Kytkimessä vikaa ???

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli lähtiessäsi ensimmäistä kertaa päivässä liikkeelle ja laitat ykkösen silmään ja pyörä sammuu siihen paikkaan. Kytkimestä ei mitään iloa ! Vaihde pitää käyttää vapaan kautta ja tämän jälkeen pyörä käyntiin ja johan pärrä pelaakin ihan normaalisti.

Ensin tietysti epäiltiin öljyjä mutta nyt on kokeiltu kaikki maailman öljylaadut ja merkit jota merkkiliike on ehdottanut. Tietysti kytkintäkin on säädetty välillä ja pyörä ollut takuuhuollossa useampaan otteeseen....

Eli näin on kesä mennyt "testatessa" eli yli 7000km
veryangry.gif
 
Uus pyörä ja noin, eipä paljoo muuten keretty porukassa kurvailla kesän aikana. Eihän se sun ongelma saisi olla, vaan liikkeen.
confused_orig.gif
 
Eli lähtiessäsi ensimmäistä kertaa päivässä liikkeelle ja laitat ykkösen silmään ja pyörä sammuu siihen paikkaan. Kytkimestä ei mitään iloa ! Vaihde pitää käyttää vapaan kautta ja tämän jälkeen pyörä käyntiin ja johan pärrä pelaakin ihan normaalisti.
Sama "vika" rahikaisen kawassa,varsinki nyt kun ollut jo viilemmät aamut niin pitää laittaa vähän enempi kierroksia koneeseen kun laittaa pykälän päälle muuten sammuu...kesä lämpimäl ei sitä ongelmaa ollu mut ain kevääl ja syksyl
sport05.gif
 
Toihan on märkäkytkinten perusominaisuus... ei tosin noin rajuna. Ihan yleistä on, että loota kolahtaa melko rajusti ekalla kytkentäkerralla, sitten helpottaa.
Itse rykäisen kytkimen liikkeelle ennen koneen käynnistämistä ettei laatikko kärsis niin paljoa
Mutta jos uudessa noin pahasti rykii, niin voisi olla takuuhuollon paikka... ja jos ei niille sovi niin sitten ainaki varmistuu että se on ominaisuus
smile_org.gif
 
Eli lähtiessäsi ensimmäistä kertaa päivässä liikkeelle ja laitat ykkösen silmään ja pyörä sammuu siihen paikkaan.  
Tietysti kytkintäkin on säädetty välillä ja pyörä ollut takuuhuollossa useampaan otteeseen....
Eli näin on kesä mennyt "testatessa" eli yli 7000km  
veryangry.gif
Eihän tuo ole normaalia uudessa pyörässä edes, vaikka kyseessä olisi Kasawika.  
biggrin.gif
On tainnut pyörä saada valohoitoa merkkiliikkeessä.  
033102ass_1_prv.gif
Ei muuta kuin sanot, että nyt laitatte sen pyörän heti kuntoon ja jos ei tule kuntoon, saavat kuluttajaviranomaiset kimppuunsa. Toinen vaihtoehto on sanoa, että purat kaupan.  
kaboom.gif
Vastuullinen merkkiliike hoitaa taatusti homman kuntoon yhdessä maahantuojan kanssa.  
talktohand.gif
 
Toi vamma vaikuttaa öljyn lisäaineen "liima-aineen" vaikutukselta. Tahtoo siis toimia liiankin hyvin. Vanhemmissa mopoissa toi ongelma oli keväällä eka starteissa tosi paha. Ainoa mikä sen lopetti oli öljyn vaihtaminen autoöljyihin. Noi vanhuksethan suunniteltiin aikana jolloin ei ollut muita kuin autoöljyjä. Öljymerkin vaihto vaikuttaa viiveellä, vanhaa ögeliä jää aina koneeseen.
En tiedä mitä noi nykyvehkeet sanoo jos tekee saman ku ite, eli pyörä käyntiin ja taistelukierroksille (5000 ja rapiat rundeja)kykä pohjaan, ykkönen pesään ja kas kytkin toimii..
 
Missäs olet pyörää käyttänyt...? Kyllä tommonen pitäisi saada kuntoon vaikka pitäisi koko pyörä vaihtaa.

Mulla oli vanhuksessa ('86 Eliminator) seuraavanlainen vika: seisontatuen sensori on tappi joka painuu sisään kun tuki lasketaan alas, ja ponnahtaa ulos kun tuki nostetaan ylös. Eräänä kauniina päivänä tappi alkoi jumittaa eli ei palauttanut, pyörä luuli että tuki on alhaalla ja kun vaihteen nykäisi pykälään niin pyörähän sammui. Ongelma katosi voitelulla.

Ei ehkä päde tässä tapauksessa mutta tulipahan kerrottua.

Ja kun tarkemmin muistelee niin ko. pyörä teki samaa kuin sullakin, vaati vähän enemmän kierroksia että pysyi käynnissä kun laittoi vaihteen päälle. Ei kuulostanut hyvältä mutta toimi.
 
Back
Ylös