• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kysymys -99 XX Blackbird

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nisse78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nisse78

New member
Ostoaikeissa sopivan yksilön löydyttyä olisin siis...

Olisko porukalla kokemuksia kaasarimallisesta Birdistä. Yhdessä koeajetussa yksilössä kuului sellaista "kilinää" ajettaessa, kuullosti että se olisi tullut kytkimestä tms. Liekö kyseessä joku suurempi ongelma vai mikä... ajettu alle 50tkm. Onko muuten mitään erityistä ko vuosimallin pyörässä.
sport05.gif

Selitätkö hiukan tarkemmin.
Siis kilinää. Moottorista? Vaihdelaatikosta? Koko ajan vai jollain määrätyillä kierroksilla? Kytkintä painettaessa vai koko ajan vai miten?

Siis esim paikallaan kun kierrättää ja päästää kaasun pois niin kytkinkopasta sisältä kuuluu sellainen sivuääni. Tai sinnepäin ainakin oltiin se paikallistettu. Myös ajettaessa sanotaan n 3000 - 4000 kierroksen paikkeilla. Olisiko joku ketju vaihdon tarpeessa tms... Niin ja ei merkitystä paikallaan kierrätettäessä onko kytkin pohjassa vaiko ei...

Itsellä ainakin -98:n moottorin äänet ovat paljon "kauniimmat", kun painaa kytkimen pohjaan. Vaihteisto itsessään pitää jonkinmoista melua.  
lookaround_orig.gif

+1 kuitenkin tuolle nokkaketjun kiristäjälle  
wink.gif

Bläkkärin perus juttuhan on tuo nokkaketjun kiristin.
Mulla on nyt 44000 mittarissa ja hiukan jo sekin rallattelee.
En ole kyseistä ketjua itse koskaan vaihtanut, mutta mitä olen ymmärtänyt niin suht helppo se on itsekin vaihtaa.
Voihan kyseessä tietenkin olla joku muukin ääni, mutta toi ketju nyt kyllä on se eka paikka mikä tulee mieleen.

Kytkin noissa on melko äänekäs. Varsinkin kylmänä kuuluu melkoinen kalina, kun kone käy epätasaisesti.

Otsikossa oli mainittu -99 ja tekstissä puhuttiin kaasarimallista. Kaasarimallit olivat -97-98, -99 malliin tuli jo ruiskukone.

Joo, niin se ruisku tuli -99, mutta ilm ylivuotinen koska tämä yksilö on kaasarimalli. Käyttöönotto kuitenkin 1999.

Kiitos vastauksistanne!

jep kyl se on nokkaketju . ee muutako kiristin uusiks. heleppo viel vaihtaa. apaut 15 min.itellä 35 ajettu ja rupes rällään.joo vaihteistohan ääntää jonkun verran vapaalla.mut mitä oon kuunnellu muita, samanlaisii kaikki.

Back