Kypäräpuhelinsarja kahdelle !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YRT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kerropas tosiaan käyttökokemuksia sitten kun oot hetken aikaa ehtinyt testailla. Tuo vois olla ihan näppärä jos pystyis edes kohtuudella höpisemään kaverin kanssa.
smile_org.gif

Perkele. Ovat sitten päättäneet että VOX ei toimi headsetillä! Eli suoraan paketista ei voi käyttää mopossa.

Halvemmaksi tulee ostaa MT-800 setti, MT-600 setti tai MT-200 setti kun että ostais erikseen HS-2000. Noista kuvista näkee että ohjaustangon lähettyville tulee tangentti josta painaa kun haluaa puhua.

Edit: puhuin liian aikaisin. Jos pitää mikrofonin vieressä olevaa nappia pohjassa (teipillä?) niin VOX toimii. Aika purkkaviritys mutta pitääpä kuitenkin testata torstaina. Soitin myös RXTX liikkeeseen ja sanoivat että Kypäräsetti 3 sopii MT-800 radioiden kanssa. Ero kalliimpaan HS-2000 malliin on heikompi laatu, vain 1 kaijutin ja takuuta ei ole

Tere,

Mun on nyt pakko ottaa tähän osaa, koska olen itse taistellut ilmeisen vastaavilla systeemeillä, kuin ne teidän Cobrat. Ostin keväällä eräältä Vantaan ja Hesan rajamailla olevasta isohkosta liikkeestä heidän suosittelemat kypäräpuhelin sarjat. Ne oli Midland G5-puhelimet, joissa oli erillinen kypäräsarja. Olin keväällä ennen kokeiluja luulossa, että ne toimisi moitteetta, perustuihan ne radioyhteyteen, eikä johtimiin...
baaa.gif

Kun sitten koitti se hetki, kun emännän kanssa lähdimme ajamaan, testasimme puhelimet 0-nopeudessa. Joo, hyvin toimii, lähdetään... Kun sitten painoin sitä erillistä tangenttia vauhdissa, luulin, että radiot on rikki. Mitään, siis mitään ei kuulunut. Voi helkkari sentään, 125 € for nothing.

Sitten juttelin motoristien kanssa, joka olisi pitänyt tehdä ennen turhaa ostosta, sain tiedon Autocom-järjestelmästä (Tokimoto Oy, Vantaa ja RXTX-tuote. Tampere). Koska pyöräilyssä kuluu rahaa ja tämä on ns. kiva harrastus, päätin sijoittaa ettei ole ongelmia. Ostin sen keskihyvän laitteen sarjan (Autocom Active-Rider Kit 200). Lisäksi parit kierrejohdot ja liittymä GSM:ään ja erillisen tangentin PMR-puhelimelle. NYT TOIMII! Laitteeseen saa lisäksi kiinni GPS:n ja CD- tai FM-radiosetin.

Toki vain on olemassa muitakin ratkaisuja, kuten Peltor etc... Tämä on kuitenkin osoittautunut minulle hyväksi ja jota voin suositella muillekin. Tämä äänen laatu on mahtava näissä Autocomin systeemeissä. Se osaa suodattaa melkein kaiken skeidan äänestä pois.

Ajelullee...
sport05.gif

Mulla on käyttöä päivän verran vuodessa tällaisille kun pääsäntöisesti ajelen vain "hyötyajoa". Pitkiä matkoja (200km) teen ehkä 10 kesässä ja niistä on kaveri ehkä yhdessä mukana. 400e maksava ei todellakaan ole järkevä ratkaisu mulle

Niin, onhan ne Autocomin sydeemit arvokkaista... Liki 500 € valmiina pakettina, jossa on kaikki tarpeellinen, kuten kierrejohdot...
crazy.gif

Tarpeellisuuden arviointi vs. fyrkkamäärä jää sitten kunkin omalle sielulle.

Loppuisi tuo perhanan sade...

Juu en todellakaan meinannut itsekkään sijoittaa 500€ mokomiin laitteisiin
confused_orig.gif

Mennään sitten ennemmin tuohon rahaan vaikka taksilla, niin voi pölistä
tounge.gif

Mut, eipä ole tarttenut katua sijoitusta ja sitä etteikö systeemi toimisi. Tuo takapenkkiläisen viihdyttäminen kun vaikuttaa kovasti omaan harrastukseen... Se sano toissapäivänä ajelulla, että nämähän on kuin juttelisi autossa.

Alkaa kelit olemaan kohdallaan...
062802moto_prv.gif

Tuli ostettua kaveriporukassa Cobran MT-750 pmr-luurit ja siihen rxtx:stä joku kypäräpiuhasatsi. Toimii ihan ok ja puheesta saa selvää vielä 100km/h, tietenkin alkaa jo humina häiritsemään aika paljon noissa nopeuksissa. 80km/h saa ihan hyvin juteltua, ei mitään ongelmaa. Ainoa harmi oli kun aluksi luulin että laitteet on paskat kun ei saanut juuri taajaman ulkopuolella mitään selvää kavereitten puheesta, oli sitten luuri viallinen joten takuuseen vaan.

Autocom on varmasti paljon parempi mutta en itse kaipaa tällä hetkellä parempaa satsia, ehkä jos olis langaton niin sitten...

Edit: Ne piuhat oli muuten nuo HS-2000

Niin, onhan ne Autocomin sydeemit arvokkaista... Liki 500 € valmiina pakettina, jossa on kaikki tarpeellinen, kuten kierrejohdot...
crazy.gif

Tarpeellisuuden arviointi vs. fyrkkamäärä jää sitten kunkin omalle sielulle.

Loppuisi tuo perhanan sade...
No jaa, että viissataa €. Minä tilasin autocomin kit 200, jossa piuhat ittelle ja muijalle, enklannista ja maksoin 300€. Ja pitäisi yhteyden toimia.
wink.gif

Jep. HS-2000 on hankittava. Onnistui jotenkuten noilla nappikuulokkeilla mutta kätevää ja kivaa se ei ollut. Myös VOX alkoi lähettämään kun nopeus meni yli 100kmh.

Edit: HS-2000 tuli ostettua RXTX kupasta mutta tänään huomasin että sen olisi saanut ebaylta noin 30e hintaan postikuluineen. RXTX veloittaa 60e postikuluineen.

PS: on muuten asiallinen kapistus. sopi täydellisesti nolanin n-com kypärään (N84).

Reilun 3000km kokemusta tosta HS-2000 + Cobran puhelimet setistä... Tangentti napin juotukset pitää käydä läpi sillä kolmesta setistä hajosi tangentti ja yhdestä vielä mikin juotos irtosi.. aika simppeli homma korjata ja samalla kannattaa tehdä KUNNON vedon poistot vaikka kuumaliimalla.

Itse käyttössä volumet täysillä earit korvisssa sai selvää vielä jonnekkin 120km/h asti eli ihan riittävästi. Voxsin voi samantien unohtaa sillä taustamelun se aukeilee omia aikojaan.

Patterit kesti pari päivää jotta niitten kanssa ei ollut ongelmaa kun oli laturi mukana ja normi pattereita varalla.

Summasummarun Hintaansa nähden loistavia värkkejä (2xsetit 150e) ja en kyllä lähtisi pitkällä reissullu porukalla ilman puhelimia kyllä ne helpottaa niin pirusti ja tympeillä pätkillä on mukava rupatella niitä näitä ja huudella hävyttömyyksiä  
tounge.gif

Kokemuksia 2 kk:n ajalta Scala Rider Teamset:istä:
Pelittää hyvin langattomasti Bluetooth:hin avulla, avaan linjan
takajakkaralle tai vastaan puhelimeen äänellä.
Vain kuski vastaa puhelimeen, mutta penkkiläinen voi osallistua.

Käytän tulppia korvissa, ja yli 120 km/h  
mad.gif
vaikea kuulla ääntä.
Täytyy kai sijoittaa kaiuttimet lähemmäs korvia (tai ajaa hiljempaa).

Kestää yhdellä latauksella n. 5 päivää.

Hinta: n. 170e (setti kahdelle)

Tästä tietoo: http://www.batpower.fi/tuotteet/tuoteuutuudet/

mä voisin luopuu Autocom Pro7 sarjasta aika edullisesti, sekun lojuu tyhjänpanttina tuolla laatikossa...300 ni lähtee...

Keväällä hommattiin kavereitten kans nuo cobran pmr:t hs-2000 kypäräseteillä,kesän norjan reissussa kuudesta kypäräsetistä kolme meni rikki.Johdot ja liitokset on tosi heikkolaatuisia,varsinkin tangentin johdot irtoili,itse tinaamalla ja kuumaliimalla saa onneks paljo parannusta aikaan.sittemmin kyllä hommasin tuon pro-sarjan, vaikuttaa huomattavasti jämäkämmältä, ja on sentään vuoden takuu...

Back