• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kyparat ja silmalasit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Passe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Passe

New member
Eil onko kellaan hyvaa vinkkia esim Shoein kyparista, mitka kavisi naiden saakutin kakkuloiden kanssa? Esim Z-One olisi erittain hyva potta, mutta noi poskipalat on vahan liian tiukat.Painaa rillit ohimoiden sisaan. Vai onko mulla liian iso paa
tounge.gif
. Onko muilla samanlaisia onkelmia?(Ei ison paan vaan pottien ja rillien kanssa)

Siirsin tämän viestin varustefoorumiin.
AGV:n kypärissä on yleisesti ottaen hieman suurempi rako lasien sangoille kuin Shoein kypärissä. Ainakin Syncroon ja XR-2:een mahtuu useimmat lasit siedettävästi. Ainakin XR-2:n pehmusteita voi hieman avartaa, ottamalla pehmusteet pois ja tekemällä pienen loven kypärän styroksi sisustaan.

Shoei Raidissa on kakkuloille sopivat kolot jo valmiina.. Ainakin mulla lasit sopivat todella hyvin potan sisään..

Kiitoksia GT! Joo, just turisin tuossa tyokaverin kanssa ja kertoi itse ostavansa juuri AGV. n pottia juuri tuon takia. Tarvii huomenna menna katselemaan paikallisia liikeita, josko jotain loytyisi
thumbs-up.gif

Mulla mahtuu AGV:n Syncroon aurinkolasit helposti...kunhan muistaa ottaa ne päästä ennen kypärää, kerran unohdin ja policet oli ihan solmussa
sad_orig.gif

Z-Oneen ei oman kokemukseni perusteella saa kuin suorasankaiset lasit. Ja nekin tekee tiukkaa. Raidiin menee muunlaisetkin lasit kivuttomasti. Tilaa on. Saumakohta toppauksissa just oikealla kohdalla.  
smile_org.gif

Eikö Z-Oneen saanu vaihdettua pienemmät poskipalat. Tällainen muistikuva jäi käyttöohjeesta. Saattaa olla väärä?

RX-R:n ostin aikanaan sen takia että lasit mahtu. Eiköhän toi raid oo sen korvannut malli. AGV:n parin vuoden takaisiin uusiin malleihin ei menny lasit millään.

Kauppiaan kertomaa: Shoein Raid on ainoa malli, johon on "tarkoitettu" lasit. Toki myös siihen syncrotechiin mahtuvat. Kaikkiin Araihin myös lasit sopivat.

Tuli ostettua Z-one ilman että edes ajattelin sen toimivuutta rillien kanssa (aloittelija mikä aloittelija). Suorasankaiset velodromen aukkarit menevät kyllä päähän, mutta puristava hiukan ohimoilta. Silmälasitkin mahtuvat potan sisään eivätkä juurikaan purista,mutta se niiden pakoilleen tunkeminen ei tee hyvää sangoille (optikko varmaan ottaa palkokasvin sieraimeen kun käyn siellä suoristuttamassa sankoja  
smile_org.gif
).

Jou, kiitoksia vastauksista.Tulin juuri pottakaupasta ja Shoeihan sielta tuli.Nyt on niiiin hyva kurvailla. Hyvin mahtuivat rillit sisalle  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Itselläni on Z-One ja lasit mahtuvat kivasti kyllä sinne samaan tilaan pään kanssa
biggrin.gif

ARAI Astro/J koki just äsken kevyen modauksen. Laitoin kypärän päähän, värjäsin sankojen ulkoreunat tussilla keltaiseksi ja työnsin rillt päähän. Poskipaloihin jäi kivat pienet jäljet "ahdistuskohtiin".

Poskipalat irti vuorikankaan sisältä, puukolla pikkasen pois superloonista ja vielä vähän styroxistakin. Pala takaisin paikalleen, ja tuli HELEVETIN HYVÄ! Harmittaa vaan etten ole tehnyt tätä jo vuosi sitten kun ostin tämän muuten tosi hyvän kypärän. SUOSITTELEN. Koko homman meni aikaa 20 minuuttia.
062802jumpie_prv.gif

Itsellä on Cabergin J1 Plussaan lasit sopinut kohtuu hyvin, joskus sanka jää painamaan korvan taa.
Mutta nyt tuli hankittua piilolasit, eipä ole tarvinnut tapella silmälsien sankojen kanssa.

Mulla on vaan huonoja kokemuksia ollu kayttaa piilareita ajon aikana, kun ne tuppaa joskus vahan kuivumaan ja sitten jos ajaa lippa auki, niin on ikavan tuntuista, kun mujua tulee silmaan. Paras ois, kun ois rahhoo menna laserin alle.Ei tarvis enaa painia kiikareiden ja piilareiden kanssa.

Pari silmälasi päistä kaveria on nyt pitemmän aikaa käyttäny agv kypäriä...niis on tarpeekksi tilaa kuulemma
033102beer_1_prv.gif

Z-One:iin löytyy ohuempia poskipaloja. Itse vaihdoin ja kakkulat mahtuvat mukavasti väliin!
buttrock.gif

mull on raid-1 ja kullä siihen rillit sopii niihin tottuu kyllä vaikka aluksi ohimoa saattaa vähän painaa, ei pidä vaatia ihan tip-top kyllä se siitä lähtee...
sport05.gif

Back