessä myös toiseen BT2:seen)  Kantavuus se 200m on ihan paikkainsa pitävä, ehkä vähän alikanttiinkin. Helppo käyttää. ja ne napit löytyy helposti ajaessakin. Ainut ongelma tuon kanssa on erittäin heikko kiinnitysteline. Elikkä laite hyppää erittäin herkästi, ei nyt irti, mutta paikoiltaa siitä telineestä.

BT2:seen voi siis yhdistää yhden toisen BT2 laitteen, mp3 soittimen sekä puhelimen/Navin. Mutta puhelimen olen parittanut naviin, ja navin BT2seen, eli puhelutkin tulee läpi. Minulla on Rider 2, mutta toimii myös vihkosen mukaan tuolla Garminilla.

Olen myös käyttänyt Scala Q2, enkä oikeestaan pitänyt siitä yhtään. Ainoastaan teline oli parempi kuin BT2:sessa.
 
Camos bts kypäräpuhelin on paras langaton kypäräpuhelin joka on myynnissä tällähetkellä  
tounge.gif

Kokeiltu melkein kaikki laitteet jotka on myynnissä,eli kokemusta on  
wink.gif
 
Camosit taitaa kustantaa halvimmillaan 160 ekee (Digimesta). Hinta pompsahti tossa vähän aikaa sitten muutamalla kympillä ymmärtääkseni sen vuoksi, että Duellista tuli laitteen maahantuoja.
 
Itse kysyin tuota digimestasta aijemmin kyseistä camos bts laitetta.Ei ollut silloin tietoa milloin saa kyseistä laitetta  
sad_orig.gif

Tilasin sitten jällenmyyjän kautta ,eli tuli tuolta duelilta.Hinta tuolla on 179€/kpl.Tuli parissa päivässä.
 
Mikäli scala rider Q2 on ostopäätös niin avattavaan kypärään ei tarvitse enään ostaa erikseen ns.XL-puomia.

Digimestassa on jo uutta sarjaa jossa pitkä puomi vakiona.
 
Minä en voi sanoa mikä on "paras" kun kyseinen käsite on kovin subjektiivinen... Itselläni on käytässä Garmin Zumo 550 ja HTC s730 -kännykkä sekä kypärässä Scala Rider Q2 headsetti. Autossa Zumo on toiminut kännykän handsfreena kohta kolmatta vuotta (toimii myös äänekkäässä sitikassa motarilla). Moottoripyöräillessä Zumo toimii linkkinä Scalan ja kännykän välillä (mm kontaktilista siirtyy zumoon kun yhdistyvät toisiinsa). Kombinaatio on toiminut täysin ongelmitta, varsinkin päivitettyäni Zumoon uusimmat versiot bluetooth-softasta. Scalassa pitää ladata akku noin kerran viikossa normaalikäytöllä, ja ainoa (täysin merkityksetön) kritiikin kohde Q2:ssa on se että siinä olevan radion äänenlaatu sekä herkkyys ei vastaa auton RDS-radiota, mutta kyllä silläkin uutiset/säätiedot kuuntelee. Puhelut kuuluvat jopa korvatulppien läpi motarivauhdeissa, ja ilmeisesti oma äänikin menee vastapuolelle perille.

Digimestasta hankittiin duunikaverin kanssa se Scala multiset Q2+Q2, maksoi noin 125e/headset.

/MarcusB
 
Kiitokset kaikille, nyt osaan valita vaihtoehdoista varmaan oikean. Ei kun luuri korvaan ja kovaa ajoa
062802moto_prv.gif
!
 
Kiitokset kaikille, nyt osaan valita vaihtoehdoista varmaan oikean. Ei kun luuri korvaan ja kovaa ajoa
062802moto_prv.gif
!
Jos sulla tuli asia valmiiksi, niin varastan sitten topicin jatko itselleni  
tounge.gif


Tähän asti oon käyttänyt korvakäytävän sisään meneviä kuulokkeita kypärän sisällä naviin yhdistettynä aina pidemmillä 20-500 km matkoilla.
Napit oon kytkenyt naviin joka opastaa ja soittaa musiikkia.
Kun tuo Zumo 660 hanskaa myös puhelut himottaisi hiukan saada myös ne toimimaan ja päästä eroon johdon rasitteesta.

Kuinka hyvää äänenlaatua noilta kypäräseteiltä voi odottaa?
Koskaan semmosta päässään pitänyt  
lookaround_orig.gif

En oo mikääön hifisti, mutta huomaan kyllä ihan eron 5 ja 50 e tulpissa myös mopon selässä...

Entäs kun pitäisi saada melua myös vaimennettua.
Toimiiko miten ratkaisu, että pistää jotkut tulpat korviin ja vääntää vaan lisää mökää kypäräsettiin.

Jos jotain vaikuttaa, niin päässä keikkuu Schuberth C2.
Ei kyllä mahu tossa mitään mikkiä suun eteen, joten jos niikseen tulee saattaa potta vaihtua C3.

edit: En siis ole parittamassa mahdollisesti tulossa olevaa kypäräpuhelintani mihinkään toisiin kypäräpuhelimiin...
 
Tuossa blusetissä on ainakin melko karmea äänenlaatu musiikkia kuunnellessa, sopii vanhojen koe-eläinpuistojen soitteluun
062802moto_prv.gif
Satsi sopisi muuten sikäli, että kun se on jatkuvasti päällä, niin mikin ei tarvitse oilla ihan suun lähellä.
 
Minä en voi sanoa mikä on "paras" kun kyseinen käsite on kovin subjektiivinen... Itselläni on käytässä Garmin Zumo 550 ja HTC s730 -kännykkä sekä kypärässä Scala Rider Q2 headsetti. Autossa Zumo on toiminut kännykän handsfreena kohta kolmatta vuotta (toimii myös äänekkäässä sitikassa motarilla). Moottoripyöräillessä Zumo toimii linkkinä Scalan ja kännykän välillä (mm kontaktilista siirtyy zumoon kun yhdistyvät toisiinsa). Kombinaatio on toiminut täysin ongelmitta, varsinkin päivitettyäni Zumoon uusimmat versiot bluetooth-softasta. Scalassa pitää ladata akku noin kerran viikossa normaalikäytöllä, ja ainoa (täysin merkityksetön) kritiikin kohde Q2:ssa on se että siinä olevan radion äänenlaatu sekä herkkyys ei vastaa auton RDS-radiota, mutta kyllä silläkin uutiset/säätiedot kuuntelee. Puhelut kuuluvat jopa korvatulppien läpi motarivauhdeissa, ja ilmeisesti oma äänikin menee vastapuolelle perille.

Digimestasta hankittiin duunikaverin kanssa se Scala multiset Q2+Q2, maksoi noin 125e/headset.

/MarcusB
+1
062802moto_prv.gif
 
Kiitokset kaikille, nyt osaan valita vaihtoehdoista varmaan oikean. Ei kun luuri korvaan ja kovaa ajoa
062802moto_prv.gif
!
Jos sulla tuli asia valmiiksi, niin varastan sitten topicin jatko itselleni  
tounge.gif


Tähän asti oon käyttänyt korvakäytävän sisään meneviä kuulokkeita kypärän sisällä naviin yhdistettynä aina pidemmillä 20-500 km matkoilla.
Napit oon kytkenyt naviin joka opastaa ja soittaa musiikkia.
Kun tuo Zumo 660 hanskaa myös puhelut himottaisi hiukan saada myös ne toimimaan ja päästä eroon johdon rasitteesta.

Kuinka hyvää äänenlaatua noilta kypäräseteiltä voi odottaa?
Koskaan semmosta päässään pitänyt  
lookaround_orig.gif

En oo mikääön hifisti, mutta huomaan kyllä ihan eron 5 ja 50 e tulpissa myös mopon selässä...

Entäs kun pitäisi saada melua myös vaimennettua.
Toimiiko miten ratkaisu, että pistää jotkut tulpat korviin ja vääntää vaan lisää mökää kypäräsettiin.

Jos jotain vaikuttaa, niin päässä keikkuu Schuberth C2.
Ei kyllä mahu tossa mitään mikkiä suun eteen, joten jos niikseen tulee saattaa potta vaihtua C3.
Juu scalan q2:sessa myös musiikki menee aika huonoksi bluutuutti siirrossa, mutta puhelut kyllä kuulee ja kuuluu erinomaisesti. Q2:sen
 
Marcus:
sanoi:
Autossa Zumo on toiminut kännykän handsfreena kohta kolmatta vuotta (toimii myös äänekkäässä sitikassa motarilla).
Siis onko Zumossa mikki ?

sanoi:
Moottoripyöräillessä Zumo toimii linkkinä Scalan ja kännykän välillä (mm kontaktilista siirtyy zumoon kun yhdistyvät toisiinsa). Kombinaatio on toiminut täysin ongelmitta, varsinkin päivitettyäni Zumoon uusimmat versiot bluetooth-softasta.
Eikös Zumo 550:ssä ole vain yksi bluetooth-kanava, eli Scala on johdolla Zumossa kiinni ?
 
Marcus:
sanoi:
Moottoripyöräillessä Zumo toimii linkkinä Scalan ja kännykän välillä (mm kontaktilista siirtyy zumoon kun yhdistyvät toisiinsa). Kombinaatio on toiminut täysin ongelmitta, varsinkin päivitettyäni Zumoon uusimmat versiot bluetooth-softasta.
Eikös Zumo 550:ssä ole vain yksi bluetooth-kanava, eli Scala on johdolla Zumossa kiinni ?
Höpö höpö. Zumossa on kaksi bluetoothia.
 
Siis onko Zumossa mikki ?

Eikös Zumo 550:ssä ole vain yksi bluetooth-kanava, eli Scala on johdolla Zumossa kiinni ?
Zumo 550:sen mukana tulevassa autotelineessä on mikki, lineout (vaikka autostereoihin) ja oma kaiutin. Bluetooth-konfiguraatiossa kännykkään lisätään Zumo handsfreeksi (autokäytössä), MP-käytössä zumoon lisätään puhelin, sekä scala handsfreeksi. Zumo toimii tällöin ikäänkuin keskuksena scalan ja kännykän välillä, ja jos sammuttaa kännykän (kun esim. haluaa ajella rauhassa) niin scalaan kuuluu edelleen navigointiäänet. Ainoa johto jonka scalaan ehkä kannattaa kytkeä suoraan on MP3-soittimen piuha (Q2:ssa on line in sille), koska bluetoothin yli (esim zumosta kuunneltuna) musiikin äänenlaatu on huono (liian pieni bittivirta tms).

Tulikohan tarpeeksi sekava kuvaus...

/MarcusB
 
Mulla on kypärässä scalarider se eka versio.
Hyvin pelaa kännykästä puhelut ja kännykästä myös mp3:t soi raikkaasti ja sen oma radio on kovimmalla käytöllä.
Ja ajossa käytössä silikonitulpat.
Onko jollain oikeasti niin hiljainen pyörä ja niiiiin hyvin vaimennetu kypärä, että oikein hifi-laadusta voisi puhua kypäräkuulokkeissa? Jos oikeasti puhutaan 100km/h nopeuksista, eikä mistään taukopaikan testetistä. Ja oikeesti on tulpat korvissa?
En jaksa uskoa, että on niin hyvin vaimennettuja kypäriä edes olemassa, että ilman kuulon suojausta voi ajella pitkiä päiviä. No, nuoret pojat näin tietysti luulee, mutta vanhemmalla iällä sen sitten vaan tietää.
Navista tosin katson vain suuntimia, joten mitään ääntä en navista kaipaakkaan.
 
Back
Ylös