• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kytkimen osat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapjar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tapjar

New member
Olen aikeissa vaihtaa 906 Pasoon ainakin kytkimen kruunun ja levyt. Hailacin hinnat on kysytty, joten onko tiedossa mistä saisin edullisemmin esim tarvikekytkinpaketin tms... Vaihtotyö ei liene iso operaatio, joten sen mahdollinen teettäminen ei ole kallis, tai sitten rohkaisen itseni ja teen itse.
Kertokaa tietäväiset please!!  
nixweiss.gif

Tuolla redracingilla ja kaemnalla näyttäisi olevan kytkinkori vähän halvempi kuin Hailacissa, mutta levyt ovat jokseenkin samanhintaiset. Ei nyt siis mitään ihmehalpoja näytä olevan mikään noissakaan. Moni näyttäisi myyvän mielellään hitekkiä eli koko kytkinpakettia mallia kisaa ja kevyttä ja luistomallia - jolloin hinta on jotain 1 k€.
Ans kattoo vielä...
sport05.gif
Jos näistä kotimaisista lähteistä saa jotain kautta alennuksen, taidan harrastaa sitä vaihtoehtoa.

Oletko katsonut Stein-Dinseltä?
http://www.stein-dinse-shop.com/

Adigen levyt (tietääkseni tämä tekee orkkislevytkin) on: 400183081 /115 Eur
Surflexin Sinterilevysettu taasen: 400128025 /161 Eur

Kytkinkorien hintaa en tiedä. Paras viskata sinne sähköpostia mallitiedon kera, niin selvittävät vaihtoehdot. Ainakin mulla vain hyviä kokemuksia tästä putiikista. Viime vuonna tilasin tuolta ST2:n korin ja levyt. Toimitettuna jotain 350-370 Eur. Ihan vakiotavaraa, ei luistokytkytin tms.

Ostin juuri uudet levyt omaan pyoraani (996).
Levyjen hinnaksi tuli 48€.
kerron jujun myohemmin mikali osoittautuvat hintansa arvoisiksi.
Palaan aiheeseen kunhan asia on varmistunut toimivaksi. en ole viela ajanut uusilla levyilla, mutta palaan torstaina asiaan.

No niin.

Kytkin pelittää oikein mukavasti (ainakin ekat 100kilsaa)
062802jumpie_prv.gif
.
Sori viimeksi kirjoitusvirheet olin vähän kiireessä.
Eli juju oli siinä, että ostin suzuki gs400 levyt tarvikeosana Stormilta. Ainoa heikkous paketissa on se, että levyjä D:ssä on 7 vai 8? ja paketissa 6, mutta tilasin jo itselleni toisen paketin. Halvempaa vieläkin kun maahantuojan hinnat.

Jos kytkimeen vielä tulee vikaa niin seuraavaksi ainakin minä siirryn stm:n kytkimeen, jossa on 48-piikkiset levyt.
Eli ei Ducatin orkkista missään nimessä.

Jos kytkimeen vielä tulee vikaa niin seuraavaksi ainakin minä siirryn stm:n kytkimeen, jossa on 48-piikkiset levyt.
Eli ei Ducatin orkkista missään nimessä.
Korvaavat levyt suzukissa? Olispa hyvä joku oikein kattava esitys näistä korvaavista osista, kuten ducen ohjauslaakeri = rellu 5:sen takapyöränlaakeri jne. Olen nähnyt netissä yhden listan mutta ei siinä tätä ollut.

Two Wheel Centeristä Lahdesta saa kuulemma STM:n paketin kaikkine kilkkeineen 500 €:llä, joten päihittää orkkiksen. Ainoastaan tuo luistomalli hieman mietityttää, olen niin tottunut moottorijarrutukseen. Tosin en edes tiedä saako sitä luistamattomana, tarttis varmaan ottaa selvää.
sport05.gif
nixweiss.gif
cool.gif

Two Wheel Centeristä Lahdesta saa kuulemma STM:n paketin kaikkine kilkkeineen 500 €:llä, joten päihittää orkkiksen. Ainoastaan tuo luistomalli hieman mietityttää, olen niin tottunut moottorijarrutukseen. Tosin en edes tiedä saako sitä luistamattomana, tarttis varmaan ottaa selvää.
sport05.gif
nixweiss.gif
cool.gif
Se 500 Erkin (tai sinnepäin) paketti on "starter kit" eli ei vielä luistokytkin. Kuitenkin 48Z ja orkkista keveämpi. Luistomallit ovat huomattavasti kalliimpia, mutta tuon saa ilmeisesti kohtuullisemmalla korvauksella päivitettyä luistavaksi. Oikein säädetyn / säätyvän luistokytkimen ei tulisi täysin eliminoida moottorijarrua, vaan estää se ikävin ääritilanne, eli takapyörän lukkiutuminen.

Joo minäkin kyselin viime keväänä stm:n kytkintä (48) TWC:stä
062802moto_prv.gif
.
Hinta oli 535€ asennettuna!
Siis juuri aloitus paketti (kori ja levyt).
En edes halua luistokytkintä m-jarrutus on mukava.

Tuntuuhan näitä olevan. Kun ei itse vielä omaa varaosapoliittista infrastruktuuria, menee hakemisessa aikaa.

Kiitos tietäville!!  
bowdown.gif
idea3.gif
talktohand.gif
sport05.gif

Hyvä jos Suzukin levyt toimivat,mutta epäilen niiden kestävyyttä.Ne on suunniteltu öljykylvyssä toimiviksi ja Ducatin levyt kuiviksi.Ducatissa massalevyt on seostettu eritavalla kuin märkäkytkimissä.Ennenkuin joukolla "rynnätään" niitä Suzukin levyjä ostamaan,niin toivotaan Dman:lta lisää tietoa kilometrien karttuessa.Hyvä että joku näitä vaihtoehto-osia kokeilee ja kokemuksista kertoilee.
062802jumpie_prv.gif

Niin joo ja Hessumobiilista saa ainakin Championin öljynsuodattimia H301 käy Ducatiin. Hinta oli mulle 7,20€(suhteilla) en tiedä oikeaa hintaa lienee 10€.
Pelkään itse myös tota kytkimen kestävyyttä!
Katotaan kunhan saan ensimmäisen tonnin täyteen niin kirjoitan lisää.

Itse tilasin viime viikolla tuon EVR:n 48-hampaisella korilla ja ilman luistoa. Jos raha posti kulkee nopeasti, pääsee jo loppuviikosta kokeilemaan.

Itse tilasin viime viikolla tuon EVR:n 48-hampaisella korilla ja ilman luistoa. Jos raha posti kulkee nopeasti, pääsee jo loppuviikosta kokeilemaan.
Pyyntöä: Punnitkaapa uusi satsinne ennen asennusta. Olisi mukava tietää miten suuria eroja noissa kevytmetallisatseissa, sintterilevyissä, jne. on orkkiksiis verrattuna? Kulutuskestävyys kiinnostaa tietysti, mutta sen tiedon saaminen kestää (toivottavasti) ja riippuu paljon ajotavoistakin.

Sellainen vinkki, että Barnettin yms. valmistajien satseista on löytynyt uutena liian pieniä välyksiä levyjen lamellien ja korin välillä, purseita yms. Eli kannattaa sovitella ennen asennusta ja tarpeen vaatiessa viilalla fiksailla.

888: Jos en ihan väärin henkilöitä kombinoi, niin meikäläisellä on sitten yhä se 2003-meetissä käteeni viskaamasi Würthin öljypottu. Juoma tarjolla, jos Laakasaloon vkl:nä eksyt.

Pyyntöä: Punnitkaapa uusi satsinne ennen asennusta. Olisi mukava tietää miten suuria eroja noissa kevytmetallisatseissa, sintterilevyissä, jne. on orkkiksiis verrattuna? Kulutuskestävyys kiinnostaa tietysti, mutta sen tiedon saaminen kestää (toivottavasti) ja riippuu paljon ajotavoistakin.

Sellainen vinkki, että Barnettin yms. valmistajien satseista on löytynyt uutena liian pieniä välyksiä levyjen lamellien ja korin välillä, purseita yms. Eli kannattaa sovitella ennen asennusta ja tarpeen vaatiessa viilalla fiksailla.

888: Jos en ihan väärin henkilöitä kombinoi, niin meikäläisellä on sitten yhä se 2003-meetissä käteeni viskaamasi Würthin öljypottu. Juoma tarjolla, jos Laakasaloon vkl:nä eksyt.
No juu, kirjoittelen tietoa, kun kytkin tulee.

Ja kiitos jo etukäteen RikTen. Kyllähän tässä samasta henkilöstä on kyse. En tuota öljypulloa kyllä olisi muistanut, ellet olisi muistuttanut. Ja Laakasalosta on majoitus varattuna perjantaista lauantaihin.

Viime viikonloppuna italialaiskokoontumisessa oli sen verran lämmin keli, että tuli kuumetta ja keuhkoputkentulehdus. Nyt sängyssä makailun lomassa kävin nopeasti vaihtamassa 888:iin tuon EVR:n 48-hampaisen kytkimen. Tässä niistä painoista:

EVR:n kori: 422g
888 SP4:n alkuperäinen kori: 1000g

EVR:n kori + levyt + välilevyt: 1786g
SP4:n kori + levyt + välilevyt: 2486g

Pitää vielä muistaa, että SP4:ssa on alkuperäinen kevennetty teräskori, joten en tiedä paljonko mahtaa painaa tavallinen keventämätön teräskori.
EVR:n kytkin tuli valmiina pakettina, eli mukana oli kori ja kaikki välilevyt sekä massalevyt (eli ei tarvinnut lisäillä välilevyjä). Kori sekä levyt ovat todella laadukkaan näköisiä ja hyvin viimeisteltyjä.
Käyntiääni on siisti raksutus, joka ei juuri muutu kytkintä painettaessa.

No nyt se on kokeiltukin. Toimii omituisen pehmeästi ja tasaisesti. Ihan niinkuin normaali kytkin. Tässä hävisi nyt yksi osa persoonallisuutta vanhan on-off kytkimen myötä
wink.gif

Tuosta vanhan ja uuden kytkimen painoerosta ei kyllä perstuntumalla pysty sanomaan, onko mitään hyötyä.

EVR:n kori: 422g
888 SP4:n alkuperäinen kori: 1000g

EVR:n kori + levyt + välilevyt: 1786g
SP4:n kori + levyt + välilevyt: 2486g

Pitää vielä muistaa, että SP4:ssa on alkuperäinen kevennetty teräskori, joten en tiedä paljonko mahtaa painaa tavallinen keventämätön teräskori.
Käytetty kytkinsettini kävi puntarissa, eli malleissa 748, 851, M900, 900SS, ST2, ST4, 996, 998 ym.

Alkuperäinen kori: 1150g
Alk. kori + välilevyt: 2550g

Back