• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kytkin rikki ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hybbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hybbe

New member
Aamupäivästä huomasin että pyöräpä ei käynnistykään. Startti huutaa kyllä kunnolla kun käynnistää mutta kone ei värähdäkään. Välillä hieman yskähti mutta sammui heti.

Kokeilin sitten lämpimikseni vaihdetta että on varmasti vapaalla. Ykköselle vaihtui kyllä hyvin, vapaalle ei takaisin sitten millään. Kun kokeilin startata ykkösellä kytkin pohjassa pyörä lähti vetämään eteen päin. Siis kuin kytkin ei olisi mukamas ollut pohjassa.

Isommissa pyörissä on käsittääkseni esto ettei käynnisty ellei ole kytkin pohjassa. Tämäkin sopisi tuohon ensimmäiseen ongelmaan. Mahtaisiko joku tietää omasta kokemuksesta että kuinka isolla vaivalla tuon taas saisi kuntoon ?

Hieman ehkä epäselvä viesti, johtuu kenties osittain uskomattomasta ketutuksesta. Kerkesihän se A-kortti olla taskussa kokonaisen viikon.  
veryangry.gif


Aijuu, ja pyörä on malliltaan Honda CBR 600 F.
 
pyörässä ei varmaan ole mitään vikaa. vaihda nyt vaan vapaalle, vedä ryyppy päälle ja starttaa.
kytkin voi olla seisomisen jälkeen hieman jumissa. johtuu öljystä yms yms. siinä ei ole mitään vikaa. kun laitat käynnistymisen jälkeen ykkösen sisään on suositeltavaa pitää jarrua vähän ettei nykäise.
 
Tarkista vielä käynnistäessäsi, että moottorin sammutus katkaisija ei ole jäänyt päälle.
 
pyörässä ei varmaan ole mitään vikaa. vaihda nyt vaan vapaalle, vedä ryyppy päälle ja starttaa.
kytkin voi olla seisomisen jälkeen hieman jumissa. johtuu öljystä yms yms. siinä ei ole mitään vikaa. kun laitat käynnistymisen jälkeen ykkösen sisään on suositeltavaa pitää jarrua vähän ettei nykäise.
Samalla linjalla, paitti että ite veikkaisin liikaa bensaa.

Oliko sulla ryyppy päällä kun starttasit ja hötkyilitkö kaasun kanssa? Jos näin niin älä koske kaasuun, ryyppy pois ja starttaamaan. Jos ei ollut ryyppyä/kaasua, niin sitten ryyppyä.
smile_org.gif


Jos et ole ajellut vähään aikaan mopollasi, niin vedä kytkinkahva vaikka narulla pohjaan vähäksi aikaa, niin se irrottaa. Kilometrejä lisää, niin kyllä se kytkin alkaa toimia.. ellei ole sitten oikeasti rikki.
 
Jos kone on saanut liikaa soppaa, eli kastellut tulpat, niin ryyppy pois ja kaasu täysin auki startatessa.
 
siis kytkin ei irrota vai? ryömii eteenpäin vaihdepäällä vaikka kytkin on pohjassa?

keväällä joissakin prätkissä aika tyypillinen ominaisuus pitkän seisotuksen jälkeen kytkimen levyjen kiinnihapettuminen.

esim. gpz1100 kawassa moinen esiintyi n. 20km ensiajeluilla, sitten käytössä alkoi irrotella.

onko kytkinvaijeri tai -nestepinta ok?

kytkimen säädöt?
 
Starttasihan se kun tarpeeksi potki, eiköhän tuo ollut kastellut tulpat. Ja kytkinkin alkoi toimimaan kun vähän ajeli lenkkiä, että kiitokset kaikille vinkeistä.

Kai sitä kerran kesässä pitää panikoida turhasta
biggrin.gif
 
Back
Ylös